Jak założyć wahacz -awaria
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Jak założyć wahacz -awaria
Witam, wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego i stwierdziłem że zabiorę się za wahacz. Odkręciłem wszystkie śruby, wyjąłem mocowanie wahacza ale sworzeń nie chce zejść. Wkurzylem się i stwierdziłem, że oddam do mechanika, z tym że nie mogę włożyć na miejsce wahacza... Jak to zrobić? Czy jest to w ogóle mozliwe zalozenie wahacza z wciśniętym sworzniem? Caly czas mi się krzywi wszystko o nie mogę tego napchać.
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Hej. To jest możliwe ale musisz podnieść, ścisnać drugim podnośnikiem kolumnę Mc persona.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Wcisnąłem, masakra, bez ściskania kolumny ale było okropnie ciężko. Chyba muszę zarezerwować wiecej czasu na ten wahacz... Jak wybić ten peprz.... sworzeń??? Próbowałem przez dobrą godzinę i nic! Palnik, biłem młotem, brecha etc.
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Rozumiem, że śrubę a zwrotnicy udało się odkręcić. Wbij śrubokręt w szczelinę którą ta śruba zaciska i powinno puścić.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Śruba w zwrotnicy popuszczona. Ona tam jest przyspawana, bo nie dało się jej wybić, ani przesunąć lewo prawo nawet uderzajac mlotem w koniec gwintu przez nakrętkę? W tą szczeline też wbijałem śrubokręt ale nie strasznie mocno, bo bałem się że mogą szczęki pęknąć.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Śruba musi wyjść. W sworzniu jest szyjka w którą wchodzi śruba. Kręć, może pobij zwrotnice raz z góry raz z dołu, odrdzewiacz itd.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Oooo Panieee! Dzięki wielkie! To mogłem se prać po tym sworzniu.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Śruba musi wyjść. W sworzniu jest szyjka w którą wchodzi śruba.
A jakieś rady odnośnie montażu, demontażu co pierwsze wyczepić tuleje czy sworzeń? Jak montować, trzeba używać drugiego lewarka? Jak używałem drugiego to mi mcperson wyjeżdżał w bok przy podnoszeniu i w sumie to zaparłem się i nogami wcisłem.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Nie demontowałem wahacza, ale skoro już odkręcisz zwrotnice od sworznia, to możesz ją też odkręcić od amortyzatora i zrobi się trochę miejsca.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 maja 2018, 20:27
- Przebieg: 169999
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Demontowałem wahacz .Śrubę mocującą sworzeń wahacza musisz wyjąć bo sworzeń ma zatoczenie .
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki odnośnie montażu i demontażu wahaczy, co pierwsze wyciągnąć sworzeń czy dwie tuleje?
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Panowie robimy tak: Demontujemy koło i w pierwszej kolejności bierzemy się za śrubę przy sworzniu. Odkręcamy ja i wybijamy młotkiem. Następnie bierzemy przecinak i wkładamy go w zwrotnice by rozszerzyć szparę bez obaw że pęknie. Jak się rozszerzy z 2mm bierzemy solidny młotek i kilka uderzen w sworzeń wahacza od spodu a następnie uderzamy w wahacz od góry by wyszedł w dół. Jak usuniemy sworzeń bierzemy się dopiero za odkręcanie wahacza przy tulejach. Po demontażu wahacza zakładamy nowy i najpierw montujemy go od strony tuleji. Pamiętajcie by śruby od przedniej tuleji nie przykręcać mocno. Dokręcamy ją mocno dopiero jak zamontujemy wszystko i opuscimy auto z lewarka i będzie stało na kołach. Wtedy dopiero dokręcamy mocno śrubę w przedniej tuleji wahacza tej małej. By ułatwić sobie montaż wahacza proponuje odkręcić zwrotnice od amortyzatora (2 śruby) będzie zdecydowanie łatwiej. Montujemy następnie wahacz do zwrotnicy i już delikatnie go wbijamy najlepiej gumowym młotkiem lub mlotkim przez drewienko by go nie uszkodzić. Potem wkładamy śrubę blokująca i dość mocno ją dokręcamy. Następnie przykręcamy zwrotnice do amortyzatora. Zakładamy koło opuszczamy auto i dokręcamy przednia tuleje wahacza.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Wszystko robiłem dokładnie tak jak napisałeś z tym, że nie miałem najmniejszego problemu z "wybiciem" sworznia. Dosłownie, lekko stuknięty wypadł ze zwrotnicy. Przy montażu jednego z wahaczy (nowego) tak słodko nie było. Najprawdopodobniej jest lekko zwichrowany (drugi o.k.).
Zresztą nigdy nie miałem problemów z jakąkolwiek śrubą. Odkręcają się bez problemów (chyba jedna przy zbiorniczku wyrównawczym urwana ) a jak patrzę na progi u Jarka to mnie przerażenie bierze
smak56
* * * *
* * * *
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Bo sworznie tego typu czyli nie stożkowe a zaciskane zazwyczaj nie robią problemu przy demontażu. Ale jak wiadomo największym problemem jest zawsze korozją i zwykła śruba nie raz stawia duże opory. Na zardzewiałe śruby sposób. Czyścimy szczotką druciana ile się da. Potem warto jeszcze gwint oskrobać np. nożykiem (tapeciakiem) i na sam koniec dopiero jakiś olej penetrujący lub odrdzewiacz. Gdzie te progi Jarka można zobaczyć ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Jak założyć wahacz -awaria
Dlatego ja zaraz po zakupię zająłem się konserwacją zwłaszcza profili zamkniętych, i trzeba uważać jak podnoszą auta np. na wulkanizacji bo z rudą nie wygrasz kwestia czasu tylko.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007