felgi stalowe

darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: darcyn » 05 gru 2013, 20:15

regres - a powinno być w drugą stronę

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: will » 05 gru 2013, 20:33

Prekursor :jazda
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5850
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: mwas » 05 gru 2013, 20:36

Błądzisz Kuzyn... błądzisz :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 gru 2013, 21:00

T-Jet jest twardy, dużo twardszy od 8v (bujaliśmy autami na spocie w TG) Po zimowej zmianie na 15" jest ogromna poprawa komfortu. Na dodatek chce dać ciut wyższy profil 195/65/15. Różnica w cenie opon 15, a 16" to koszt kpl kół stalowych. Jeśli mam wybierać pomiędzy "ładnie", a "wygodnie", wybieram "wygodnie".

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 » 05 gru 2013, 21:42

ale będzie gorzej zachowywał się w zakrętach no i wygląd już nie ten :ink Ale pewnie decyzję już podjąłeś
Ostatnio zmieniony 06 gru 2013, 7:43 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4418
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: smak56 » 05 gru 2013, 23:54

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Na dodatek chce dać ciut wyższy profil 195/65/15. Różnica w cenie opon 15, a 16" to koszt kpl kół stalowych. Jeśli mam wybierać pomiędzy "ładnie", a "wygodnie", wybieram "wygodnie".
Fabrycznie zalecają 195/60 R15 ale na alu (ET 41). Chociaż ja mam na blachach ET 32 i nie jest źle.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6386
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Tomek » 06 gru 2013, 9:17

Kuzyn to już chociaż jakieś alu do tych piętnastek... skoro się upierasz

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 gru 2013, 10:22

Wszystko zależy od kasy. Jedna fajna felga ameliniowa to kpl stalowych. Temat jeszcze odległy, bo ten rok na turanzach obskoczę, ale późniejsza zmiana na 15' jest pewna.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4418
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: smak56 » 06 gru 2013, 11:41

Kuzyn; kiedy rzuciłeś (wcześniej) temat letnich 15, też zacząłem się nad tym zastanawiać. Z tym, że ja już mam alternatywę dla 16". U mnie u handlarza oponami i felgami nie ma problemu z zamianą alu 16" na 15" (łeb za łeb). Pytałem i gość się zgodził. Odpuściłem sobie z dwóch powodów: jego 15" nie podobały mi się, a fabryczne Turanzy jeszcze jednak przyszły rok przejeżdżą. Ale temat do realizacji.
smak56
****
Obrazek

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: emmer » 06 gru 2013, 12:42

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:T-Jet jest twardy, dużo twardszy od 8v (bujaliśmy autami na spocie w TG) Po zimowej zmianie na 15" jest ogromna poprawa komfortu. Na dodatek chce dać ciut wyższy profil 195/65/15. Różnica w cenie opon 15, a 16" to koszt kpl kół stalowych. Jeśli mam wybierać pomiędzy "ładnie", a "wygodnie", wybieram "wygodnie".
szczera prawda. ale dla ładnych 17 d...pę i kręgosłup bym poświęcił
:)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 483
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 36000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Rincewind » 06 gru 2013, 13:01

Ale jesteście królewny na ziarnku grochu ;-) Ja mam 16tki, na zimę profil 50, na lato 55 i żadnej różnicy nie czuję.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 » 20 sty 2014, 12:31

A ja mam pytanie dotyczące roli śrub prowadzących (tych kłów w piaście pomagających właściwie osadzić felgę). Z racji posiadania butli gazowej w miejscu koła zapasowego jestem zainteresowany kołem dojazdowym. Mam takowe, ale nie od Fiata i żeby go założyć muszę wykręcać te śruby prowadzące , bo otwór na te kły w feldze nie pasuje. Poza tym wszystko jest OK. Czy ja dobrze robię, czy to czymś nie grozi???

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3434
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: ślimak » 20 sty 2014, 13:27

Są dwie opinie dot. śrub pływających. Jedni są za, inni przeciwni. Ja nie zachęcam do tego typu rozwiązań. Domniemam że masz koło dojazdowe grupy VW czyli 4x100. Jaki tam jest otwór centrujący LINA ma z tego co się mi przypomina 58 mm.
Jeżeli interesuje cię 15" proszę link:
http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-fiat-4 ... 17731.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z GRANDE PUNTO TO GOŚĆ POPŁYNĄŁ tam jest 4x100, ale reszta pasuje.
Moim zdaniem bezpieczniej jeżeli na dojazdowym kole to 4x98 FIAT. Niż 4x100 np VW i śruby.
W ostatecznej sytuacji (zdarzenie drogowe) może mieć to wpływ na podejście ubezpieczyciela do sprawy.
Pozdro

Ps. Oczywiście to tylko i wyłącznie moja opinia. Zrobisz jak będziesz uważał.
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: emmer » 20 sty 2014, 13:38

eeee. chyba mowa o "szpilkach" czy nie skumalem? w 8v to chyba trzyma bęben a w t-jecie - powiem szczerze że nie wiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: felgi stalowe

Post autor: sylwek » 20 sty 2014, 13:46

No, mi też się wydaje że chodzi o te "szpilki" ustalające :pomysli
Ich zadaniem jest wstępne połączenie tarczy/bębna do piasty - a przy okazji pomagają ustawić felgę w odpowiedniej pozycji. Służą tylko pomocniczo - bo i tak felga przykręcana jest do piasty swoimi śrubami.
*Powered by LPG*

ODPOWIEDZ