stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1104
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 » 17 gru 2017, 20:21

karol_zydek pisze:
17 gru 2017, 19:32
Super. Dzięki. Jutro zamawiam ;) pozdro ;)
Karol , jak przed montażem nie rozbierzesz i nie dowalisz od serducha porządnego smaru , to bez względu na producenta - raczej nie licz na to , że długo pojeździsz bez efektów specjalnych . :) Pozdrawiam :)

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 355
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: pogromcaslaskiej » 17 gru 2017, 22:25

U mnie z dowaleniem smaru wytrzymały krócej jak niedowalone,najlepiej każdemu łożysku klapsa dać w osłonę,loteria po prostu😊

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek » 17 gru 2017, 22:44

Super dzięki za tyle info. Ostatnio jak wymieniałem sobie łożyska 6 lat temu to dałem dużo smaru do łożysk i wytrzymały ok. 100.000km ale teraz chcę dać smar wyczytany na wcześniejszych kartach tego działu, tzn smar cx 80 wodoodporny. Przy kontakcie ze słoną wodą też nie zmienia swoich właściwości. Może uda mi się pobić ten poprzedni rekordzik panic oby...
Pzdro Karol

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek » 19 gru 2017, 19:15

Dotarły! Jutro lub za 2 dni (jak znajdę czas) wymiana :D pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5785
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas » 19 gru 2017, 19:35

O właśnie takie mam u siebie :luzak Masz w zestawie komplet nowych nakrętek mocujących poduszkę do karoserii ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek » 19 gru 2017, 20:30

Tak są w zestawie i jeszcze jest zarąbista gumowa opaska na łączeniu łożyska :banan tylko smaru tyle co kot napłakał :-<<
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5785
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas » 19 gru 2017, 20:58

Pewnie stwierdzili, że smaru więcej nie potrzeba :lacha Opaska też i u mnie, dlatego pisałem, że to najlepiej wykonane łożyska, jakie miałem do tej pory :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 123
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: slawek007 » 19 gru 2017, 21:12

Niedawno wymieniałem pierwszy raz lewe na identyczne jak wyżej, oryginalne wytrzymało 7 lat ale niemalże od nowości założona była guma osłaniająca. Byłem na sprawdzaniu zbieżności i w zasadzie to się nic nie zmieniło.

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 721
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: skory85 » 19 gru 2017, 21:40

Ja też u siebie będę musiał wymienić bo czasem się odezwą... A jak wymieniłem u brata w Lancia Ypsilon 98r wszystko zintegrowane było tylko zdjęcie amfora wyczyszczenie miejsca i założenie na nowo na dwóch śruba i nakrętka na amora. A tu widzę że będzie operacja :luzak
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 220
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek » 21 gru 2017, 8:35

Wymienione ;) dziś jadę na zbierzność :D smaru dowaliłem ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1010
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek » 21 gru 2017, 9:13

Moje łożyska niby oryginały założone 2 marca przyjechały 12,5 tyś. I już zaczynają się odzywać. Chyba na wiosnę czeka mnie kolejna wymiana tylko tym razem dołoże smaru.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Andre27
Posty: 51
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Andre27 » 11 kwie 2018, 23:33

Moje lewe łożysko padło przy 89 tys. dzwoniłem do aso w Legnicy koszt wymiany 180zł a łożysko coś okolo 80zł. Jutro zadzwonię się umówić na wymianę. Dobrze że powstał ten post zastanawiałem się co to może być...wszedłem na forum i się wyjaśniło :)

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Phenix » 21 sie 2018, 9:27

Panowie czy łożysko z KYB posiada taką sama osłonę (uszczelkę) jak łożysko od LEMFÖRDERa?
Macie może twardość i skok gwintu nakrętek którymi przykręca się łożysko (poduszkę)? W KYB są te nakrętki ale łożysko LEMFÖRDERa posiada fajna osłonę jak pokazał na forum @smak56 :ok) i myślałem kupić LEMFÖRDERa oraz nakrętki w sklepie ( w ASO chcą 30 zł zł za szt a potrzeba 6 szt co daje nam 180zł za same nakrętki tyle co kosztują dwa łożyska :-<< ) . Bo jeśli łożysko od KYBa posiada taka samą osłonę jak od LEMFÖRDERa to bardziej opłacalne jest kupienie KYBa bo mamy w cenie nowe nakrętki zamiast skorodowanych starych.
Ps. Panowie moim zdaniem dowalenie smaru czasem przynosi odwrotny skutek bo łożysko nie lubi pracować w "bagnie" z smaru (skraca się jego żywotność) tylko to jest otwarte łożysko (i nie ma takiego "ciśnienia") i może się mylę bo nie robiłem z tego pracy magisterskiej :ink ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5785
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas » 21 sie 2018, 9:50

Łożysko od KYB również posiada kołnierz ochronny. Ogólnie mam wrażenie, że KYB jest lepiej wykonane niż Lemforder :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość