Alternator
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Alternator
Nigdy tego nie sprawdzałem ale zaintrygowaliście mnie. Napięcie ładowania jest w przedziale 14,4 - 14,7 V - książkowo, więc czy podbija wolne obroty pod obciążeniem czy nie to dla mnie rybka;)
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Alternator
Napewno nie precyzyjny miernik,Leszku szacun ale w takie ładowanie nie wieżę,jak masz 14,7 to za wysokie 14,5v to chyba dopuszczalny max,ale może u ciebie kiblem ktoś donosi tego prądu
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Alternator
Z jakiej książki te info ??leszek1234 pisze: ↑15 cze 2018, 13:04 Nigdy tego nie sprawdzałem ale zaintrygowaliście mnie. Napięcie ładowania jest w przedziale 14,4 - 14,7 V - książkowo, więc czy podbija wolne obroty pod obciążeniem czy nie to dla mnie rybka;)
Ładowanie dla instalacji 12V powinno oscylować między 13,8-14,5 V
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Alternator
Mam chiński niby head up display podpięty pod gniazdo diagnostyczne. Na początku ok. 3 sek. pokazuje m.in napięcie. Zaczyna od 14,7, następne migniecie to 14,4V .. Tak jest w moim aucie i tyle
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Czeladź
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Alternator
Powiedzcie mi proszę, czy jest możliwość wyciągnięcia samemu tego alternatora?
Jedni mówią, że trzeba odpiąć przewody od klimatyzacji, drudzy, że trzeba wykręcić półośkę.
Kiedyś przeklinałem Seicento, gdy miałem wyciągnąć alternator, bo trzeba było odkręcić koło i nadkole, ale tutaj widzę, że jest jeszcze gorzej.
Problemem dla mnie jest brak garażu z kanałem, więc musiałbym kombinować u znajomego, ale pytanie czy dam radę.
Linea 1.4 8V z klimatyzacją.
Jedni mówią, że trzeba odpiąć przewody od klimatyzacji, drudzy, że trzeba wykręcić półośkę.
Kiedyś przeklinałem Seicento, gdy miałem wyciągnąć alternator, bo trzeba było odkręcić koło i nadkole, ale tutaj widzę, że jest jeszcze gorzej.
Problemem dla mnie jest brak garażu z kanałem, więc musiałbym kombinować u znajomego, ale pytanie czy dam radę.
Linea 1.4 8V z klimatyzacją.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Alternator
Dostęp od dołu do alternatora jest - ciasno tam, ale jest U mnie dwa razy wymieniali alternator - w żadnym przypadku nie odkręcali nic od klimy ani żadnych innych, dodatkowych części. Odrobina sprytu i da radę chociaż, oficjalna instrukcja podawana przez Fiata mówi o opróżnieniu układu odkręceniu przewodów od klimatyzacji Czy sam dasz radę ? Ciężko powiedzieć U mnie to ASO wymieniało bez demontażu czegokolwiek w koło, natomiast warsztat fachowo zajmujący się regeneracją alternatorów rozłożył ręce i stwierdził, że nie wyciągną altka z auta to muszą rozłączyć klimę
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Czeladź
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Alternator
Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie dodzwoniłem się do ASO i stwierdzili, że odkręcają przewody od klimy, aby było łatwiej i szybciej.
Zadzwonię jeszcze do innych ASO:)
Zadzwonię jeszcze do innych ASO:)
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Alternator
Ja nie wiem co oni mają za standaryzację usług...u mnie w ASO bez odkręcania niczego dookoła wyjmują altka.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Czeladź
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Alternator
W kolejnym ASO powiedzieli, że rzadko kiedy odkręcają klimę, zależy wszystko od wieku auta i w jakim stanie są śruby.
Umówiony jestem na wtorek. Jak zrobię to podzielę się z Wami jak to poszło.
Umówiony jestem na wtorek. Jak zrobię to podzielę się z Wami jak to poszło.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Alternator
sam wymieniałem alternator . trzeba trochę pokombinować , dobrać odpowiedni zestaw kluczy do odkrecenia górnej śruby , chyba jakieś uchwyty przewodów popuszczałem, ale nie rozpinałem klimy i altek wyjmowany był do dołu . Pozdrawiam .
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Czeladź
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Alternator
A więc kosztowało mnie to w ASO 600 zł. Alternator wygląda jak nowy i co ważne nie spuścili czynnika chłodzącego z klimatyzacji.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
-
- klubowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 gru 2014, 22:24
- Przebieg: 76000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Alternator
Macie może firmę, z której warto wziąć alternator? Bo prawdopodobnie mój oryginał się zepsuł.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Alternator
Hejka
Pytanie do kolegów co wymieniali w ostatnim czasie altki .
Czy te ogłoszenia z linków do 1.4 8V podejdą i czy parametry są
Pytam bo to są po regeneracji ..
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... ml#thumb/1
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... 43162.html
Pozdrawiam
Pytanie do kolegów co wymieniali w ostatnim czasie altki .
Czy te ogłoszenia z linków do 1.4 8V podejdą i czy parametry są
Pytam bo to są po regeneracji ..
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... ml#thumb/1
https://allegro.pl/alternator-fiat-dobl ... 43162.html
Pozdrawiam