stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5705
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 170170
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas » 21 lut 2017, 15:55

K...a mać... minął ciut ponad rok od wymiany łożysk i niecały rok od kiedy były dokręcane... Wyobraźcie sobie, że znowu padły :! :zły Czeka mnie ponowna wymiana, ale tym razem zaopatrzę się jeszcze w nakrętki, o których była mowa wyżej. I tutaj pojawia mi się pytanie do bardziej doświadczonych: wymieniać tylko nakrętki, którymi przykręcony jest amortyzator, czy te 3 mocujące poduszkę do karoserii też ? No i, czy iść dalej w Lemfordera czy może macie coś bardziej godnego polecenia ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 977
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 75000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek » 21 lut 2017, 16:28

Mnie też czeka wymiana. Po malutku słychać ciche dudnienie, dobrze by było jak by łożyska wytrzymaly jeszcze ze 2-3 miesiące. Obecne siedzą od nowości.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1087
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 » 21 lut 2017, 17:29

Mwas , mam prawdopodobnie drugi komplet łożysk na amorach od nowosci . Po zakupie auta wymienialem je raz , więc teoretyzując praktykę w temacie mam niewielką i na temat jaki producent jest lepszy -nie pomogę. Ale myślę , że wszyscy robią ten element jednakowo trwaly , bo miejsce jego zabudowy się nie zmienia ani też różnic specjalnych w wykonaniu też chyba nie robią . Kluczem do sukcesu jest tutaj w/g mnie rozebranie poduszki przed montażem i solidne nasmarowanie łożyska najlepiej wodoodpornym smarem . Tak zrobilem przy wymianie i zapomnialem , że mam łożyska :) Tobie proponuję to samo :)
Była gdzieś mowa o samych lozyskach , nie kupuj nowych poduszek , bo te roczne napewno są jeszcze dobre .
To moja propozycja :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6476
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 lut 2017, 18:43

Od góry wymień wszystkie, 3 małe i jedna duża. Teoretycznie są jednorazowe.
Ja na posmarowanych i osłoniętych dętką Lemforderach przejechałem do tej pory 40000km. Nie wiem czy to dużo czy mało.

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 329
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: pogromcaslaskiej » 21 lut 2017, 19:29

Mi też pierdykły w kalendarz przejechałem 10000km ,miałem lamfordera ,smaru wodoodpornego napierdzielone tyle że łożyska się kąpały w nim,jakaś guma ochronna z góry i tak w dupe, znów się będą na warsztacie śmiali, aut na F się nie kupuje,jeszcze przegub zewnętrzny coś napierdziela,szkoda gadać ,teraz kupie łożyska febi,i każe od góry zaspawać,i nasmarować gównem od spodu.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1631
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 » 21 lut 2017, 23:50

Ciekawe gdzie jest pies pogrzebany z tymi łożyskami, że jedni nie wiedzą o ich istnieniu (jak ja) a innym padają po 10 tys.? Macie coś inaczej zrobione przez fabrykę czy co?

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap » 26 lut 2017, 18:58

leszek1234 pisze:Ciekawe gdzie jest pies pogrzebany z tymi łożyskami, że jedni nie wiedzą o ich istnieniu (jak ja) a innym padają po 10 tys.? Macie coś inaczej zrobione przez fabrykę czy co?
Absolutnie wszyscy mają problem z łożyskami. Jednak jedni to słyszą, inni nie. Ile to razy ktoś mówił, że u niego nie ma a wsiadam i słychać aż trzeszczy w uszach.
Druga kwestia jest taka, że padanie łożysk też zależy warunków w jakich jest użytkowane auto (i garażowane też).

