ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4348
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 02 paź 2012, 17:38

Rafcio, a ja dalej powtarzam, że nie pozwoliłbym ruszyć kierownicy, gdyby po jak piszesz "delikatnym uskoku na drodze" ustawiła się krzywo. Albo na nowo zbieżność, albo tak jeżdżę (nie ja) i nic nie robię.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5781
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 02 paź 2012, 20:21

helletic pisze:
Rafcio pisze:TTTM - wystarczy delikatny uskok na drodze i już kierownica przestawiona
Potwierdzam! To jest kolejny element Liny, na który zacząłem spoglądać obojętnym wzrokiem :zlośnik
Koledzy, no nie przesadzajcie ! Owszem, Linka ma dość czułe zawieszenie pod kątem zbieżności, ale z tymi uskokami czy wybojami to nie tak do końca ! Nie wyobrażam sobie, żebym grzał z krzywą kierownicą i się tym nie przejmował. Proponuję sprawdzić zbieżność na jakiejś innej stacji diagnostycznej, bo właśnie kwestia ustaw jest u nas dość problematyczna - jak już było to wcześniej poruszane mamy mały margines tolerancji i zbieżność musi być ustawiona bardzo dokładnie. Jak miałem krzywą kierę, to kilka kilometrów tak zrobiłem i również nie zauważyłem, żeby mi ścinało opony z którejś ze stron, więc myślę, że nie powinno być to wyznacznikiem :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 123
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 » 02 paź 2012, 21:33

Mnie też dopadł ten problem i podjechałem na stację diagnostyczną którą prowadzi mój znajomy mechanik i okazało się że mam -3.5, dopytywałem się jak to jest z tą zbieżnością, czy może się sama zmienić i powiedział, że w zasadzie on by polecał aby w każdym nowym aucie po przejechaniu 10-20tys przynajmniej sprawdzić zbieżność bo "układają" się zawieszenia - że nie jest to jego pierwszy przypadek że przyjeżdża ktoś autem z niewielkim przebiegiem i zbieżność jest do regulacji. Apropo Fiatów powiedział, żeby ustawiać nieznacznie w + (plusie), ze względu na kąt pochylenia koła (na co nie mamy wpływu). Ja mam +0,3. Nie wiem może to tylko jego "dyrdymały" ale wydają się być sensowne zwłaszcza, u mnie oczywiście ze ścinaniem spokój, ale za pół roku będę musiał zrobić przegląd zobaczę jak się zmieni zbieżność.

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3538
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 03 paź 2012, 11:47

smak56 pisze:Rafcio, a ja dalej powtarzam, że nie pozwoliłbym ruszyć kierownicy, gdyby po jak piszesz "delikatnym uskoku na drodze" ustawiła się krzywo.
Oni kierownicy nie odkręcali tylko ustawili kierownicę na wprost i przestawili pod samochodem coś w zawieszeniu i sprawdzili zbieżność która była w porządku i takim sposobem koło kiery było prosto ale na jakiś czas, teraz to już olewam.
Zresztą jest nas z tym problemem więcej np kolega helletic
:pivo

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4348
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 03 paź 2012, 16:54

Rafcio, teraz wszystko jest jasne :ink
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2395
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 196000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: helletic » 03 paź 2012, 18:07

mwas, to nie o to chodzi, że o to nie dbamy (np. Rafcio, także :ink ) tylko czasami (o dziwo :zlośnik ) zdarzy mi się wpaść Liną w porządną wyrwę w jezdni. Lub przyspieszyć na skrzyżowaniu, bo zielone się zamieniło w pomarańczowe a tam na skrzyżowaniu niespodzianka w postaci kraterów - no przecież nie będę zwalniał teraz więc - powtórka z rozrywki i ŁUUUBUUUDUUUUUUU!!! Po dziurzyskach! Po takich przejściach totalnie mam już wrażenie, że kierata się przestawiła...o to bardziej chodziło, że:
-zbieżność sprawdzam raz do roku po zimie i nawet jak se będzie krzywo kierownica w Grudniu, to i tak to oleje i poczekam do Kwietnia z regelacją :zlośnik
Na tej zasadzie właśnie zbieżność trafia do kolejnej przypadłości, którą nie do końca się już przejmuję, bo mam inne zmartwienia większe :ink

