Dobijanie
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Bardzo pomogła mi instrukcja od kk25 **przedostatni post**
Założyłem odbój z prawej strony i z łożyskiem zrobiłem to samo co poprzednio. Fotki nie ma bo miałem strasznie uwalone ręce Autko śmiga, nie dobija, łożyska McPhersona nie wydają żadnych dźwięków przy skręcaniu kołami, więc chyba niczego nie popsułem.
Założyłem odbój z prawej strony i z łożyskiem zrobiłem to samo co poprzednio. Fotki nie ma bo miałem strasznie uwalone ręce Autko śmiga, nie dobija, łożyska McPhersona nie wydają żadnych dźwięków przy skręcaniu kołami, więc chyba niczego nie popsułem.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Będę sprawdzał, ale nie w ASO, pojadę na stację diagnostyczną i jeśli to możliwe poproszę także o sprawdzenie geometrii i jakiś wydruk. Może się to przydać w sprawie ścinania. Teoretycznie taka robota nie powinna mieć na nic wpływu, auto jedzie prosto, przy hamowaniu nie leci na boki. Ale i tak sprawdzę.mwas pisze:Zepsuć pewnie nie zepsułeś, ale zastanawiam się, czy przy takiej ingerencji nie powinieneś sprawdzić zbieżności
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Kiedyś miałem takiego jednego trupa, w którym również niby nic się nie działo - jeździł prosto, hamował prosto, nie ściągał. Jedyne co się działo, to przy ostrych zakrętach z większą prędkością spod kół wydobywał się taki miły pisk Po jakimś czasie opony były do wyrzucenia - wewnętrzna strona łysa, zewnętrzna OK. Okazało się, że zbieżność była kosmicznie rozjechana
Coval, jak najbardziej sprawdź zbieżność i geometrię, ale na jakiejś zaufanej stacji, żebyś miał pewność co do rzetelności wyników
Coval, jak najbardziej sprawdź zbieżność i geometrię, ale na jakiejś zaufanej stacji, żebyś miał pewność co do rzetelności wyników
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Nie mam kompletnie zaufania do rzetelności okolicznych ASO i dlatego pojadę na stacje. Czy dobrze ustawią, jeśli w ogóle będą coś ustawiać, nie wiem. Jestem w tej sprawie zdany całkowicie na łaskę mechaników, a wierzyć nie można nikomu.mwas pisze:sprawdź zbieżność i geometrię, ale na jakiejś zaufanej stacji, żebyś miał pewność co do rzetelności wyników
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Coval ja swego czasu ustawiałem zbieżność na stacji Dakol.Nie mam kompletnie zaufania do rzetelności okolicznych ASO i dlatego pojadę na stacje. Czy dobrze ustawią, jeśli w ogóle będą coś ustawiać, nie wiem. Jestem w tej sprawie zdany całkowicie na łaskę mechaników, a wierzyć nie można nikomu.
Mają tam takie fajne stanowisko do ustawiania zbieznosci. wpisuja w komputer markę, wersję,rocznik i ustawiają.
Na monitorze musi się wszystko wyświetlać w zielonym kolorze i dodatkowo jest dźwięk ostrzegawczy gdy jest coś źle ustawione. wystarczy sobie stanąć obok monitora i wszystko jasne.
Mechanik musi dobrze wszystko ustawić bo inaczej wyjdzie błąd.
Oczywiście później jest wydruk z danymi przed ustawieniem, prawidłowymi i po ustawieniu.
Oczywiście geometria to nie tylko zbieżność tylko jeszcze kąty pochylenia i jakeś tam półkola.
Jedyną wadą jest to, że nie można sprawdzić zbieżności tylko trzeba płacić za ustawienie zbieżności ( ok.80zł), ale prawdopodobieństwo oszustwa mechanika jest bardzo małe.
zatem warto poszukać naprawdę dobrego warsztatu z dobrym sprzętem.
Kazek
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Też znam dobrze wyposażoną stacje, ojciec ustawiał tam zbieżność w FSO i fachowcy byli super. Tyle że to było chyba za 2 lata temu i ekipa mogła się zmienić. Ustawiali najpierw puste auto, a potem kontrolowali czy się zmienia wraz ze wzrostem obciążenia czyli z pasażerem(ami). Wszystko oczywiście na laserach, podpięte do kompa itd.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
U mnie w 2 różnych ASO wymieniano i nie ustawiano zbierzności-wg nich nie ma konieczności bo nie ma to wpływu na zbierzność (kąty ani nic się wg nich nie zmienia->to tylko łożysko).mwas pisze:Zepsuć pewnie nie zepsułeś, ale zastanawiam się, czy przy takiej ingerencji nie powinieneś sprawdzić zbieżności
Za 3 razem (i znowu w innym ASO) geometrię już ustawiali bo "przy wymianie obu łożysk Fiat zaleca ustawienie geometrii".
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
No właśnie duskap, co ASO to inna opinia. U mnie wymieniali te łożyska z obu stron na raz i auto obligatoryjnie pojechało na sprawdzenie zbieżności. Czy musieli coś poprawiać - tego nie wiem, bo działo się to na sąsiedniej sali, na którą się nie pofatygowałem, ale kontrola zbieżności była. I mam pewność, że gdyby było coś przestawione, to na pewno by wyregulowali - akurat do mojego ASO mam zaufanie, nigdy nie miałem z nimi problemów. Gorzej, jeśli chodzi o roboty blacharsko-lakiernicze, ale to inna bajka.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy