Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Witam jestem tu nowy przeszukałem całe forum ale nie potrafie znaleźć odpowiedzi czy podejdzie belka z bravo II do Linei ;) przy okazji wymiany belki chciałym aby zostały tarcze a nie bębny , wizualnie belki niczym się nie różnią oprócz wspomnianych tarcz , prosze o podpowiedzi w czym będą problemy jak z przewodami i rozgałęźnikiem czy jak kupie kmpl belkę z zaciskami i przewodami to wystarczy ? z góry dzięki za odp
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Z forumowiczów tylko helletic wymieniał belkę. Nie była to prosta sprawa, skończyło się na kupnie nowej w ASO. O więcej zapytaj na PW, chyba że Jarek wpadnie na forum i Tobie odpowie (ostatnio jakoś rzadko )
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Poza tym chyba bliżej nam do GP niż do Brawo II ?
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Nikt się tu nie chwalił taką konwersją, więc jesteś pionierem.
Musiałbyś wszystko dokładnie pomierzyć, rozstaw tulei, kąt, odległość od osi tulei do osi koła itd.
Na oko różnica jest taka, że Linea ma zacisk od strony kabiny.
Musiałbyś wszystko dokładnie pomierzyć, rozstaw tulei, kąt, odległość od osi tulei do osi koła itd.
Na oko różnica jest taka, że Linea ma zacisk od strony kabiny.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Chyba Fiat Qubo/Fiorino ma taką samą belkę, ale nie wiem czy występuje z tarczami?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
A na jakiej plycie podlogowej jest zrobiona linka ? , o jakim zacisku mowisz kuzynie ? Jest ktos w stanie w aso sprawdzic sama belke po numerach czy ta sama ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Belkę po numerach sprawdzałem, jak helletic miał z nią problem i z tego co kojarzę, to katalog pokazuje, że belka do Linei jest tylko do Linei i to niezależnie od tego, czy tarcze czy bębny Pozostaje więc chyba tylko "organoleptycznie" sprawdzać, czy podejdzie
Odnośnie płyty podłogowej - niektórzy twierdzą, że Linea zrobiona jest na płycie od GP, ale tak na prawdę, to konstrukcyjnie bliżej nam do Bravo niż do GP. Linea to Linea Pamiętam, że jak szukaliśmy belki, to próbowaliśmy porównywać jeszcze sztuki z Fiorino lub czegoś podobnego, ale mieliśmy dostęp tylko do zdjęć i w związku z tym, że było zbyt dużo znaków zapytania, helletic postanowił "nie iść tą drogą" i zainwestował w nówkę sztukę oryginał.
Odnośnie płyty podłogowej - niektórzy twierdzą, że Linea zrobiona jest na płycie od GP, ale tak na prawdę, to konstrukcyjnie bliżej nam do Bravo niż do GP. Linea to Linea Pamiętam, że jak szukaliśmy belki, to próbowaliśmy porównywać jeszcze sztuki z Fiorino lub czegoś podobnego, ale mieliśmy dostęp tylko do zdjęć i w związku z tym, że było zbyt dużo znaków zapytania, helletic postanowił "nie iść tą drogą" i zainwestował w nówkę sztukę oryginał.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
O hamulcowymcross19877 pisze: ↑11 gru 2017, 9:29 A na jakiej plycie podlogowej jest zrobiona linka ? , o jakim zacisku mowisz kuzynie ? Jest ktos w stanie w aso sprawdzic sama belke po numerach czy ta sama ?
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Myślę od jakiegoś czasu nad zmianą hamulców w swojej Linie.. z przodu większe tarcze od T-Jeta, z tyłu też tarcze od T-Jeta.. O ile z przodem kłopotu nie ma, wszystkie części już mam i zmiana nastąpi na wiosnę, o tyle z tyłem jest kłopot bo:
- Zaciski hamulcowe tylne w Linie nie są stosowane w żadnym innym Fiacie, a pochodzą z Lancii Lybry.
W Bravo są zupełnie inne.
Dlatego na tej podstawie śmiem twierdzić że belka też pewnie się różni, bo moim zdaniem nieekonomiczne byłoby wkładanie do Bravo systemu hamulcowego Boscha, a tylko do Liny hamulców Lucas, z w sumie już prawie zapomnianego modelu Lancii.
- Zaciski hamulcowe tylne w Linie nie są stosowane w żadnym innym Fiacie, a pochodzą z Lancii Lybry.
W Bravo są zupełnie inne.
Dlatego na tej podstawie śmiem twierdzić że belka też pewnie się różni, bo moim zdaniem nieekonomiczne byłoby wkładanie do Bravo systemu hamulcowego Boscha, a tylko do Liny hamulców Lucas, z w sumie już prawie zapomnianego modelu Lancii.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Lybra, 156, 147, GT. Zacisk wcale nie taki wyjątkowy.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Wyjątkowy nie jest, ale wszystkie te modele odeszły do historii, i tylko Linea jako jedyny Fiat odziedziczyła ten system Lucasa na tyle.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Też się tym kiedyś interesowałem , ale mi serwis Fiata wybił to z głowy bo trzeba kupić nową belkę , a koszt z montażem znacząco
przekraczał by 3000zł , więc temat porzuciłem.
przekraczał by 3000zł , więc temat porzuciłem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta