Alternator
-
Online
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Alternator
Na szczęście/nieszczęście dla pomiaru kontrolka zgasła. Klemy wyczyszczone i zabezpieczone. Podjadę sprawdzić akumulator i alternator. Aku jest marki własnej Norauto więc to już nie pierwszy montaż ;). Czy napięcie ładowania faktycznie jest ok? Wyczytałem, że powinno być pow. 14,3-14,4.
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Alternator
Np w Mondeo mk3 ładowanie jest sterowane komputerem i tam rzadko kiedy jest 14v, przeważnie ok 13.5v. 8 lat i raz aku był wymieniany.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Alternator
Masz idealne ładowanie jak na Lineę. Nigdy nie miałem w mojej więcej niż 14V Między 13,8 a 14 od nowości w jednej, druga również takie wartości pokazuje.Bralineczeka pisze: ↑31 maja 2018, 23:44 Na szczęście/nieszczęście dla pomiaru kontrolka zgasła. Klemy wyczyszczone i zabezpieczone. Podjadę sprawdzić akumulator i alternator. Aku jest marki własnej Norauto więc to już nie pierwszy montaż ;). Czy napięcie ładowania faktycznie jest ok? Wyczytałem, że powinno być pow. 14,3-14,4.
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."
Stawiam na akumulator niedoładowany (lub kończący się).
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Alternator
I tu pozwolę sobie nie zgodzić się.
Od chwili, kiedy na stałe mam podłączony miernik, widzę ładowanie w mojej Linei, które oscyluje między 14,0 a 14,5 V. Chyba, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, która potrafi zabrać masę "prądu" i obniżyć ładowanie nawet do 13,4 V, co z kolei powoduje wyłączanie świateł do jazdy dziennej
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Alternator
Smak 56 , i tu właśnie klania się również Tobie moje rozwiązaniesmak56 pisze: ↑04 cze 2018, 22:13I tu pozwolę sobie nie zgodzić się.
Od chwili, kiedy na stałe mam podłączony miernik, widzę ładowanie w mojej Linei, które oscyluje między 14,0 a 14,5 V. Chyba, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, która potrafi zabrać masę "prądu" i obniżyć ładowanie nawet do 13,4 V, co z kolei powoduje wyłączanie świateł do jazdy dziennej
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Alternator
Zakladam , ze sterownik świateł masz podpięty bezpośrednio pod aku . Spadki napięcia powodują przygasanie dziennych - jak kiedys u mnie . Zrezygnowalem więc z ori sterownika zastępując go regulatorem napiecia i jednym przekaźnikiem . Plus zasilania nie jest brany z dodatniej klemy , tylko z kostki w centralnej części ściany grodziowej ( zasilanie wyłącza się tam po ok 15- 20 sek od wyłączenia silnika ) . Teraz niezależnie od obciążenia światla dzienne mi nie gasną Wszystko opisalem w temacie świateł dziennych . Mialem to wyizolować i zrobić manual , ale jakoś do tej pory " nie bylo mi po drodze " - sorry
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... &start=495 - tu znajdziesz opis
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... &start=495 - tu znajdziesz opis
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Alternator
A niby dlaczego miały by się różnić ładowania miedzy dieslem a benzyną?
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Alternator
Uprzedziłeś moje pytanie.
wg specjalistów: "Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania?
Fabrycznie samochód powinien mieć napięcie ładowania na poziomie 14.4 do 14.7 Volta w najnowszych samochodach z systemem start stop." I nic nie mówią o rodzaju silnika.
wg specjalistów: "Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania?
Fabrycznie samochód powinien mieć napięcie ładowania na poziomie 14.4 do 14.7 Volta w najnowszych samochodach z systemem start stop." I nic nie mówią o rodzaju silnika.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Alternator
Bo po prostu T-Jet ma inny alternator i inny regulator napięcia. Ten silnik cierpi na notoryczne podnoszenie obrotów na biegu jałowym przy włączonej klimie i radiu z powodu "zbyt niskiego ładowania". Po prostu ten typ tak ma. Źle policzyli coś w fabryce.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Alternator
Wielokrotnie na forum pisano, że T-Jet ma niewyróbkę alternatora. Jeśli dobrze pamiętam to pisał o tym Kuzyn
U mnie oba T-Jety mają identyczne wartości, w dolnym zakresie normy (a jednym z tych aut jeżdżę od nowości i zarówno na pierwszym alternatorze jak i na drugim wymienionym na gwarancji były te same wartości).
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Alternator
być może że to z powodu złych obliczeń , ale potwierdzam załączenie klimy na jałowym skutkuje podbiciem obrotów