stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Super dzięki za tyle info. Ostatnio jak wymieniałem sobie łożyska 6 lat temu to dałem dużo smaru do łożysk i wytrzymały ok. 100.000km ale teraz chcę dać smar wyczytany na wcześniejszych kartach tego działu, tzn smar cx 80 wodoodporny. Przy kontakcie ze słoną wodą też nie zmienia swoich właściwości. Może uda mi się pobić ten poprzedni rekordzik oby...
Pzdro Karol
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Dotarły! Jutro lub za 2 dni (jak znajdę czas) wymiana :D pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
O właśnie takie mam u siebie Masz w zestawie komplet nowych nakrętek mocujących poduszkę do karoserii ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Tak są w zestawie i jeszcze jest zarąbista gumowa opaska na łączeniu łożyska tylko smaru tyle co kot napłakał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Pewnie stwierdzili, że smaru więcej nie potrzeba Opaska też i u mnie, dlatego pisałem, że to najlepiej wykonane łożyska, jakie miałem do tej pory
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Niedawno wymieniałem pierwszy raz lewe na identyczne jak wyżej, oryginalne wytrzymało 7 lat ale niemalże od nowości założona była guma osłaniająca. Byłem na sprawdzaniu zbieżności i w zasadzie to się nic nie zmieniło.
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Ja też u siebie będę musiał wymienić bo czasem się odezwą... A jak wymieniłem u brata w Lancia Ypsilon 98r wszystko zintegrowane było tylko zdjęcie amfora wyczyszczenie miejsca i założenie na nowo na dwóch śruba i nakrętka na amora. A tu widzę że będzie operacja
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Wymienione ;) dziś jadę na zbierzność :D smaru dowaliłem ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Moje łożyska niby oryginały założone 2 marca przyjechały 12,5 tyś. I już zaczynają się odzywać. Chyba na wiosnę czeka mnie kolejna wymiana tylko tym razem dołoże smaru.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2013
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Moje lewe łożysko padło przy 89 tys. dzwoniłem do aso w Legnicy koszt wymiany 180zł a łożysko coś okolo 80zł. Jutro zadzwonię się umówić na wymianę. Dobrze że powstał ten post zastanawiałem się co to może być...wszedłem na forum i się wyjaśniło
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Panowie czy łożysko z KYB posiada taką sama osłonę (uszczelkę) jak łożysko od LEMFÖRDERa?
Macie może twardość i skok gwintu nakrętek którymi przykręca się łożysko (poduszkę)? W KYB są te nakrętki ale łożysko LEMFÖRDERa posiada fajna osłonę jak pokazał na forum @smak56 i myślałem kupić LEMFÖRDERa oraz nakrętki w sklepie ( w ASO chcą 30 zł zł za szt a potrzeba 6 szt co daje nam 180zł za same nakrętki tyle co kosztują dwa łożyska ) . Bo jeśli łożysko od KYBa posiada taka samą osłonę jak od LEMFÖRDERa to bardziej opłacalne jest kupienie KYBa bo mamy w cenie nowe nakrętki zamiast skorodowanych starych.
Ps. Panowie moim zdaniem dowalenie smaru czasem przynosi odwrotny skutek bo łożysko nie lubi pracować w "bagnie" z smaru (skraca się jego żywotność) tylko to jest otwarte łożysko (i nie ma takiego "ciśnienia") i może się mylę bo nie robiłem z tego pracy magisterskiej ...
Macie może twardość i skok gwintu nakrętek którymi przykręca się łożysko (poduszkę)? W KYB są te nakrętki ale łożysko LEMFÖRDERa posiada fajna osłonę jak pokazał na forum @smak56 i myślałem kupić LEMFÖRDERa oraz nakrętki w sklepie ( w ASO chcą 30 zł zł za szt a potrzeba 6 szt co daje nam 180zł za same nakrętki tyle co kosztują dwa łożyska ) . Bo jeśli łożysko od KYBa posiada taka samą osłonę jak od LEMFÖRDERa to bardziej opłacalne jest kupienie KYBa bo mamy w cenie nowe nakrętki zamiast skorodowanych starych.
Ps. Panowie moim zdaniem dowalenie smaru czasem przynosi odwrotny skutek bo łożysko nie lubi pracować w "bagnie" z smaru (skraca się jego żywotność) tylko to jest otwarte łożysko (i nie ma takiego "ciśnienia") i może się mylę bo nie robiłem z tego pracy magisterskiej ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Łożysko od KYB również posiada kołnierz ochronny. Ogólnie mam wrażenie, że KYB jest lepiej wykonane niż Lemforder
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Od 130 tys oryginalne łożyska, kilka lat temu były smarowane przez mechanika, profilaktycznie.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Może górna nakrętka na amortyzatorze luźna ?Szczepan pisze: ↑11 maja 2019, 21:00 Od 130 tys oryginalne łożyska, kilka lat temu były smarowane przez mechanika, profilaktycznie.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Aby się dostać do niej trzeba rozbierać podszybie?