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3538
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 04 paź 2012, 18:47

helletic, lepiej tego ująć nie mogłeś :brawo
:pivo

Zervos
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2014, 10:11
Przebieg: 23000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2013

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: Zervos » 30 sie 2014, 10:40

Witam, jestem tutaj nowy, przeglądam forum i nigdzie nie mogę trafić na Rozwiązanie problemu ścinania bieżnika opon od wewnętrznej strony.
Czy problem komuś udało się rozwiązać ? Czy trzeba z tym żyć ?
Kupiłem w 2013 nową 1.3 multijet, auto ma obecnie zrobione 19 tys km i nowe letnie opony zdarło od środka.
Moja historia:
1. Auto powyżej 100 km zachowuje się niebezpiecznie, "pływa", "myszkuje".
2. Pojechałem na wulkanizację bo zaczęła bić kierownica. Odkręcili opony, starty bieżnik, wywarzyli pojechałem na diagnostykę.
3. Diagnostyk zbadał auto i powiedział że koła stoją nachylone do środka i dlatego zrywa bieżnik.
4. Jadę do ASO Fiat lekko coś wspomniałem o problemie, nic nie mówią, grobowa cisza, kazali wjechać na diagnostykę, mechanik założył do geometrii urządzenia coś tam pokręcił i powiedział że prawe koło było zle ustawione i że teraz jest dobrze... dziwne że poprzedni diagnosta nie zauważył tego...
5. 100 km dalej problem jest nadal...
6. Zmieniam stację, jadę do innej ASO. Tam niby sprawdzili wszystko, że niby jest ok, ale odniosłem wrażenie, że doskonale wiedzą o tym problemie, bo jak tylko udało się mi porozmawiać z mechanikami, to głupio uśmiechali się i powiedzieli że nie jestem jedyny z tym problemem.
7. Cisnę dalej serwis ASO, zostawiłem auto na pare dni u nich, niby coś tam robili niby sprawdzili, problem z myszkowaniem jest dalej, dalej zdziera opony od środka.
8. Nie odpuszczę, opony 19 tys są prawie łyse od środka. Nie będę przecież zmieniał opon na nowe co 20 tys.
9. Dzisiaj jest 30.08.2014, w następnym tygodniu znowu jadę na ASO.
10. Poproszę ich o dokument stwierdzający fakt zbierania bieżnika od środka, jeżeli nadal wszyscy będą mieli wodę w ustach to czas będzie pomyśleć o drodze prawnej.
Nie może być tak, że nowe auto ma zakaz poruszania się z prędkością powyżej 100 km /h ze względu na bardzo niebezpieczne samoczynne nie stabilne zachowanie się na drodze. Auto sprawdziłem na wszystkich dostępnych drogach łącznie z nowa A2. Problem z autem jest i nie zamierzam odpuścić. Nie chciałbym się rozwalić z powodu tego że ktoś gdzieś popełnił błąd. Raz miałem ostre hamowanie, auto zaskoczyło mnie w bardzo negatywny sposób, bardzo mocno popłynął przód w prawo na prostym gładkim odcinku asfaltu.
Nie jestem kierowcą od czasu do czasu, przerobiliśmy w firmie sporo aut różnych marek. Nawet Panda powyżej 100 km/h prowadzi się pewniej niż Linea.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6526
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 30 sie 2014, 12:55

Przeważnie ten problem rozwiązywało ustawienie zbieżności. Niech zrobią też pełną geometrie, ktoś na forum miał fabrycznie krzywa tylną belkę i auto prowadziło się źle. Opony zgłaszałeś, auto na gwarancji, niech je wymieniają na nowe. No i najważniejsze, zgłosić problem do FAP, to działa motywująco na ASO.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: emmer » 01 wrz 2014, 9:11

po pierwsze - na wszytsko mieć papier z ASO. cokolwiek zgłaszasz - miej to potwierdzone od nich na piśmie. po drugie - pisemko do FAP w tej sprawie. czekać co dalej. będą zlewać jechać do jakiegoś dobrego warsztatu zajmującego się typowo geometrią i niech sprawdzą i opiszą co i jak. zapłącisz ale będziesz miał jakąs kartę przetargową w rozmowach z nimi
Obrazek

