luz na kole kierownicy
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
luz na kole kierownicy
czesc, mam luz na kole kierownicy, przy skrecaniu cos stuka, i jest to gdzies z kolumny kierowniczej, przy dociskaniu kierownicy w osi samochodu da sie wyczuc luz, rowniez jest on wyczowalny przy dzialaniu momentem gnacym tj. rece na kierownicy prawa reka z prawej strony dociska, lewa z lewej ciagnie inna odwrot, slycha w tedy tez trzeszczenie lub stukanie, ogolnie jak sie poszarpie kierownica w kazda strone czuc jakis luzn i slychac stukanie tak jak by samo kolo bylo luzne. mial ktos taki przypadek? macie moze jakis rysunek jak to jest zlozone albo jakies hipotezy co to moze byc?
jutro wrazie czego moge nagrac filmik zeby zoobrazowac problem
jutro wrazie czego moge nagrac filmik zeby zoobrazowac problem
Ostatnio zmieniony 23 gru 2016, 10:54 przez mario1990, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: luz na kole kierowict
Czyli kolumna jest źle przymocowana do przegrody. Nie wiem czy jest przykręcana, czy nitowana. Auto nie miało wcześniej dzwona?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierowict
A może poluzowała się nakrętka kierownicy? Mało prawdopodobne ale możliwe
Lub jak pisze Marcin mocowanie lub krzyżak
Lub jak pisze Marcin mocowanie lub krzyżak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: luz na kole kierownicy
z tego co wiem auto nigdy nie mialo zadnego powaznego dzwona, byl pukniety przez poprzedniego wlasciciela rowerzysta ale przezyl q wiec lekko, swiadczy o tym polamane mocowanie grilla (pekniety plastik przy srubach na gorze pod maska) a sam grill nie jest uszkodzony wiec to raczej swiadczy o nie duzej sile uderzenia. Dzis bylem tez sprawdzic zawieszenie na stacji i przy okazji zbierznosc - przod prosty jak strzala z tylu troche belka sie zeszla ale nie ma tragedii, dodatkowo poogladalem od spodu dokladnie i nie widac sladow kolizji wszystko raczej oryginal.
z tego co zaobserwowalem to przy kreceniu kierownica czuc czasani subtelne przeskoski. W kolumnie jest jakies lozysko? moze ono sie wysypalo?
z tego co zaobserwowalem to przy kreceniu kierownica czuc czasani subtelne przeskoski. W kolumnie jest jakies lozysko? moze ono sie wysypalo?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: luz na kole kierownicy
A klasyka gatunku, czyli łożyska kolumn Mcphersona sprawdzałeś ?
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: luz na kole kierownicy
tez o tym myslalem, ale opierajac sie rekoma o kierownice widze i czuje fizyczny luz gdzies na kole kierownicy lub kolumnie
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
No to ja jeszcze raz. Zdejmij osłonę bezpieczników (pod kierownicą na dwie śrubki), latarka, połóż się na plecach na podłodze (podłóż koc , głowa w okolicy pedałów). Ruszaj kierownicą i patrz gdzie coś jest nie tak. Krzyżak na środku (widać na zdjęciu), mocowanie do grodzi, jak pisze Marcin i wszystko prawie jasne. Jeżeli w tych miejscach nic nie wyczujesz, zostaje krzyżak i mocowanie do maglownicy lub jak pisze Maciek nieszczęsne łożyska.
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: luz na kole kierownicy
Jest jeszcze jakaś śruba na maglownicy, którą dokręcając niweluje się na niej luz. Też miałem podobny objaw i po dokręceniu tego przeszło, aczkolwiek nie do końca. Nie mam pojęcia co i gdzie ta śruba dokładnie jest. O tym powiedział mi mechanik z ASO, że zaczynają się powoli robić luzy na maglu.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: luz na kole kierownicy
Skorzystaj z rady smaka56 jeżeli tam nic nie zauważysz to radził bym Ci zdemontować poduszkę i tam zobaczyć czy się coś nie polużniło
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: luz na kole kierownicy
wrzucam filmik ktory mam nadzieje zobrazuje problem, luz jest gdzies jak by na samym kole kierownicy, jutro zdemontuje poduszke i odkrece kierownice moze czegos sie dowiem
nie wiem czy to na filmie widac, ale jak dociskam kierownice to rusza sie kolo tego niebieskiego
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
O poluzowanej kierownicy pisałem w trzecim poście.
To niebieskie to taśma, która łączy wszystkie funkcje elektryczne z poduszką i sterownikami .
To niebieskie to taśma, która łączy wszystkie funkcje elektryczne z poduszką i sterownikami .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: luz na kole kierownicy
zdjalem poduche, okazalo sie ze poprzedni wlasciciel musial sciagac kierownice bo byla zle ustawiona, linia na walku z kolumny nie pokrywala sie z linia na kierownicy, dofatkowo byla nie dociagnieta nakretka, przez co wielowpust ucierpial i bylo troche opilkow metalu. Ustawilem kiere poprawnie, wielowpust posmarowalem smarem do przegubow i jest cisza i brak luzow ;) Niestety ze zle zalozona kiera byla prawdopodobnie zrobiona zbierznosc i teraz aby jechac prosto musze kontrowac w prawo wiec czeka mnie geometria, ale wazne ze problem rozwiazany.
dziwi mnie tylko ta sytuacja bo poprzedni wlasciciel pracowal w aso fiata w poznaniu i wszystko robili mu tatejsi specjalisci, a tutaj taka lipa....
dziwi mnie tylko ta sytuacja bo poprzedni wlasciciel pracowal w aso fiata w poznaniu i wszystko robili mu tatejsi specjalisci, a tutaj taka lipa....
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 17:59 przez mario1990, łącznie zmieniany 1 raz.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: luz na kole kierownicy
Miałeś mnóstwo szczęścia!!!! Gdyby nakrętka bardziej się poluzowała i "zjechany" został wieloklin, to w czasie jazdy ........ byś ....... aż trudno to pisać .mario1990 pisze:.... dofatkowo byla nie dociagnieta nakretka, przez co troche wielowpust troche ucierpial i bylo troche opilkow metalu. ......
wlasciciel pracowal w aso fiata w poznaniu i wszystko robili mu tatejsi specjalisci, a tutaj taka lipa....
Zawsze po mechanikach sprawdzam, dzieje się to rzadko, gdyż za często nie mają okazji do dotykania mojego auta. Ale ile razy to robią, to zawsze jest coś nie tak.
Co do zbieżności. Niewłaściwe ustawienie kierownicy nie ma nic wspólnego ze zbieżnością. Przy kierownicy ustawionej byle jak, a dobrej zbieżności auto pojedzie prosto. Teraz, po poprawnie założonej kierownicy należy ustawić wszystko na nowo, aby ilość obrotów kierownicą była taka sama w prawo jak i w lewo.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: luz na kole kierownicy
na wielowypuście kierownica była założona w ten sposób że linie się nie pokrywały, więc ktoś kto ustawiał zbieżność ustawił kierownicę na wprost i końcówkami drążków przeregulował, a teraz jest poprawnie i kierownica jest krzywo do jazdy na wprost