stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
W kazdym razie nie jest to trudno zlokalizować i sprawdzić naprawić również
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Rafcio; jednak Ty miałeś rację ! Byłem u ostatniej deski i znalazł. Pęknięta sprężyna!!! Na moje usprawiedliwienie jest tylko to, że leżała na talerzyku w swoim fabrycznym miejscu, przyciśnięta pozostałą częścią. Znalezienie było możliwe po podniesieniu auta na wózku i dodatkowym odciągnięciu koła w dół.smak56 pisze:Rafcio pisze:Stefan, a może złamana sprężyna, u mnie jeden zwój się ułamał i leżał na kielichu amortyzatora i sobie dzwonił
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Dobrze że udało się zlokalizować przyczynę
Widzę że u Ciebie ułamał się tylko kawałek, a ja miałem całe kółeczko coś jakby obrączka w rozmiarze mamuta
Widzę że u Ciebie ułamał się tylko kawałek, a ja miałem całe kółeczko coś jakby obrączka w rozmiarze mamuta
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Dla niektórych po prostu ten dźwięk to nic niepokojącego. Nie mniej łożyska mamy te same i konstrukcja auta jest taka sama. I nie ma takiej siły na tym świecie aby te łożyska nie siadały. Fizyki nie da się oszukać.leszek1234 pisze: na to wygląda. A do tej pory wmawiali mi, że jestem demonem dobrego słuchu. Świat mi się zawalił
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 305 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
duskap -moje fabryczne łożyska po 111tys.km nie trzeszczą przy kręceniu kierownicą, koła chodzą płynnie, mechanik mówi, że tam jest ok. No nie chcę wdawać się w jałową dyskusję kto wie lepiej co jest z moim autem bo to jakiś absurd. Może jednak jest jakiś kawałek gumy, inaczej uformowane nadkole lub inny szczegół różniący nasze auta skutkujący różnicą w żywotności tych łożysk. Można to pooglądać przy piwie na jakimś zlocie;)
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Mi fabryczne łożyska wytrzymały 70 tys, następne już tylko 20tys, kolejne podobnie ok 15-20 tys ale chyba się przyzwyczaiłem. Łożysko samo w sobie dość tanie, ale nie mam natchnienia co chwilę je wymieniać.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Zatarte łożysko obciąża maglownice i końcówki drążków kierowniczych.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 sty 2017, 23:21
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: warszawa
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
U mnie łożyska poszły po 50 tysiącach i też z początku nic nie wskazywało mi, że to łożyska mogą tak trzeszczeć dopiero w ASO się dowiedziałem.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Nie uwierzę, póki nie zobaczę. Mechanicy też ślepi potrafią byćleszek1234 pisze:duskap -moje fabryczne łożyska po 111tys.km nie trzeszczą przy kręceniu kierownicą, koła chodzą płynnie, mechanik mówi, że tam jest ok. No nie chcę wdawać się w jałową dyskusję kto wie lepiej co jest z moim autem bo to jakiś absurd. Może jednak jest jakiś kawałek gumy, inaczej uformowane nadkole lub inny szczegół różniący nasze auta skutkujący różnicą w żywotności tych łożysk. Można to pooglądać przy piwie na jakimś zlocie;)
Konstrukcja tych łożysk po prostu nie pozwala by się nie zatarły. Nie ma szans. Chyba, że nigdy nie jeździsz w deszczu
Albo już masz pozmianowe, które mają dłuższą żywotność ale to i tak byłoby szokujące, że tyle wytrzymały.
Oczywiście mocno zatarte łożyska na pewno wpływają na prowadzenie ale chyba mało kto czeka aż tak długo z ich wymianą. U mnie póki co nic nie siadło a sporo było przebiegu na trzeszczących. Niedługo znowu wymiana ale tym razem wstawię pozmianowy oryginał.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 305 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
ja ślepy, mechanik głuchy , "absolutnie wszyscy mają problemy z tymi łożyskami". . Q..a pobiegłem do garażu co ja tam mam - no jednak Fiata Linea! Taki fajny bezawaryjny egzemplarzduskap pisze:. Mechanicy też ślepi potrafią być
Konstrukcja tych łożysk po prostu nie pozwala by się nie zatarły. Nie ma szans. .
A tak poza konkursem - w programie "101 napraw" Grzesiek robił łożysko Macphersona w samochodzie, w którym, jak powiedział, ono często pada - i nie była to Linea, tylko nowy Mitsubishi Lancer...
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Moja Linka odstawiona do mechanika 55 tysięcy na fabrycznych łożyskach. Zamówione oryginały.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
1. A co Panowie myślą nt. łożysk kolumny sachs?
2. Gdzieś na schemacie widziałem, że istnieją nakładki zakrywające nakrętkę od strony kratek (ktoś wie gdzie to kupić?).
2. Gdzieś na schemacie widziałem, że istnieją nakładki zakrywające nakrętkę od strony kratek (ktoś wie gdzie to kupić?).
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Właśnie dzisiaj zakładają mi Sachs. Pewnie wytrzymają tyle co każde skoro to nie zużycie tylko rdza je zjada. Wydaje mi się, że rdzewienie nakrętki nie powinno wpływać na samo łożysko. Za to dowiedziałem się że były ledwo dokręcone - tak jakby ktoś palcami dokręcał. Od 4 lat nikt tego nie ruszał, więc pewnie samosię odkręciło.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Bądź co bądź jest to na wierzchu i leci zawsze na to woda (a ta pokrywka może by to chroniła lepiej).
W mojej fiescie 3 95' nie istnieją takie dylematy, jest schowane pod maską i nic mu sie nie dzieje. A tu jak już dali na wierzch to by mogli to jakoś z góry zabezpieczyć.. tym kapturkiem jak na rysunku.
W mojej fiescie 3 95' nie istnieją takie dylematy, jest schowane pod maską i nic mu sie nie dzieje. A tu jak już dali na wierzch to by mogli to jakoś z góry zabezpieczyć.. tym kapturkiem jak na rysunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Tutaj sobie o tym pogadaliśmy: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=77&t=2985lepio pisze:Bądź co bądź jest to na wierzchu i leci zawsze na to woda (a ta pokrywka może by to chroniła lepiej).
smak56
* * * *
* * * *