Awatar użytkownika
viper1986
klubowicz
klubowicz
Posty: 261
Rejestracja: 06 sie 2013, 23:15
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: viper1986 » 03 wrz 2014, 10:47

U mnie również widoczny jest problem ścinania. W zeszłym roku nic nie zauważyłem, ale w tym roku opona była praktycznie łysa w ciągu pół roku. W grudniu miałem wymieniane sprężyny w przednim zawieszeniu i nie była ustawiana zbieżność więc obstawiałbym na to. Dodatkowo prawa opona jest wyraźnie bardziej ścięta niż prawa, która jakoś się trzyma.
Za jakiś czas będę i tak wymieniał opony bo już na nie czas więc od razu ustawię zbieżność i geometrię. Niestety w tym celu muszę naprawić wahacze bo podczas ostatniej próby ustawienia zbieżności diagnosta stwierdził, że nadają się do wymiany. Nie wiem tylko czy wymieniać całe wahacze czy bawić się w wymianę tulei.
Obrazek

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: adamson » 03 wrz 2014, 12:17

Tuleje są wymienialne, tak przynajmniej słyszałem od mechanika :-)

Wysłane z SONY Xperia
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4348
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: smak56 » 03 wrz 2014, 12:54

viper1986 pisze: Nie wiem tylko czy wymieniać całe wahacze czy bawić się w wymianę tulei.
Masz wybór. Nowy kompletny wahacz kupisz od 100 do ponad 200 zł/szt. Tuleje są wymienne i w zależności od jakości i producenta kupisz (są dwa rodzaje) od 20 ÷ 50 zł/szt. /ASO chce około 100 zł/szt./. Dodatkowo sworzeń jest również wymienny i kosztuje od 40 ÷ 60 zł/szt. Nie wiem jaki jest powód konieczności wymiany wahaczy, o którym mówił diagnosta, ale jeżeli nie jest wykrzywiony lub skorodowany wymieniłbym tylko tuleje. (ceny z portalu A...). Napisz do buherta i darcyna - podadzą ceny realne /aso i wolny rynek/.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
viper1986
klubowicz
klubowicz
Posty: 261
Rejestracja: 06 sie 2013, 23:15
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: viper1986 » 03 wrz 2014, 12:58

smak56 pisze:
viper1986 pisze: Nie wiem tylko czy wymieniać całe wahacze czy bawić się w wymianę tulei.
Masz wybór. Nowy kompletny wahacz kupisz od 100 do ponad 200 zł/szt. Tuleje są wymienne i w zależności od jakości i producenta kupisz (są dwa rodzaje) od 20 ÷ 50 zł/szt. /ASO chce około 100 zł/szt./. Dodatkowo sworzeń jest również wymienny i kosztuje od 40 ÷ 60 zł/szt. Nie wiem jaki jest powód konieczności wymiany wahaczy, o którym mówił diagnosta, ale jeżeli nie jest wykrzywiony lub skorodowany wymieniłbym tylko tuleje. (ceny z portalu A...). Napisz do buherta i darcyna - podadzą ceny realne /aso i wolny rynek/.
W cenach się orientowałem tylko nie wiem jak do tego podejdzie mechanik. Bo roboty jednak więcej przy wymianie samych tulei. Powód wymiany to popękane gumy w tulejach ( czy jakoś tak, w każdym razie coś z tulejami).
Na pewno po wszystkich zabiegach będę ustawiał zbieżność i geometrię bo szkoda mi nowych opon aby zjechały się w ciągu jednego sezonu.
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4348
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: smak56 » 03 wrz 2014, 13:03

viper1986 pisze:W cenach się orientowałem tylko nie wiem jak do tego podejdzie mechanik.
Mechanik zrobi to co mu zlecisz, musisz wykalkulować. Bo gdybym miał wymieniać całe wahacze to mechanik nie jest do niczego potrzebny.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość