Co to może być? Czy Seicento lepsze?
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
A ja mogę się założyć o 100zł, że zmiana opon i żadne geometrie nic nie dadzą. 100% egzemplarzy T-Jet tak jeździ. I będzie tak jeździć.
Jest na to jedyny sposób. Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała. Już 3 kpl opon tak robię i jest igła.
Jest na to jedyny sposób. Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała. Już 3 kpl opon tak robię i jest igła.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Ale co masz na myśli, czego 1 mm mniej?duskap pisze: Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała..
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Lepsze chwilowe palenie gumy na jedną strone
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Można przełożyć jedną tylną na przód i gotowe,zazwyczaj grubość bieżnika tylnej opony jest inna,a jak nie to pozostaje papir ścierny,jak ktoś tak zrobi niech się pochwali, może ta metoda zadziała
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
A to chyba jakaś nowa teoria ściągania ?duskap pisze:A ja mogę się założyć o 100zł, że zmiana opon i żadne geometrie nic nie dadzą. 100% egzemplarzy T-Jet tak jeździ. I będzie tak jeździć.
Jest na to jedyny sposób. Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała. Już 3 kpl opon tak robię i jest igła.
Ja mam miltijeta i na początku też ściągał i też myślałem , że to od opon - okazało się jednak zupełnie co innego . To problem był
w Lineach szerszy i wynikał głównie ze zbyt dużych tolerancji i niechlujstwa podwykonawców podzespołów samochodu .
Chodzi głównie o wahacze - jeżeli lewy miał np. tolerancje skrajnie na minus , a prawy skrajnie na plus to dopuszczalna tolerowana
w takim przypadku różnica była znacząco większa niż w innych popularnych samochodach . Do tego dokłada się jeszcze bardzo
ograniczona możliwość regulacji pozostałych parametrów ustawienia przednich kół .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Duskap miałeś racje dziś przełożyłem oponę z tyłu na przód ,jest troche mniej zdarta jak te z przodu i rzeczywiście pomogło,różnica diametralna
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Bardzo ciekawe , co piszecie o tej metodzie niższej opony . Wierzyć się nie chce , bo toby chyba znaczylo , że auto jest jakoś albo partacko złożone, albo wręcz źle zaprojektowane - tak myślę . A ponadto przekladajac oponę z tylu do przodu zmienia się nie tylko stosunek wysokości przednich opon do siebie , ale i tylnych jak rozumiem . A tak z ciekawości , to z której strony powinien być ten niższy profil ? I czy istotne jest , czy zamieniacie opony po tej samej stronie auta , czy może po przekątnej ? Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Mi też sciagalo na prawo podczas jazdy, na stacji diagnostycznej wyszło, że wszystko w porządku. Zaproponowali zmianę opon z prawej na lewo i na odwrót, poprawa była znaczaca.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Czy dobrze rozumiem , że taka zamiana to raczej krótkotrwała poprawa ? Bo jeśli opiera się ona tylko i wyłącznie o jakieś charakterystyczne starcie się bieżnika ( a tak mi się wydaje) , to przecież samo przełożenie opon nie spowoduje , że będą się ścierać inaczej , prawda ? Czyli po kilku czy kilkunastu kilometrach sytuacja powinna się powtorzyć . . . Myślę , że dobrze by bylo , żeby wypowiedział się tu jakiś " oponiarz" Pozdrawiamskory85 pisze:Mi też sciagalo na prawo podczas jazdy, na stacji diagnostycznej wyszło, że wszystko w porządku. Zaproponowali zmianę opon z prawej na lewo i na odwrót, poprawa była znaczaca.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Zobaczymy jak będzie teraz po zmianie na letnie, ale jeszcze trochę poczekam na zmiane. Po przełożeniu kol była znaczaca poprawa i bylemnzadowolony do końca sezonu.zibi186 pisze:Czy dobrze rozumiem , że taka zamiana to raczej krótkotrwała poprawa ? Bo jeśli opiera się ona tylko i wyłącznie o jakieś charakterystyczne starcie się bieżnika ( a tak mi się wydaje) , to przecież samo przełożenie opon nie spowoduje , że będą się ścierać inaczej , prawda ? Czyli po kilku czy kilkunastu kilometrach sytuacja powinna się powtorzyć . . . Myślę , że dobrze by bylo , żeby wypowiedział się tu jakiś " oponiarz" Pozdrawiamskory85 pisze:Mi też sciagalo na prawo podczas jazdy, na stacji diagnostycznej wyszło, że wszystko w porządku. Zaproponowali zmianę opon z prawej na lewo i na odwrót, poprawa była znaczaca.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
To trochę dluzsza historia . Jak już gdzieś pisalem gdy go kupilem mial przestawione z jednej strony obie osie ( jak się przy kontrolnej geometrii okazalo ) . Widać kierowcy wyrósł na drodze wysoki krawężnik , czy coś w tym rodzaju . W zwiazku z tym panowie oswiadczyli mi że nie są w stanie nawet sprawdzić zbieżności , dopóki nie zrobię porządku z tylną osią . Podjechalem więc do goscia , który temat ogarnął i muszę się przyznać, że po wyjechaniu od niego autko zachowywalo się wprost wzorcowo . Z biegiem lat , kolejnych zmian opon , zużytych elementów zawieszenia itp. nie jest już tak idealnie , tzn. nie ma tego uczucia, że auto sztywno trzyma kurs ( coś jakby zmniejszylo się pochylenie sworznia zwrotnicy ) , ale ewidentnego ściągania tymbardziej w jedną stronę nie czuję . Oczywiście zawsze po wymianie elementów, które tego wymagają byla kontrolowana i w razie koniecznosci ustawiana zbieżność . Tak to wygląda u mnie . Natomiast przy poprzednim aucie mialem mocno wyczuwalne ściąganie przy przyspieszaniu -w jedną stronę , a przy hamowaniu - w przeciwną . I odpowiedzialne za ten stan rzeczy byly tylne tuleje przednich wahaczy , co też już nadmienialem przy jakiejś okazji. Pozdrawiampogromcaslaskiej pisze:Zibi czy twojego t-jeta nie ściąga?
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
A przyjrzałeś się dobrze tej przedniej oponie . Czy nie była więcej zdarta z prawej lub lewej strony bieżnika? Lub czy nie byłopogromcaslaskiej pisze:Duskap miałeś racje dziś przełożyłem oponę z tyłu na przód ,jest troche mniej zdarta jak te z przodu i rzeczywiście pomogło,różnica diametralna
śladów ,,schodkowania" z jednej lub drugiej strony tego bieżnika ? A skorygowałeś ciśnienie po zamianie ?
Jeżeli wszystkie opony mają ten sam wzór bieżnika to ewentualne ściąganie można by tłumaczyć różnicą w wysokości bieżnika,
która musiała by być bardzo duża np.4 mm .
Ponadto jest jeszcze jedna zasadnicza sprawa , którą mało kto bierze pod uwagę , a mianowicie pochylenie drogi .Większość dróg ekspresowych i autostrad ma dość duże pochylenie i trudno wyłapać kiedy droga jest płaska .Tak jest np. na ekspresówce między Żywcem a Bielskiem gdzie zasadniczo tylko dwa odcinki drogi są płaskie jak przysłowiowy stół . Reszta to duże łuki lub droga na filarach, która jest nachylona do środka /spływy/ i każde auto tam ściąga z kolei w lewo tak , że trzeba trzymać kierownicę .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
duskap - mógłbyś rozwiać wątpliwości i doprecyzować o jaki 1mm chodzi , bo zdaje się , że niezłą wrzutkę zrobiłeś