Żarówki LED-we
- Hummel
- klubowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
Żarówki LED-we
Witam,
Nie wiem czy może gdzieś już na forum wyskoczył ten temat, ale zapytam: Wymieniał ktoś żarówki pozycyjne (z tyłu, z przodu, obojętnie) na LED-we?. Miałem po poprzednim aucie takie małe LED-y pozycyjne na przód i w sumie jak wymieniłem w Linei to działało tylko kontrolka "spalona żarówka" się świeciła. Koleś mi wytłumaczył, że LED-y ciągną tak mało prądu, że dla elektroniki jest tak jakby ich nie było i poradził żeby na kabel zasilający "pozycje" wmontować opornik, ale jak się domyślacie grzebanie w elektryce w aucie a gwarancji odpada.
Może jakaś inna żarówka LED, innego typu? Trochę tego jest w necie, ale jakoś nie bardzo mam kasę na eksperymenty
Pozdrawiam
Nie wiem czy może gdzieś już na forum wyskoczył ten temat, ale zapytam: Wymieniał ktoś żarówki pozycyjne (z tyłu, z przodu, obojętnie) na LED-we?. Miałem po poprzednim aucie takie małe LED-y pozycyjne na przód i w sumie jak wymieniłem w Linei to działało tylko kontrolka "spalona żarówka" się świeciła. Koleś mi wytłumaczył, że LED-y ciągną tak mało prądu, że dla elektroniki jest tak jakby ich nie było i poradził żeby na kabel zasilający "pozycje" wmontować opornik, ale jak się domyślacie grzebanie w elektryce w aucie a gwarancji odpada.
Może jakaś inna żarówka LED, innego typu? Trochę tego jest w necie, ale jakoś nie bardzo mam kasę na eksperymenty
Pozdrawiam
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Hummel75, niestety rozwiązanie z LEDami raczej odpada.
Wszystkie układy o których pisałeś są monitorowane przez komputer auta i zawsze będzie wyskakiwała ikonka o spalonych żarówkach (nawet w przypadku podświetlenia rejestracji).
Kolega dobrze Ci powiedział że LEDy pobierają tak mało prądu że komp myśli że żarówka jest spalona.
Oporniki może faktycznie dały by radę, ale... raz że auto na gwarancji, dwa to to że taka druciarnia może doprowadzić do pożaru, no i generalnie przeczy to idei Ledów, czyli małemu zapotrzebowaniu na prąd.
LEDy w naszych autach można co najwyżej wykorzystać do oświetlenia wnętrza lub schowka (jak ktoś lubi), i tam nie powinno być problemów.
Wszystkie układy o których pisałeś są monitorowane przez komputer auta i zawsze będzie wyskakiwała ikonka o spalonych żarówkach (nawet w przypadku podświetlenia rejestracji).
Kolega dobrze Ci powiedział że LEDy pobierają tak mało prądu że komp myśli że żarówka jest spalona.
Oporniki może faktycznie dały by radę, ale... raz że auto na gwarancji, dwa to to że taka druciarnia może doprowadzić do pożaru, no i generalnie przeczy to idei Ledów, czyli małemu zapotrzebowaniu na prąd.
LEDy w naszych autach można co najwyżej wykorzystać do oświetlenia wnętrza lub schowka (jak ktoś lubi), i tam nie powinno być problemów.
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Obaj się koledzy mylicie, otóż nie ma żadnych przeciwskazań do stosowania w naszych autach żarówek LED w obwodach w których prąd jest kontrolowany przez komputer.jay_21 pisze:Hummel75, popieram Tomka. Bardzo dobrze wyjaśnił Ci - dlaczego w naszych autach LED odpada.
Jeśli pojawia się problem to ktoś go rozwiąże
Są w sprzedaży żarówki LED które są przystosowane do współpracy z szyną CANBUS, trzeba tylko poszukać.
W5W
C5W
Radzę jednak wybierać żarówki wyższej klasy z podaną w opisie jasnością.
Przy bardzo tanich żarówkach LED może się pojawić efekt słabego żarzenia po wyłączeniu zasilania!!!
Jedyny problem tych porządnych żarówek to cena
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
gdyby takie były, to wrzuciłbym je do doświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej, bo te żarówki mają tendencję do częstego przepalania. Powinni jednak zacząć robić takie, które emitują światło o temperaturze zbliżonej do zwykłych żarówek, bo w innym wypadku wygląda to na amatorski tuningHummel75 pisze:rob_ert,
O własnie o taką pomoc mi chodziło Dzięki Co prawda cena jeszcze zaporowa, ale pewnie szybko potanieją (jak telewizory LCD), a zresztą za miesiąc z kawałkiem gwiazdka to może żona mi kupi
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- mwas
- Prezes
- Posty: 6949
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Hummel75, LEDy możesz sobie wstawiać do oświelenia wnętrza jak Ci się tylko podoba - te żarówki nie są monitorowane przez komputer samochodu, ale obstawiam, że jak wsadzisz je w postojówki, to niestety zobaczysz na desce rozdzielczej wesołą ikonkę przepalonych żarówek
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Hummel
- klubowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
A..widzisz mylisz się Pozycje na LED-ach też zadziałają,musza być tylko typu tzw. CAN BUS. Dzisiaj sprawdzałem na pożyczonych W5W-błędu brak. Pozostaje tylko kwestia ceny i czy warto, ale to inna sprawamwas pisze:Hummel75, LEDy możesz sobie wstawiać do oświelenia wnętrza jak Ci się tylko podoba - te żarówki nie są monitorowane przez komputer samochodu, ale obstawiam, że jak wsadzisz je w postojówki, to niestety zobaczysz na desce rozdzielczej wesołą ikonkę przepalonych żarówek
Pozdrawiam