felgi stalowe

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3434
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: ślimak » 20 sty 2014, 13:55

A jeżeli oto chodzi to sorry. Wyskoczyłem jak guma z majtek :)

Wysłane z Nokia Lumia 625 przy użyciu Tapatalka
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 » 20 sty 2014, 14:21

Tak, chodzi o te "szpilki" ustalające. Mam dojazdówkę od Nissana tylko te nasze szpilki uniemożliwiają założenie jej do Fiata. No i rozumuję tak jak Sylwek , nic nie powinno się stać gdy ich zabraknie.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4418
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: smak56 » 20 sty 2014, 15:06

Jest tak jak pisze sylwek i emmer. Trzymają w 1.3 i 1.4 v8 tarcze i bębny, myślę, że w Tjecie tył też łączą. (Są auta, w których nie ma żadnych śrub mocujących tarczę czy bęben)
leszek1234; na Twoim miejscu zaopatrzyłbym się w pierścień centrujący (śr. wew. 58 mm) i przy ewentualnej zmianie koła (po wykręceniu tych "szpilek"klucz 12 lub 13 są różne wersje) , użyłbym kołka ustalającego koło, będącego na stanie Linei (zaznaczony w środkowej części :foto )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2152
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: adamson » 20 sty 2014, 15:57

Jak wymieniałem kiedyś tarcze hamulcowe w Pandzie, to w komplecie były śruby, które można było użyć do przykręcenia tarczy do piasty (zamiast tychże bolców czy szpilek). Tak też zrobiłem, bo niestety nie dało się użyć oryg. bolców z powodu ich zniszczenia przy wykręcaniu, taka sytuacja :ink . Tak że po tej operacji nie miałem już bolców ustalających i nie przeszkadzało to w niczym :) .
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6386
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Tomek » 20 sty 2014, 17:23

Zrób w tej dojazdówce dwie dziurki wiertarą, i kolce przestaną przeszkadzać. Najprościej i najszybciej.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: emmer » 21 sty 2014, 8:04

Tomek - uprzedziłeś mnie. dobre wiertło i jazda. taniej i pewniej :)
Obrazek

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 » 21 sty 2014, 8:27

No tak, macie oczywiście rację - będzie pewniej. Tą dojazdówkę wziąłbym tylko raz (w daleką podróż) , licząc, że i tak jej nie użyję a ewentualne wykręcenie tych bolców przy zmianie koła to może 15 sek. A dojazdówka nie z mojego auta.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6386
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Tomek » 21 sty 2014, 15:03

Przy ewentualnej awarii koła (która i tak na pewno nie nastąpi), wykręcenie tych bolców i założenie dojazdówki nie będzie niczym skutkowało. Można to spokojnie zrobić, bo to żaden element konstrukcyjny.
Kiedyś jeżdżąc jeszcze dużym Fiatem, też miałem te bolce powyciągane, bo felgi nie były przy tym aucie standardowe, i jeździło się normalnie.
Pytanie tylko czy w razie awarii (która i tak na pewno nie nastąpi) w szczerym polu dasz radę wykręcić te bolce prostymi narzędziami.
Sprawdził bym to przed podróżą, czy któryś nie jest zapieczony.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: will » 21 sty 2014, 18:01

Tomek ma racje tam dobry klucz oczkowy potrzebny jest.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 » 25 sty 2014, 10:02

:pivo Tomek , dzięki za konkret. Jasne że zrobiłem próbę wykręcenia - nie było problemu.

Awatar użytkownika
Alan
klubowicz
klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 8V LPG-Stag4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: WLKP
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Alan » 08 wrz 2015, 20:35

Temat widzę że już milczy, ale i ja będę do Was mieć prośbę o doradzenie co do felg.
Mam zimówki, ale 16" no i... bez felg :-( . Co prawda rozmiaru teraz nie znam (muszę jutro je odczytać), ale nie za bardzo wiem jakie felgi stalowe by do nich pasowały. Jutro dam znać jak odczytam rozmiar opon. Nie chciał bym kupować specjalnie 15" felg i opon, bo co miał bym zrobić z 16"? Przecież ich nie wywalę ;-) skoro mam dobry komplet. A z aluminiowych felg 16" jakie teraz mam z oponami letnimi, opon ściągać nie chcę żeby zmieniać wte i wewte; szkoda felg. Dlatego szukam stalowych.
Jutro dam znać co do rozmiaru opon.

