Strona 17 z 17

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

: 03 mar 2020, 21:46
autor: RoboBat
Czy ktoś może polecić miejsce w Warszawie lub okolicach gdzie porządnie i niedrogo robią geometrię zawieszenia?

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

: 11 mar 2020, 10:52
autor: lepio
mwas pisze: 04 mar 2020, 15:27 To trzeszczenie to chyba raczej nie drążek... :lacha To jest standard w tym aucie :lacha A trzeszczą najprawdopodobniej gumy stabilizatora :ink A odnośnie krzywej kierownicy i zachowania auta - podjedź na ustawienie zbieżności :ink

Wrzucam odpowiedź tu by wątku nie kontynuować na tablicy ogólnej.



Serio jak ustawiłeś zbieżność to przestał Ci latać przód i problem ustał? Auto nie ściągało Ci? Mi opon nie zdziera (nie zauważyłem) jedzie prosto, a ta kierownica jest tak mininalnie na bok, ze prawie tego nie widzę. To nie sa jakieś luzy na listwie?

W 126p miałem tak że po wymianie przekładni kierowniczej i regulacji luzu skończył sie problem, że kierownica nie chodziła podczas jazdy na wprost prawo lewo jak w starze (lekki tam jest ale to "norma") a wcześniej tez tak pływał sobie wesoło na boki- jazda na wprost to była średnia wypadkowa czasu reakcji kierowcy na ruchy kierownicą:P.

Poprostu się zastanawiam jak to wpływa na to że auto staje się "sztywniejsze" w układzie kierowniczym i pływa na boki.
Ojcec w Deowce miał rozlechaną zbierzność, darło opony ale nie rzucało na boki, w corcie tez była rozjechana ale efekt był że koło dudniło przy przyśpieszaniu ale auto raczej pewnie trzymało sie drogi.

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

: 11 mar 2020, 13:00
autor: zibi186
W naszym przypadku mówimy raczej o rozbieżności ☺️ auta przednionapędowe przód mają z reguły rozbieżny , tył zbieżny . Wielkości zależne od marki i modelu . Ale np różnica w sztywności gumy tylnego sworznia wahacza może powodować , że podczas gwałtownego przyspieszania lub zwalniania auto będzie miało tendencję do ściągania w jedną lub w drugą stronę . Jeśli koło dudni przy przyspieszaniu , to albo problem z samym.kolem ( krzywa felga , źle wyważone ), albo jak się okazuje powodem może być wypracowany amortyzator 😅 Swoją drogą zauważyłem jak można w miarę precyzyjnie określić stan przedniego amortyzatora na przednionapędowym aucie - ciekawe czy forumowicze to też zauważyli 😅 sprawdzanie na ścieżce diagnostycznej zamontowanego w aucie amortyzatora nie daje prawdziwego wyniku - wystarczy pomanewrowac trochę ciśnieniem w oponie . A nawet i bez tego amor przechodzi próbę pomyślnie podczas , gdy na drodze koło już normalnie podskakuje . Jeśli ruszając z miejsca zerwiesz przyczepność opony z podłożem i usłyszysz nie pojedynczy szum , ślizg , tylko przerywany to prawdopodobnie amortyzator jest już do wymiany . Zdrowy amor daje jeden ciągły ślizg , bez przerw . Takie moje obserwacje 😂