stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 paź 2017, 11:59
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Łożyska wymieniał mi znajomy mechanik. Podejrzewam że tylko je wymienił bez większego rozczulania. Zastosował nakrętki amortyzatorow sprzed wymiany bo go o to pytalem. Stwierdził że nakrętki się nadawały do ponownego użycia. Po wymianie byłem na stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności. Diagnosta stwierdził że z zawieszeniem wszystko jest ok. A na to skrzypienie powiedzial ze to może być sprawka wspomagania. Szkoda mi nowowymienionych łożysk bo jakby były niepoprawnie przykrecone to pewnie wkrótce ulegną zniszczeniu. Chyba muszę zacząć samodzielną zabawę z usuwaniem usterek w tym aucie bo szkoda straconego czasu i pieniędzy na mechaników.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Sprawdź czy masz odpowiednią ilość płynu w zbiorniczku od wspomagania - przy ubytku płynu miałbyś stuki w skrajnych położeniach kierownicy ( na postoju wyczuwalne na kierownicy).
Ja miałem przypadek popiskiwania w okolicy przednich kół. Ileż ja się naszukałem źródła. Po długim sprawdzaniu wreszcie mechanik odkrył pęknięty uchwyt obejmy węża od chłodnicy, który trąc przy wstrząsach o siebie wydawał takie odgłosy.
Ja miałem przypadek popiskiwania w okolicy przednich kół. Ileż ja się naszukałem źródła. Po długim sprawdzaniu wreszcie mechanik odkrył pęknięty uchwyt obejmy węża od chłodnicy, który trąc przy wstrząsach o siebie wydawał takie odgłosy.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Tak więc nie wykluczył bym ani nie dokręconych nakrętek górnych od amorów , ani samych łożysk . Gdybyś przed montażem rozebrał poduszkę aby obejrzeć lożysko i zobaczyć ile tam fabrycznie jest smaru , to chyba nic by Cię nie zdziwilo . Ponadto zastosowanie tych samych nakretek samo w sobie jest błędem i bylo już o tym w tym temacie . Nie chcę ani Ciebie , ani nikogo innego do niczego namawiać, ani tymbardziej robić tu reklamy . Powiem tylko tak : Ja zakupilem dawno temu puszkę CX 80 - smar wodoodporny ( poczytaj o tym ) . Mam nalatane 138 tysi i łożyska wymienialem raz w 2014 ( dwa lata po kupnie auta przy przebiegu 44 000 ) , łożyska wymieniałem sam stosując właśnie CX 80 . Do dziś nie mam z nimi problemu i myślę że chyba wcześniej wypracują się same poduszki Pozdrawiammihau2104 pisze: ↑05 lis 2017, 21:35 Łożyska wymieniał mi znajomy mechanik. Podejrzewam że tylko je wymienił bez większego rozczulania. Zastosował nakrętki amortyzatorow sprzed wymiany bo go o to pytalem. Stwierdził że nakrętki się nadawały do ponownego użycia. Po wymianie byłem na stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności. Diagnosta stwierdził że z zawieszeniem wszystko jest ok. A na to skrzypienie powiedzial ze to może być sprawka wspomagania. Szkoda mi nowowymienionych łożysk bo jakby były niepoprawnie przykrecone to pewnie wkrótce ulegną zniszczeniu. Chyba muszę zacząć samodzielną zabawę z usuwaniem usterek w tym aucie bo szkoda straconego czasu i pieniędzy na mechaników.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
U mnie podobna sytuacja .........wymieniane miałem w 2011 po zakupie auta w serwisie fiata (mam znajomego ) nie chciał wchodzić w szczegóły , ale tylko potwierdził że odpowiednia ilość smaru załatwi sprawę (jaki i ile tego nie wiem) wiem że do dziś jeżdzę na tych samych łożyskach więc coś w tym jest
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Przecież wystarczy do nich zajrzeć żeby stwierdzić , że przy odpowiedniej ilości odpowiedniego smaru , przy tak niewielkiej pracy jaką te łożyska wykonują , tam właściwie nie ma się co zepsuć Inna sytuacja bylaby , gdyby to byly kryte łożyska ( jak np.w piastach kół ) , wówczas bylibyśmy zdani na łaskę producenta łożyska i tyle w temacie . W ogóle jest dziś taka tendencja , aby części zamienne wytrzymały max okres reklamacji i nie tylko w fiacie ! Za to w naszym przypadku części zamienne przynajmniej nie czyszczą tak dokładnie kieszeni , jak by to mialo miejsce w przypadku innych marek - takie jest moje zdanie . Nikomu go nie narzucam . Zalecam tylko przemyśleniedaro70 pisze: ↑06 lis 2017, 18:02 U mnie podobna sytuacja .........wymieniane miałem w 2011 po zakupie auta w serwisie fiata (mam znajomego ) nie chciał wchodzić w szczegóły , ale tylko potwierdził że odpowiednia ilość smaru załatwi sprawę (jaki i ile tego nie wiem) wiem że do dziś jeżdzę na tych samych łożyskach więc coś w tym jest
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 paź 2017, 11:59
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Rozumiem że aby przesmarowac te łożyska to trzeba je na nowo wymontowac i rozłożyć? Jeżeli chodzi o auto to głównie z rozsadku zdecydowalem się na linee. Choc mi sie bardzo podoba. W moim przypadku było to jedno z tańszych aut w swoim roczniku przy symbolicznym przebiegu. Wiedziałem że coś na pewno będzie w nim do roboty. Ale nie chciałem zmieniać auta na kolejne kilkunastoletnie o innej marce w którym co mycie będę znajdował nowe bąble na karoserii czy będę bał się to podnieść na lewarku.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Wiadomo , każdy chwali swoje Fiat nie jest wolny od wad , ale uważam że ich konsekwencje są łatwiejsze do przełknięcia , niz w przypadku innych marek Życzę bezawaryjnego użytkowania , a w razie czego tu na forum znajdziesz pomoc w większości typowych problemow .
Tak , poduszki trzeba wymontowac aby nasmarować te łożyska Pozdrawiam
Tak , poduszki trzeba wymontowac aby nasmarować te łożyska Pozdrawiam
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Jutro będę zamawiał łożyska do amortyzatorów. Jeszcze się zastanawiam nad KYB, Sachs czy oryginał. Piszcie szybko co Waszym zdaniem najlepsze.
Pzdro Karol
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Ja ostatnim razem założyłem KYB
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Powiem tak: wykonane są najlepiej z tych, z którymi miałem do tej pory do czynienia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Super. Dzięki. Jutro zamawiam ;) pozdro ;)
Pzdro Karol
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Ja w marcu 2015 roku zamontowałem Lemfördery z osłoną i do dzisiaj cisza. Przejechały około 50 tys km.
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Karol , jak przed montażem nie rozbierzesz i nie dowalisz od serducha porządnego smaru , to bez względu na producenta - raczej nie licz na to , że długo pojeździsz bez efektów specjalnych . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
U mnie z dowaleniem smaru wytrzymały krócej jak niedowalone,najlepiej każdemu łożysku klapsa dać w osłonę,loteria po prostu