Ustawienie kąta pochylenia i wyprzedzenie ?

jakmic
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:27
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Witaszyce
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Ustawienie kąta pochylenia i wyprzedzenie ?

Post autor: jakmic » 04 kwie 2017, 18:11

Witam

Dzisiaj zakupiłem nowe opony FULDA EcoControl HP, po czym postanowiłem skontrolować zbieżność przedniej osi.

Zbieżność ustawili mi dobrze, ale Diagnosta poinformował mnie że mam lewe koło ze złym kątem pochylenia oraz przednią oś na zwrotnicy przesuniętą do przodu. Powiedział mi także że tych kątów oraz wyprzedzenia zwrotnicy w tym samochodzie się nie ustawia.

Czy jest jakaś możliwość ustawienia tych kątów czy jednak nie?
Co może być przyczyną takiej sytuacji oraz jak to poprawić ?

1418

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 724
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ustawienie kąta pochylenia i wyprzedzenie ?

Post autor: Fiacik » 04 kwie 2017, 21:23

Dane fabryczne :
Pochylenie koła - oś przednia ,lewe/prawe minus 0,37 dopuszczalna różnica +0,30 do - 0,30 (jednostka miary to stopień/minuta)
Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy,lewe/prawe + 2,57 dopuszczalna różnica +0,30 do - 0,30 (nazywane też jest to kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy).Jednostka miary j.w.
Z tego co wiem to diagnosta ma rację , w popularnych samochodach coraz więcej producentów ,,ugina się " pod naciskiem księgowych
i ogranicza możliwość regulacji wielu parametrów ,receptą na to ma niby być jakość , ale tej nie pomaga zbyt szeroka tolerancja parametrów.
Prawdopodobnie sprawie pomogła by wymiana wahacza , ale to duży koszt i pewności nie ma , że pomoże .
Myślę , że diagnosta przed sprawdzaniem przejrzał też dokładnie wszystkie luzy w zawieszeniu ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

jakmic
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:27
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Witaszyce
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ustawienie kąta pochylenia i wyprzedzenie ?

Post autor: jakmic » 04 kwie 2017, 21:48

Luzów żadnych nie było.

gucio1960
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 06 lut 2012, 11:12
Przebieg: 12000
Silnik: 1,4T-jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Otrzymał Piw: razy

Re: Ustawienie kąta pochylenia i wyprzedzenie ?

Post autor: gucio1960 » 04 kwie 2017, 21:59

Ponieważ wymieniałem górne mocowania amortyzatora wybiła się poduszka lewa i do łożyska dostała się woda standard w naszych samochodach,
prawe łożysko było dobre miało smar przebieg 60 tys.
Starałem się zgłębić ustawienie naszych wozów.
Rok wcześniej robiłem zbieżność na maszynie 3D.
Wyniki były następujące WSZ według specyfikacji powinien być Min2,27' Max3,27'
Moje wyniki koł Lewe 2,47' koł prawe 3,18' a więc w zakresie jednak jest różnica między kołami prawie 1 stopień.
W tym roku po wymianie mocowania amortyzatorów koło Lewe 2,52' koło prawe 3,16' a wiec też w zakresie ale różnica jest dalej.
Według diagnosty tego kąta się nie ustawia ale Ja przy wymianie zauważyłem że śruby mocujące poduszkę są mniejsze niż otwory i można
przesunąć poduszkę do przodu lub do tyłu o parę milimetrów do tyłu lub do przodu co może spowodować zmianę tego kąta.
Ustawiałem obydwie poduszki po środku otworów,przesunąć można także i na boki też parę milimetrów.
Jeśli chodzi o pochylenie koła wyniki rok temu Lewe koło 1,11' Prawe 1,09' oczywiście minus zakres Min 0,57' Max0,17'.
Było to poza zakresem po wymianie w tym roku Lewe koło 1,05' Prawe 0,41' a więc prawe koło w prawidłowym zakresie lewe nie.
Po wymianie mocowań duża rozbieżność prawego koła .
Na gwarancji wymieniani mi odboje przednich amortyzatorów bo strasznie się tłukły była akcja serwisowa oczywiście serwis mnie nie powiadomił.
Doszedłem do tego sam oczywiście serwisant nic nie słyszał dzięki kolegom z forum Punto dowiedziałem się jakie powonieniem mieć odboje
i wymusiłem wymianę strasząc telefonem do centrali Fiata.
Opinia serwisu była taka że wymieniając odboje nie sprawdza się zbieżności co według mnie jest błędem.
Wracając do setna moim zdaniem można zmienić te kąty ustawiając poduszkę amortyzatora na stanowisku diagnostycznym.
Po odkręceniu śrub próbując przesunąć w prawo lub lewo oraz przód tył.
Na razie jeżdżę ale będę próbował to sprawdzić trzeba zdemontować podszybie i tak pojechać na zbieżność.
Nadmienię że pochylenie koła można zmienić montując specjalną śrubę na mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy cena jednej śruby około 80zł.
Nadmierne pochylenie koła powoduje zbieranie bieżnika od wewnętrznej strony w naszych modelach to właśnie występuje
Moje zimowe opony 185x65x15 nie było oznak zużycia ale letnie już tak .
Nasze samochody są bardzo czułe na ustawienie parametrów zużycie opon ściąganie przy przyspieszaniu nerwowe prowadzenie przy prędkościach
powyżej 130 km/h

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość