Co to może być? Czy Seicento lepsze?

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: duskap »

A ja mogę się założyć o 100zł, że zmiana opon i żadne geometrie nic nie dadzą. 100% egzemplarzy T-Jet tak jeździ. I będzie tak jeździć.
Jest na to jedyny sposób. Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała. Już 3 kpl opon tak robię i jest igła.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: leszek1234 »

duskap pisze: Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała..
Ale co masz na myśli, czego 1 mm mniej?
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: karol_zydek »

Chyba nie ściera papierem opon o 1mm :)
Pzdro Karol
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: skory85 »

Lepsze chwilowe palenie gumy na jedną strone :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: pogromcaslaskiej »

Można przełożyć jedną tylną na przód i gotowe,zazwyczaj grubość bieżnika tylnej opony jest inna,a jak nie to pozostaje papir ścierny,jak ktoś tak zrobi niech się pochwali, może ta metoda zadziała
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: Fiacik »

duskap pisze:A ja mogę się założyć o 100zł, że zmiana opon i żadne geometrie nic nie dadzą. 100% egzemplarzy T-Jet tak jeździ. I będzie tak jeździć.
Jest na to jedyny sposób. Jedna z przednich opon musi mieć 1mm mniej niż druga i wtedy auto jest stabilne jak skała. Już 3 kpl opon tak robię i jest igła.
A to chyba jakaś nowa teoria ściągania ?

Ja mam miltijeta i na początku też ściągał i też myślałem , że to od opon - okazało się jednak zupełnie co innego . To problem był
w Lineach szerszy i wynikał głównie ze zbyt dużych tolerancji i niechlujstwa podwykonawców podzespołów samochodu .
Chodzi głównie o wahacze - jeżeli lewy miał np. tolerancje skrajnie na minus , a prawy skrajnie na plus to dopuszczalna tolerowana
w takim przypadku różnica była znacząco większa niż w innych popularnych samochodach . Do tego dokłada się jeszcze bardzo
ograniczona możliwość regulacji pozostałych parametrów ustawienia przednich kół .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: pogromcaslaskiej »

Duskap miałeś racje dziś przełożyłem oponę z tyłu na przód ,jest troche mniej zdarta jak te z przodu i rzeczywiście pomogło,różnica diametralna
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: zibi186 »

Bardzo ciekawe , co piszecie o tej metodzie niższej opony . Wierzyć się nie chce , bo toby chyba znaczylo , że auto jest jakoś albo partacko złożone, albo wręcz źle zaprojektowane - tak myślę . A ponadto przekladajac oponę z tylu do przodu zmienia się nie tylko stosunek wysokości przednich opon do siebie , ale i tylnych jak rozumiem . A tak z ciekawości , to z której strony powinien być ten niższy profil ? :) I czy istotne jest , czy zamieniacie opony po tej samej stronie auta , czy może po przekątnej ? :) Pozdrawiam
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: skory85 »

Mi też sciagalo na prawo podczas jazdy, na stacji diagnostycznej wyszło, że wszystko w porządku. Zaproponowali zmianę opon z prawej na lewo i na odwrót​, poprawa była znaczaca.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: zibi186 »

skory85 pisze:Mi też sciagalo na prawo podczas jazdy, na stacji diagnostycznej wyszło, że wszystko w porządku. Zaproponowali zmianę opon z prawej na lewo i na odwrót​, poprawa była znaczaca.
Czy dobrze rozumiem , że taka zamiana to raczej krótkotrwała poprawa ? Bo jeśli opiera się ona tylko i wyłącznie o jakieś charakterystyczne starcie się bieżnika ( a tak mi się wydaje) , to przecież samo przełożenie opon nie spowoduje , że będą się ścierać inaczej , prawda ? Czyli po kilku czy kilkunastu kilometrach sytuacja powinna się powtorzyć . . . Myślę , że dobrze by bylo , żeby wypowiedział się tu jakiś " oponiarz" :) Pozdrawiam :)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: pogromcaslaskiej »

Zibi czy twojego t-jeta nie ściąga?
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: skory85 »

zibi186 pisze:
skory85 pisze:Mi też sciagalo na prawo podczas jazdy, na stacji diagnostycznej wyszło, że wszystko w porządku. Zaproponowali zmianę opon z prawej na lewo i na odwrót​, poprawa była znaczaca.
Czy dobrze rozumiem , że taka zamiana to raczej krótkotrwała poprawa ? Bo jeśli opiera się ona tylko i wyłącznie o jakieś charakterystyczne starcie się bieżnika ( a tak mi się wydaje) , to przecież samo przełożenie opon nie spowoduje , że będą się ścierać inaczej , prawda ? Czyli po kilku czy kilkunastu kilometrach sytuacja powinna się powtorzyć . . . Myślę , że dobrze by bylo , żeby wypowiedział się tu jakiś " oponiarz" :) Pozdrawiam :)
Zobaczymy jak będzie teraz po zmianie na letnie, ale jeszcze trochę poczekam na zmiane. Po przełożeniu kol była znaczaca poprawa i bylemnzadowolony do końca sezonu.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: zibi186 »

pogromcaslaskiej pisze:Zibi czy twojego t-jeta nie ściąga?
To trochę dluzsza historia . Jak już gdzieś pisalem gdy go kupilem mial przestawione z jednej strony obie osie ( jak się przy kontrolnej geometrii okazalo ) . Widać kierowcy wyrósł na drodze wysoki krawężnik , czy coś w tym rodzaju . W zwiazku z tym panowie oswiadczyli mi że nie są w stanie nawet sprawdzić zbieżności , dopóki nie zrobię porządku z tylną osią . Podjechalem więc do goscia , który temat ogarnął i muszę się przyznać, że po wyjechaniu od niego autko zachowywalo się wprost wzorcowo . Z biegiem lat , kolejnych zmian opon , zużytych elementów zawieszenia itp. nie jest już tak idealnie , tzn. nie ma tego uczucia, że auto sztywno trzyma kurs ( coś jakby zmniejszylo się pochylenie sworznia zwrotnicy :) ) , ale ewidentnego ściągania tymbardziej w jedną stronę nie czuję . Oczywiście zawsze po wymianie elementów, które tego wymagają byla kontrolowana i w razie koniecznosci ustawiana zbieżność . Tak to wygląda u mnie . Natomiast przy poprzednim aucie mialem mocno wyczuwalne ściąganie przy przyspieszaniu -w jedną stronę , a przy hamowaniu - w przeciwną . I odpowiedzialne za ten stan rzeczy byly tylne tuleje przednich wahaczy , co też już nadmienialem przy jakiejś okazji. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: Fiacik »

pogromcaslaskiej pisze:Duskap miałeś racje dziś przełożyłem oponę z tyłu na przód ,jest troche mniej zdarta jak te z przodu i rzeczywiście pomogło,różnica diametralna
A przyjrzałeś się dobrze tej przedniej oponie . Czy nie była więcej zdarta z prawej lub lewej strony bieżnika? Lub czy nie było
śladów ,,schodkowania" z jednej lub drugiej strony tego bieżnika ? A skorygowałeś ciśnienie po zamianie ?
Jeżeli wszystkie opony mają ten sam wzór bieżnika to ewentualne ściąganie można by tłumaczyć różnicą w wysokości bieżnika,
która musiała by być bardzo duża np.4 mm .
Ponadto jest jeszcze jedna zasadnicza sprawa , którą mało kto bierze pod uwagę , a mianowicie pochylenie drogi .Większość dróg ekspresowych i autostrad ma dość duże pochylenie i trudno wyłapać kiedy droga jest płaska .Tak jest np. na ekspresówce między Żywcem a Bielskiem gdzie zasadniczo tylko dwa odcinki drogi są płaskie jak przysłowiowy stół . Reszta to duże łuki lub droga na filarach, która jest nachylona do środka /spływy/ i każde auto tam ściąga z kolei w lewo tak , że trzeba trzymać kierownicę .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?

Post autor: leszek1234 »

duskap - mógłbyś rozwiać wątpliwości i doprecyzować o jaki 1mm chodzi , bo zdaje się , że niezłą wrzutkę zrobiłeś :)
ODPOWIEDZ