I z góry już dzięki za ew. podpowiedzi i pomoc :-)

-- 9 wrz 2015, o 10:59 --

No, sprawdzone. Więc tak: posiadam oponki 2/2 czyli dwie inne i dwie inne, ale wszystkie zimowe i jeszcze pewnie ze 2 sezony przelatają (tym bardziej, że ja w zimie nie za bardzo lubię jeździć). Do rzeczy:
  • Wszystkie opony mają rozmiar 195/55 R16
  • pierwsza para to DUNLOP SP WINTER SPORT M3. Te obok oznaczenia rozmiaru (jak wyżej) mają też wytłoczone 91H
  • dwie kolejne to chińskie NANKANG NK SNOW SV-2. Te mają obok oznaczenia rozmiaru wytłoczone 87T
No i tu rodzi się pytanie skierowane do Was: nie wiem jakie felgi aby podeszły. Może doradzicie?
(Co oznacza to 91H i 87T ?)

A kolejne pytanie - bo tak się zastanawiam: opony 16" pewnie są z wiadomych względów droższe niż 15".
- Czy mając zimówki które przelecą max 2 sezony, warto inwestować w stalowe felgi 16" wiedząc że za 3 lata muszę kupić nowe 4 opony zimowe 16" na kolejne lata?
- Czy może lepiej "olać" te zimowe 16" i zainwestować w felgi 15" + cztery nowe opony zimowe 15"?
Nie wiem kompletnie jak to stoi cenowo i nie wiem w którą stronę iść.
Dodam, że na letnich 16" (alu) teraz Linka wygląda fajnie, no ale w zimie nie liczy się wygląd tylko bezpieczeństwo, więc auto nie ma w zimie wyglądać tylko być bezpieczne.

Co sądzicie? Co podpowiecie?

Ot.... dylematy początkującego z Lineą ;-)

-- 9 wrz 2015, o 12:36 --

Chyba sam rozwiążę ten problem ;-) . po oczytaniu się w necie wielu-dziesięciu stron nt. opon i felg wyszło mi, że jednak taniej wyjdzie kupno 15" felg i nowych opon. Tym bardziej że teraz mam dwie takie i dwie inne. No i już swoje najechały.
Doniuchałem się też wymiaru fabrycznych opon w Lince (185/65 R15 88T) i felg (6Jx15" ET44 4x98). I takich kompletów będę szukał.
Cóż, ma być bezpiecznie, nie będę oszczędzał.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC LPG-Stag4

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 277
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Pongo » 10 wrz 2015, 17:50

Mi udalo sie wyrwac 16 alu od stilo za 400. Troche podrapane ale proste i na zime jak znalazl. Sa okazne tylko trzeba cierpliwie szukac no i pewnie trafic. Teraz siedza na zimowkach i zmieniam sam oszczedzajac na przekladaniu wiec za 2 lata sie zwroca alusy zimowe :)
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4418
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: smak56 » 10 wrz 2015, 19:51

Gdzieś wcięło moją odpowiedź na post Alana. Powtórzę więc, że gdybym ja miał taki dylemat, to kupiłbym komplet 16" alusów. Koszt na popularnym portalu aukcyjnym zbliżony, a efekt dużo lepszy. Rozmiary felg już znasz, tak więc decyzja należy do Ciebie.
91H i 87T to indeksy prędkości dopuszczalnych na danej oponie T - 190 km/h H - 210 km/h
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 959
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: mireks » 12 wrz 2015, 20:33

Zdecydowanie polecam alufelgi. Koszt wyższy lecz za to są odporne na korozję powodowaną naszą narodową solą. Przerabiałem temat w Linei. Obecnie mam w innym samochodzie alusy i nie ma porównania jeśli chodzi o odporność na sól. W Linei oryginalne włoskie felgi zdechły w drugim sezonie po zakupie. Wymagały zaprawek lakierniczych z powodu ognisk rdzy.

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3434
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: ślimak » 13 wrz 2015, 10:35

Najprostsze felgi ze stilo koszt ok. 450 zl. Biorąc pod uwagę że stalówki chodzą po tyle nie zastanawiałbym się. Poza tym alu to alu :)
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

ODPOWIEDZ