Dobijanie

Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

to ja jestem następny w kolejce :brawo
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To może zrobimy tak: przyjedziecie, trochę poćwiczę na waszych autach, a jak już się czegoś nauczę to naprawie swoje? :zlośnik
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

To może zrobimy tak: przyjedziecie, trochę poćwiczę na waszych autach, a jak już się czegoś nauczę to naprawie swoje?
Ale musisz beczkę smaru kupić.
Kazek
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Coval podziwiam trochę powalczyłeś
Kazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Jak się chce coś zrobić dobrze, to trzeba to zrobić samemu.
Coval szacunek dla Ciebie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Bardzo pomogła mi instrukcja od kk25 **przedostatni post**

Założyłem odbój z prawej strony i z łożyskiem zrobiłem to samo co poprzednio. Fotki nie ma bo miałem strasznie uwalone ręce :) Autko śmiga, nie dobija, łożyska McPhersona nie wydają żadnych dźwięków przy skręcaniu kołami, więc chyba niczego nie popsułem.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Zepsuć pewnie nie zepsułeś, ale zastanawiam się, czy przy takiej ingerencji nie powinieneś sprawdzić zbieżności :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mwas pisze:Zepsuć pewnie nie zepsułeś, ale zastanawiam się, czy przy takiej ingerencji nie powinieneś sprawdzić zbieżności :oj
Będę sprawdzał, ale nie w ASO, pojadę na stację diagnostyczną i jeśli to możliwe poproszę także o sprawdzenie geometrii i jakiś wydruk. Może się to przydać w sprawie ścinania. Teoretycznie taka robota nie powinna mieć na nic wpływu, auto jedzie prosto, przy hamowaniu nie leci na boki. Ale i tak sprawdzę.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Kiedyś miałem takiego jednego trupa, w którym również niby nic się nie działo - jeździł prosto, hamował prosto, nie ściągał. Jedyne co się działo, to przy ostrych zakrętach z większą prędkością spod kół wydobywał się taki miły pisk :lacha Po jakimś czasie opony były do wyrzucenia - wewnętrzna strona łysa, zewnętrzna OK. Okazało się, że zbieżność była kosmicznie rozjechana :lacha
Coval, jak najbardziej sprawdź zbieżność i geometrię, ale na jakiejś zaufanej stacji, żebyś miał pewność co do rzetelności wyników :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mwas pisze:sprawdź zbieżność i geometrię, ale na jakiejś zaufanej stacji, żebyś miał pewność co do rzetelności wyników
Nie mam kompletnie zaufania do rzetelności okolicznych ASO i dlatego pojadę na stacje. Czy dobrze ustawią, jeśli w ogóle będą coś ustawiać, nie wiem. Jestem w tej sprawie zdany całkowicie na łaskę mechaników, a wierzyć nie można nikomu.
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

Nie mam kompletnie zaufania do rzetelności okolicznych ASO i dlatego pojadę na stacje. Czy dobrze ustawią, jeśli w ogóle będą coś ustawiać, nie wiem. Jestem w tej sprawie zdany całkowicie na łaskę mechaników, a wierzyć nie można nikomu.
Coval ja swego czasu ustawiałem zbieżność na stacji Dakol.
Mają tam takie fajne stanowisko do ustawiania zbieznosci. wpisuja w komputer markę, wersję,rocznik i ustawiają.
Na monitorze musi się wszystko wyświetlać w zielonym kolorze i dodatkowo jest dźwięk ostrzegawczy gdy jest coś źle ustawione. wystarczy sobie stanąć obok monitora i wszystko jasne.
Mechanik musi dobrze wszystko ustawić bo inaczej wyjdzie błąd.
Oczywiście później jest wydruk z danymi przed ustawieniem, prawidłowymi i po ustawieniu.
Oczywiście geometria to nie tylko zbieżność tylko jeszcze kąty pochylenia i jakeś tam półkola.
Jedyną wadą jest to, że nie można sprawdzić zbieżności tylko trzeba płacić za ustawienie zbieżności ( ok.80zł), ale prawdopodobieństwo oszustwa mechanika jest bardzo małe.
zatem warto poszukać naprawdę dobrego warsztatu z dobrym sprzętem.
Kazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Też znam dobrze wyposażoną stacje, ojciec ustawiał tam zbieżność w FSO i fachowcy byli super. Tyle że to było chyba za 2 lata temu i ekipa mogła się zmienić. Ustawiali najpierw puste auto, a potem kontrolowali czy się zmienia wraz ze wzrostem obciążenia czyli z pasażerem(ami). Wszystko oczywiście na laserach, podpięte do kompa itd.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mwas pisze:Zepsuć pewnie nie zepsułeś, ale zastanawiam się, czy przy takiej ingerencji nie powinieneś sprawdzić zbieżności :oj
U mnie w 2 różnych ASO wymieniano i nie ustawiano zbierzności-wg nich nie ma konieczności bo nie ma to wpływu na zbierzność (kąty ani nic się wg nich nie zmienia->to tylko łożysko).
Za 3 razem (i znowu w innym ASO) geometrię już ustawiali bo "przy wymianie obu łożysk Fiat zaleca ustawienie geometrii".
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

No właśnie duskap, co ASO to inna opinia. U mnie wymieniali te łożyska z obu stron na raz i auto obligatoryjnie pojechało na sprawdzenie zbieżności. Czy musieli coś poprawiać - tego nie wiem, bo działo się to na sąsiedniej sali, na którą się nie pofatygowałem, ale kontrola zbieżności była. I mam pewność, że gdyby było coś przestawione, to na pewno by wyregulowali - akurat do mojego ASO mam zaufanie, nigdy nie miałem z nimi problemów. Gorzej, jeśli chodzi o roboty blacharsko-lakiernicze, ale to inna bajka.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprawdziłem dzisiaj zbieżność i jest idealnie. Diagnosta mówił, że teoretycznie zbieżności sprawdzać nie trzeba, ale przy każdej ingerencji w podwozie zaleca sprawdzenie.
ODPOWIEDZ