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1631
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 » 26 lut 2017, 19:44

duskap pisze:Absolutnie wszyscy mają problem z łożyskami. Jednak jedni to słyszą, inni nie.
Aha. No. To w zasadzie wyjaśnia wszystko :ink

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1087
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 » 26 lut 2017, 21:48

leszek1234 pisze:
duskap pisze:Absolutnie wszyscy mają problem z łożyskami. Jednak jedni to słyszą, inni nie.
Aha. No. To w zasadzie wyjaśnia wszystko :ink
Problemy z łożyskami objawiają się halasem , ale także klopotami z prowadzeniem auta . A to drugie jest wyczuwalne nawet przez gluchych i stosunkowo łatwe do zdiagnozowania :) Przyczyna to zwykle korozja , która zjada te łożyska. Korozja za sprawą wilgoci, która dociera tam raczej nie z góry. Jeśli zaś z dołu, to wydaje mi się że jedyną skuteczną metodą walki z nią mogloby być doszczelnienie szczeliny między tloczyskiem amortyzatora a obudową łożyska. Innym sposobem byloby przeprojektowanie budowy poduszki tak , aby ta wilgoć nie miala dostępu do łożyska, ale w tej kwestii zapewne nic się nie zmieni . Dlatego myślę że dobry smar w odpowiedniej ilości to niestety jedyny skuteczny sposób na przedłużenie żywotności tych łożysk. Jednak jeśli ktoś posiada lepszy sposób na ten problem , to od tego mamy przecież to forum aby się dzielić takimi informacjami . Bo różnic w budowie naszych aut zapewne się nie doszukamy . Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: adamson » 26 lut 2017, 23:01

leszek1234 pisze:
duskap pisze:Absolutnie wszyscy mają problem z łożyskami. Jednak jedni to słyszą, inni nie.
Aha. No. To w zasadzie wyjaśnia wszystko :ink
Czyżby problemy laryngologiczne ? :ryczy
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap » 26 lut 2017, 23:55

Trzeszczenie jak się pojawi to dość długo sobie trzeszczy i tylko trzeszczy. Problemów z prowadzeniem nie zauważyłem żadnych (być może nie zatarły się na tyle by te problemy były). Na gwarancji w początkowym okresie wymienili mi 3 razy na tę samą część (nr kat). I ciągle to samo. Więc na 3 kpl jeździłem z trzeszczeniem dłuuuuuugo dopóki Fiat nie wypuścił poprawionej części. I wtedy wymieniłem po raz 4. Wytrzymały 4 lata. Potem Lemforder i... trzeszczą po krótkim czasie. I tak już chyba ze 2 lata trzeszczą i jeździ i jeździ...

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4296
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 217500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 » 27 lut 2017, 0:41

Jestem właśnie na etapie diagnozowania. Auto stało ponad tydzień (padało). Po tym czasie uruchomiłem pojazd i bardzo zdziwiły mnie dźwięki dochodzące z lewego przedniego nadkola. Diagności wymyślili i wymienili (w myślach) wszystko co można wymienić. Dzisiaj jadę do ostatniego, który może jednoznacznie stwierdzi co ....... no właśnie :? . Stuka, dzwoni, puka, trzeszczy itd. Czasami wygląda tak, jakby ktoś na wahacz położył duży płaski klucz, który po wjechaniu na nierówność podskakuje i dzwoni (ale tam nic nie ma). Stawiam na łożysko, ale nie wykluczam też łącznika........ Zobaczymy co powie ostatnia szansa. Auto prowadzi się pewnie i jest sztywne, tylko te dźwięki...... :zły
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 842
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Fiacik » 27 lut 2017, 7:16

Z tego co wiem z dyskusji w serwisie to najlepiej jest podnieść przód auta tak by nie spoczywało na kołach.Jeżeli weźmiemy w ręce sprężynę , a ktoś pokręci nam kierownicą i odczuwamy ,,drgania" to
prawie na pewno jest to łożysko amortyzatora .
Wcześniej - trzeba odnaleźć post , w którym opisałem co w/g serwisu ma znaczący wpływ na trwałość tych łożysk .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1631
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 » 27 lut 2017, 8:03

adamson pisze:
leszek1234 pisze:
duskap pisze:Absolutnie wszyscy mają problem z łożyskami. Jednak jedni to słyszą, inni nie.
Aha. No. To w zasadzie wyjaśnia wszystko :ink
Czyżby problemy laryngologiczne ? :ryczy
na to wygląda. A do tej pory wmawiali mi, że jestem demonem dobrego słuchu. Świat mi się zawalił :-<<

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3499
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 85000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rafcio » 27 lut 2017, 8:11

Stefan, a może złamana sprężyna, u mnie jeden zwój się ułamał i leżał na kielichu amortyzatora i sobie dzwonił :ink
:pivo

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość