ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.

Post autor: jay_21 » 13 paź 2010, 6:35

Wczoraj podczas wymiany opon z letnich na zimowe zaniepokoiło mnie nierówne zużycie bieżnika w przednich letnich. W obydwu oponach, od wewnętrznej strony, bieżnik wytarty praktycznie do zera. Ktoś się spotkał już z tym problemem? Dodam, że tylne opony są ok i wyglądają jak nówki.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 13 paź 2010, 8:30

mam to samo. na pytanie kierownik mojego ulubionego ASO odpowiedział - nie mam pojęcia. 30 tys km przebiegu i opony do wyrzucenia. to za czasów opon bieżnikowanych robiło się więcej. ale u mnie to jeszcze inna historia bo miałem strasznie majstrowane przy zbieżności, i podejrzewam że dopiero na ostatniej wizycie mi to poprawili.

leć na pomiar

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 13 paź 2010, 8:57

emmer, tak też zrobie, bo te opony wyglądają jak slicki a zimówki prawie nówki i mi ich szkoda.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: M » 13 paź 2010, 9:18

sprawdźcie zbieżność

tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: tomektt » 13 paź 2010, 9:30

Jeśli miałeś robione łożyska w amorkach, to teoretycznie, zbieżność winna być nie ruszona, ale to zależy jak opuszczali przednie zawieszenie.
Ruszyli coś więcej w czasie takich manerwów i mogły się kąty zmienić i stąd ścięcie bieżnika opon w przedniej osi.
Ja w ASO, gdy musiałem wymienić łożysko, zapytałem się umawiająć się na termin, co ze zbieżnością, to powiedziano mi, że zrobią to standardowo.
Gdy już przyjechałem na zlecenie, to ktoś inny powiedział, że podczas wymiany nie ma prawa się nic stać i jak chcę kontrolę zbieżnosci to mam za nią dodatkowo zapłacić.
W... powiedziałem, że będę obserwował opony jak będą "darły" się strony bieżnika, to wystąpię do nich z reklamacją na niewłaściwe wykonanie usługi.
Może być też inna przyczyna. Coś źle od początku było dokręcone i na naszych równych przecież drogach z czasem się poluzowało. Kąty nachylenia kół się zmieniały i stąd ten efekt.
Sprawdź koniecznie zbieżność szkoda zimówek.
Tomek

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 13 paź 2010, 12:12

tomektt, ale z tego co wiem to nie ma możliwości regulacji kąta nachylenia koła?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 13 paź 2010, 12:16

Też tak mam. Sąsiad w 1,6 M-Jet także. Geometrie i wszystkie kąty oboje sprawdzaliśmy i jest wszystko ok. Chyba TTTM. ASO również pojęcia nie ma co jest grane (a jak pojęcia nie mają to zakazuję im grzebania).

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 13 paź 2010, 13:17

duskap, ale to nie jest raczej normalne, żeby tak szybko ścinało przednie opony i na dodatek tylko od wewnętrznej strony. Zgłoszę to w ASO i zobacze co powiedzą. Zrobie potem fotki to wkleje Wam jak wyglądają opony po 50 kkm.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 13 paź 2010, 14:48

Wiem, że to nie jest normalne. Jak już mówiłem geometrię sprawdzałem kilka razy i jest ok co do milimetra. ASO nie wie co jest grane, więc nie daję im auta rozbierać bo skończy się jak ze ściąganiem :przykry
Tłumaczę to sobie tak, że zawieszenie jest tak zaprojektowane by pewniej na zakrętach trzymało (rajdówki mają opony dołami na zewnątrz a górą do wewnątrz->jak u nas tylko, że dużo bardziej).
Przy pozostałych problemach jakie miałem nawet nie chce mi się już zwracać uwagi na te opony bo i tak wymieniam je częściej niż graniczny bieżnik (w celach bezpieczeństwa) a wtedy bok opony będzie miał prawie zero a drugi bok tyle ile ma gdy decyduję się na wymianę.

Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 498
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebastianc78 » 13 paź 2010, 15:58

Ciekawe co na to FAP, pewnie odeśle do serwisu który nie ma pojęcia co z tym zrobić i koło się zamyka. Zajebiście.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6476
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 13 paź 2010, 16:25

Linea jak na swój rozstaw osi jest autem dosyć wąskim i wysokim. Myślę że taką geometrię Fiat zastosował celowo żeby poprawić trakcję/bezpieczeństwo. Logan-auto o podobnych wymiarach i równie skomplikowanym zawieszeniu miało problem z testem łosia. Bezpieczniej ale drożej, coś za coś.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 13 paź 2010, 18:01

duskap pisze:Tłumaczę to sobie tak, że zawieszenie jest tak zaprojektowane by pewniej na zakrętach trzymało (rajdówki mają opony dołami na zewnątrz a górą do wewnątrz->jak u nas tylko, że dużo bardziej).
ale do 30 kkm było idealnie, opon nie ścinało a bieżnik zużywał się równomiernie... Teraz jest lipa... tak być nie powinno. Jak robiłeś geometrię to jak były kąty ustawione?
W autach sportowych może i się stosuje w celu poprawy trakcji samochodu w zakrętach. W aucie cywilnym pogorszyło by to drogę hamowania, ze względu na mniejszą powierzchnie przylegania opony.

[ Dodano: |13 Paź 2010|, o 18:05 ]
Coval pisze:yślę że taką geometrię Fiat zastosował celowo żeby poprawić trakcję/bezpieczeństwo.
myślę, że takiej geometrii jednak nie zastosował. Było by to zupełnie bez sensu w aucie klasy B. Do 30-35 nie było takiego zużycia. Wydaje mi się, że od niedawna pojawił się ten problem.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 13 paź 2010, 19:35

jay_21, może tego nie dostrzegałeś wcześniej? Dopiero przy większym przebiegu jest to bardziej widoczne. Dzisiaj u krakusa02 sprawdzaliśmy i też trochę mu zbiera ale ma mały przebieg (pewnie 15-20 tys km) na letnich. Jak narazie ma mało widoczne ale ma. Przy większym przebiegu jest to bardziej widoczne.
Nie pamiętam jakie wartości miały nastawy mojego zawieszenia ale wszędzie było w normie jak dla fabrycznie nowego auta. Sprawdzałem w kilku ASO (przy okazji ściągania, gdy jeszcze z nim walczyłem) i zawsze dostawałem wydruk gdzie wszystko było ok.
Uważam to co Coval, że tak jest nasze zawieszenie zrobione aby było bezpieczniej, pewniej w zakrętach kosztem opon.
Sprawdź w ASO kąty i geometrię i będzie jasne czy wszystko jest ok czy nie. I niech Ci powiedzą dlaczego tak jest.
emmer przypominam, że również ma ten problem i serwis nie potrafi mu tego wyjaśnić dlaczego tak ma.

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 959
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 13 paź 2010, 19:52

Na swoich oponach nawinąłem 43 tys. km i nie zauważyłem efektu nadmiernego zużycia którejś ze stron. Jednak onegdaj miałem problemy ze zbieżnością i wymogłem na ASO aby mi ustawili kąty pochylenia kolumn McPhersona zgodnie z tymi jakie zakładała fabryka. Dostałem wydruk z przed regulacji i po regulacji i jak się okazało były różnice, które powodowały, że samochód prowadził się dosyć nerwowo nawet na równej szosie. Moje podejrzenia okazały się więc uzasadnione. Od tej pory samochód prowadzi się znacznie lepiej. Jednak opon nigdy mi nie ścinało.

mireks
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, 20:19 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 13 paź 2010, 19:58

Panowie być może tu kryje się tajemnica ścinania, sprawdzałem u mnie wszystko ok.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość