stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 » 27 lut 2017, 10:21

smak56 pisze:Jestem właśnie na etapie diagnozowania. Auto stało ponad tydzień (padało). Po tym czasie uruchomiłem pojazd i bardzo zdziwiły mnie dźwięki dochodzące z lewego przedniego nadkola. Diagności wymyślili i wymienili (w myślach) wszystko co można wymienić. Dzisiaj jadę do ostatniego, który może jednoznacznie stwierdzi co ....... no właśnie :? . Stuka, dzwoni, puka, trzeszczy itd. Czasami wygląda tak, jakby ktoś na wahacz położył duży płaski klucz, który po wjechaniu na nierówność podskakuje i dzwoni (ale tam nic nie ma). Stawiam na łożysko, ale nie wykluczam też łącznika........ Zobaczymy co powie ostatnia szansa. Auto prowadzi się pewnie i jest sztywne, tylko te dźwięki...... :zły
Smak 56, a jak auto stoi np.na parkingu i przy wylączonym silniku staniesz na progu i spróbujesz nim huśtać , to słychać to , czy nie ? Bo mam jeszcze jedno doswiadczenie , które zależy od Twojej odpowiedzi :)
A zresztą napiszę od razu - swojego czasu mialem takie niepokojące dzwięki z okolic lewego przedniego nadkola i okazalo się, że przyczyną bylo zardzewiale i w efekcie urwane polączenie pomiędzy grubym wężem a lewą , dolną częścią obudowy chlodnicy . Te elementy tarły o siebie i tak trzeszczaly . Wystarczył mały kontownik i jakaś śrubka z nakrętką ( wymiarow teraz nie podam , bo to już parę lat temu ) i po kłopocie :) Może u Ciebie to samo ? :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4424
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 » 27 lut 2017, 11:04

Rafcio pisze:Stefan, a może złamana sprężyna, u mnie jeden zwój się ułamał i leżał na kielichu amortyzatora i sobie dzwonił :ink
Też tak myślałem, ale na szczęście nie. Kiedyś wpadł mi tam kamień i efekt podobny.
zibi186 pisze:Smak 56, a jak auto stoi np.na parkingu i przy wylączonym silniku staniesz na progu i spróbujesz nim huśtać , to słychać to , czy nie ? Bo mam jeszcze jedno doswiadczenie , które zależy od Twojej odpowiedzi :)
A zresztą napiszę od razu - swojego czasu mialem takie niepokojące dzwięki z okolic lewego przedniego nadkola i okazalo się, że przyczyną bylo zardzewiale i w efekcie urwane polączenie pomiędzy grubym wężem a lewą , dolną częścią obudowy chlodnicy . Te elementy tarły o siebie i tak trzeszczaly . Wystarczył mały kontownik i jakaś śrubka z nakrętką ( wymiarow teraz nie podam , bo to już parę lat temu ) i po kłopocie :) Może u Ciebie to samo ? :)
To o czym piszesz może może mieć coś na rzeczy. Jednak bujanie autem w różnych płaszczyznach ( trzech chłopów) nie daje efektu w postaci lokalizacji. Tylko najechanie na nierówność w jezdni i to nie zawsze.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 » 27 lut 2017, 12:52

W kazdym razie nie jest to trudno zlokalizować i sprawdzić :) naprawić również :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4424
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 » 27 lut 2017, 14:02

smak56 pisze:
Rafcio pisze:Stefan, a może złamana sprężyna, u mnie jeden zwój się ułamał i leżał na kielichu amortyzatora i sobie dzwonił :ink
Rafcio; jednak Ty miałeś rację :pivo ! Byłem u ostatniej deski i znalazł. Pęknięta sprężyna!!! Na moje usprawiedliwienie jest tylko to, że leżała na talerzyku w swoim fabrycznym miejscu, przyciśnięta pozostałą częścią. Znalezienie było możliwe po podniesieniu auta na wózku i dodatkowym odciągnięciu koła w dół.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rafcio » 27 lut 2017, 14:05

Dobrze że udało się zlokalizować przyczynę :ok)
Widzę że u Ciebie ułamał się tylko kawałek, a ja miałem całe kółeczko coś jakby obrączka w rozmiarze mamuta :ryczy
:pivo

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1664
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 100000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap » 28 lut 2017, 11:58

leszek1234 pisze: na to wygląda. A do tej pory wmawiali mi, że jestem demonem dobrego słuchu. Świat mi się zawalił :-<<
Dla niektórych po prostu ten dźwięk to nic niepokojącego. Nie mniej łożyska mamy te same i konstrukcja auta jest taka sama. I nie ma takiej siły na tym świecie aby te łożyska nie siadały. Fizyki nie da się oszukać.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 » 01 mar 2017, 0:43

duskap -moje fabryczne łożyska po 111tys.km nie trzeszczą przy kręceniu kierownicą, koła chodzą płynnie, mechanik mówi, że tam jest ok. No nie chcę wdawać się w jałową dyskusję kto wie lepiej co jest z moim autem bo to jakiś absurd. Może jednak jest jakiś kawałek gumy, inaczej uformowane nadkole lub inny szczegół różniący nasze auta skutkujący różnicą w żywotności tych łożysk. Można to pooglądać przy piwie na jakimś zlocie;)

szybki_czopek
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 06 wrz 2011, 10:04
Przebieg: 150000
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piaseczno / LLE
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: szybki_czopek » 01 mar 2017, 8:56

Mi fabryczne łożyska wytrzymały 70 tys, następne już tylko 20tys, kolejne podobnie ok 15-20 tys ale chyba się przyzwyczaiłem. Łożysko samo w sobie dość tanie, ale nie mam natchnienia co chwilę je wymieniać.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6547
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 01 mar 2017, 15:39

Zatarte łożysko obciąża maglownice i końcówki drążków kierowniczych.

Michal22
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2017, 23:21
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: warszawa

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Michal22 » 01 mar 2017, 16:56

U mnie łożyska poszły po 50 tysiącach i też z początku nic nie wskazywało mi, że to łożyska mogą tak trzeszczeć dopiero w ASO się dowiedziałem.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1664
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 100000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap » 02 mar 2017, 7:56

leszek1234 pisze:duskap -moje fabryczne łożyska po 111tys.km nie trzeszczą przy kręceniu kierownicą, koła chodzą płynnie, mechanik mówi, że tam jest ok. No nie chcę wdawać się w jałową dyskusję kto wie lepiej co jest z moim autem bo to jakiś absurd. Może jednak jest jakiś kawałek gumy, inaczej uformowane nadkole lub inny szczegół różniący nasze auta skutkujący różnicą w żywotności tych łożysk. Można to pooglądać przy piwie na jakimś zlocie;)
Nie uwierzę, póki nie zobaczę. Mechanicy też ślepi potrafią być :P
Konstrukcja tych łożysk po prostu nie pozwala by się nie zatarły. Nie ma szans. Chyba, że nigdy nie jeździsz w deszczu :)
Albo już masz pozmianowe, które mają dłuższą żywotność ale to i tak byłoby szokujące, że tyle wytrzymały.

Oczywiście mocno zatarte łożyska na pewno wpływają na prowadzenie ale chyba mało kto czeka aż tak długo z ich wymianą. U mnie póki co nic nie siadło a sporo było przebiegu na trzeszczących. Niedługo znowu wymiana ale tym razem wstawię pozmianowy oryginał.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1657
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 » 02 mar 2017, 16:58

duskap pisze:. Mechanicy też ślepi potrafią być
Konstrukcja tych łożysk po prostu nie pozwala by się nie zatarły. Nie ma szans. .
ja ślepy, mechanik głuchy , "absolutnie wszyscy mają problemy z tymi łożyskami". . Q..a pobiegłem do garażu co ja tam mam - no jednak Fiata Linea! Taki fajny bezawaryjny egzemplarz :) :) :)

A tak poza konkursem - w programie "101 napraw" Grzesiek robił łożysko Macphersona w samochodzie, w którym, jak powiedział, ono często pada - i nie była to Linea, tylko nowy Mitsubishi Lancer...

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek » 02 mar 2017, 18:03

Moja Linka odstawiona do mechanika 55 tysięcy na fabrycznych łożyskach. Zamówione oryginały.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
lepio
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 54000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: lepio » 28 mar 2017, 16:17

1. A co Panowie myślą nt. łożysk kolumny sachs?
2. Gdzieś na schemacie widziałem, że istnieją nakładki zakrywające nakrętkę od strony kratek (ktoś wie gdzie to kupić?).

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 483
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 36000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rincewind » 28 mar 2017, 16:31

Właśnie dzisiaj zakładają mi Sachs. Pewnie wytrzymają tyle co każde skoro to nie zużycie tylko rdza je zjada. Wydaje mi się, że rdzewienie nakrętki nie powinno wpływać na samo łożysko. Za to dowiedziałem się że były ledwo dokręcone - tak jakby ktoś palcami dokręcał. Od 4 lat nikt tego nie ruszał, więc pewnie samosię odkręciło.

ODPOWIEDZ