Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Fish » 26 lis 2015, 21:52

Ja mam teraz zagwozdke. Wymienilem amortyzatory z tylu i po kilku dniach znowu zaczely do mnie dochodzic stuki. Raz one sa raz nie. Zalezy jak sie jedzie po nierownosciach i teraz sie glowie czy zle moze skrecilem ta nakretke u gory trzymajaca tloczysko, czy czasem ta guma co tam jest u gory ma byc mocno nasmarowana a nic nie smarowalem czy to w koncu tuleje odzywaja sie. Nie wiem jak to zdiagnozowac nie odkrecajac niczego. Wkurza mnie to.

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1489
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: leszek1234 » 27 lis 2015, 0:44

a tak z gupia frant zapytam - a koła dobrze dokręciłeś po tej naprawie?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: emmer » 27 lis 2015, 8:02

Odboje tez dawales nowe?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6170
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 27 lis 2015, 8:41

Ja bym wymienił od razu z mocowaniami.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3816
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: smak56 » 27 lis 2015, 11:25

Fish pisze: i teraz sie glowie czy zle moze skrecilem ta nakretke u gory trzymajaca tloczysko,
Ta nakrętka może bardzo zaleźć za skórę. Miałem to u siebie. Rozebrałem wtedy pół tyłu, z półką i boczkiem. Kolega siedział w bagażniku i słuchał. Kiedy doszliśmy do tego, że wymieniałem bałwanki i dźwięk dochodzi z zewnątrz, wyjąłem amortyzator i dokręciłem nakrętkę. Poszła ....... całe 1/4 obrotu. Do dziś (4 lata) - spokój
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicze
klubowicze
Posty: 3409
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Rafcio » 27 lis 2015, 22:04

Miałem ostatnio bardzo nasilone stuki w tylnym zawieszeniu. Pojechałem do znajomego mechanika i kawałek tłoku amora z góry owinoł taśmą przylepną taką materiałową i na siłę nasunął na nią bałwanka. Teraz bałwanek jest cały czas na górze i nareszcie cisza :ok)
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Fish » 03 gru 2015, 22:53

leszek1234 pisze:a tak z gupia frant zapytam - a koła dobrze dokręciłeś po tej naprawie?
kurde zapomnialem :):)

-- 3 gru 2015, o 23:53 --
emmer pisze:Odboje tez dawales nowe?
jasne

-- 3 gru 2015, o 23:55 --
Rafcio pisze:Miałem ostatnio bardzo nasilone stuki w tylnym zawieszeniu. Pojechałem do znajomego mechanika i kawałek tłoku amora z góry owinoł taśmą przylepną taką materiałową i na siłę nasunął na nią bałwanka. Teraz bałwanek jest cały czas na górze i nareszcie cisza :ok)
no to juz swinstwo ze strony balwanka

-- 3 gru 2015, o 23:57 --
smak56 pisze:
Fish pisze: i teraz sie glowie czy zle moze skrecilem ta nakretke u gory trzymajaca tloczysko,
Ta nakrętka może bardzo zaleźć za skórę. Miałem to u siebie. Rozebrałem wtedy pół tyłu, z półką i boczkiem. Kolega siedział w bagażniku i słuchał. Kiedy doszliśmy do tego, że wymieniałem bałwanki i dźwięk dochodzi z zewnątrz, wyjąłem amortyzator i dokręciłem nakrętkę. Poszła ....... całe 1/4 obrotu. Do dziś (4 lata) - spokój
tego sie bałem właśnie, bo w ogole jak wkladalem tloczek to raz wchodzilo to wszystko luzno, raz musialem krecic. Nie wiem w koncu czy w tym "uchwycie" to jest gwint czy nie. Niby doklecilem nakretke, ale moze malo, bo klucz mi spadal bo tam potrzeba jakis cienkoscienny.

-- 3 gru 2015, o 23:59 --

Dzisiaj nowy watek, zaczalem analizowac czy to nie z przodu jednak stuka, juz nie jeden z nas slyszal z tylu a okazal sie przod. Podjechalem do diagnosty i bankowo wskazal na laczniki z przodu do wymiany. No wytrzymaly rok i kilka miesiecy. Wymienie i zobaczymy czy to bylo TYLKO to. Szukam teraz wlasnie jakie kupic bo mialem Delphi, teraz mysle doloze na cos lepszego ale nie wiem co lepsze.
<<FISH>>

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicze
klubowicze
Posty: 772
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: marcin24 » 03 gru 2015, 23:08

Lemfordera kup
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Fish » 03 gru 2015, 23:51

marcin24 pisze:Lemfordera kup
Tak wlasnie mysle chociaz przyznam soe ze nie znam firmy

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: buhert » 04 gru 2015, 0:03

Delphi i tak dobrze wytrzymał. Teraz łącznik może paść po dobrej dziurze.
Jak ma być coś z górnej półki co Lemfóder albo TRW...i już przestaje spamować bo mowa o tylnym zawieszeniu w temacie a my o przodzie gadamy heh.
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Fish » 04 gru 2015, 21:03

Ale cisza. To bylo to :)

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>

martens24
klubowicze
klubowicze
Posty: 269
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 151000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: martens24 » 28 kwie 2016, 9:39

Powiedzcie jaki jest w przybliżeniu koszt poza ASO wszystkich odbojów przód i tył części plus robocizna. Tył wali już na dziurach a i przód już się odzywa. Na przeglądzie diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest ok; amortyzatory, łączniki stabilizatora. Sam zauważyłem, że jeden "bałwanek" z tyłu jest krótszy i ma poszarpany koniec, ostatni zwój oderwał się od niego.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3816
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: smak56 » 28 kwie 2016, 11:30

martens24 pisze:Powiedzcie jaki jest w przybliżeniu koszt poza ASO wszystkich odbojów przód i tył części plus robocizna.
Tył około 100 zł komplet za 2 szt. Przód trochę tańszy. Ceny robocizny nie podam, gdyż wymieniałem sam.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicze
klubowicze
Posty: 3409
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: Rafcio » 13 paź 2016, 11:28

Od jakiegoś miesiąca ostro napierdziela mi lewy tył na nierównościach.
Wydaje mi się że to robi ta plastikowa osłona amortyzatora.
Czy w naszej linie coś takiego zdało by egzamin?
http://allegro.pl/oslony-i-odboje-gumow ... 01099.html
Może ma już ktoś takie zamontowane?
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5265
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 158888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w tylnym zawieszeniu

Post autor: mwas » 13 paź 2016, 11:38

Również dołączam się do powyższego pytania :) U mnie de facto jeszcze nie napierdziela, ale również lewy tył trzyma się już na słowo honoru :lacha i rozważam użycie jakiegoś bardziej trwałego elementu niż ten oryginalny, bo już raz je wymieniałem i ponownie zrobiło się dokładnie to samo co poprzednio :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość