Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: alvaro »

Witam!

Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.

Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ślimak »

Ponieważ jest to integralna część łącznika niestety trzeba wymienić cały łącznik stabilizatora.

W sumie jeżeli posiadasz odpowiednie narzędzia tj. klucz maszynowy lub oczkowy 15(z tego co pamiętam) i klucz imbusowy oraz chęci i zdolności do takich robót . Naprawa nie jest skomplikowana

- zdjąć koło
- podłożyć najlepiej drewniany klocek pod tarczę
- powoli opuszczać samochód aby tarcza oparła się o klocek i tym samym zablokowała rozciąganie amortyzatora.
- potem WD40 na śruby lub inny penetrujący - odczekać chwilę i ogień
- imbus do śruby - i 15 odkręcamy nakrętkę...

Jak odkręcisz nowy montujesz i skręcasz tyle..

Cena łącznika zależnie od firmy od 40 zł szt. do 100 i więcej.

Manual --->>> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=77&t=3286
88=))
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: mwas »

A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
radarki
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 16 gru 2015, 15:54
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: radarki »

na allegro oryginały są już od 69zł + przesyłka
CINQUECENTO,SEICENTO,PUNTO II,MULTIPLA1.6,UNO,MULTIPLA 1.9JTD,LANCIA PHEDRA2.2JTD,SEICENTO1.1,ALBEA,BRAVA1.2,LINEA1.3MJ
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ślimak »

mwas pisze:A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink
Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżej :)
88=))
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: mwas »

ślimak pisze:
mwas pisze:A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink
Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżej :)
Tak, tak... napisaliśmy to samo w tym samym czasie :lacha No ale... prezes był szybszy :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ślimak »

mwas pisze:
ślimak pisze:
mwas pisze:A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink
Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżej :)
Tak, tak... napisaliśmy to samo w tym samym czasie :lacha No ale... prezes był szybszy :lacha
Prezes najpierw wysyła posta - potem dopiero go pisze :) Taka sytuacja :ryczy
88=))
Cygan
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
Przebieg: 118000
Silnik: 1,6 M-Jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bytom

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Cygan »

Wymiana jest faktycznie prosta, ale z wymianą ja bym poczekał aż łącznik zacznie stukać. Swoją droga to wymieniałem je co jakieś 25 000 km raz z lewej raz z prawej. Ale teraz mam spokój (odpukać), pewnie dlatego,że kupiłem zamienniki za 45 zł.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: alvaro »

A można jakoś przedłużyć żywotność tego pękniętego? Może towotu napchać lub sylikonu?
Tak patrzę na to zdjęcie, gdzie tam imbus wrazić?

Cygan - gdzie kupiłeś te zamienniki i które polecasz?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: adamson »

Imbus trzeba wrazić na końcu śruby z gwintem (na zdjęciu za nakrętką) :), oczywiście najpierw zakładasz klucz oczkowy na nakrętkę, następnie imbus na koniec śruby, żeby zablokować i wykręcasz - czasem niestety trzeba użyć kątówki :( . Ja zawsze po wymianie łącznika od razu nakładam na nakrętkę i gwint duże ilości smaru i wtedy nie mam problemu z wykręceniem.

Pozdrawiam. Adam.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, 16:16 przez adamson, łącznie zmieniany 1 raz.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: marcin24 »

Ja bym poczekał aż zacznie stukać łącznik możesz z takim pojeździć nawet kilka lat, a z tym podstawianiem pod tarcze to raczej zły pomysł klocek podstawić lepiej pod wachacz pod sworzeń zaraz przy zwrotnicy dokładnie zaraz za tarczą
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Messonline »

Generalnie wymiana jest prosta jeżeli wszystko da się odkręcić. Swego czasu przecinałem łącznik na pół żeby mieć lepsze podejście. Bez dobrej "żaby" i klucza nasadowego nie szło tego ruszyć. Gniazdo pod imbus nie wytrzymało pierwszej próby odkręcenia. Przy pierwszej wymianie razem na dwie strony zeszło mi prawie 3h.

Jeżeli będziesz kupować nowe to poszukaj na Alledrogo polskiego producenta, który reklamuje, że instaluje metalowe "główki". Przy pierwszej wymianie wsadziłem "Bilstein-a" z plastikową wkładką w głowicy sworznia- pojeździł ok 20tys. km Teraz mam te polskie i od ok 40 tys spokój.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: zibi186 »

A jeśli fantazja Cię poniesie , to jeszcze przed wymianą możesz na nowym laczniku odwinąć gumową uszczelkę ze sworznia i nałożyć tam nieco smaru najlepiej wodoodpornego. :) Pozdrawiam :)
Cygan
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
Przebieg: 118000
Silnik: 1,6 M-Jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bytom

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Cygan »

Ja kupiłem łącznik stabilizatora z metalową miseczką zdaje się że Max Gear (w sieci można znaleźć, ja kupiłem w Zabrzu w moto er). Potwierdzam to co pisze Messonline, originały z plastikowymi miseczkami miałem wymieniane na gwarancji, pierwszy raz gdy miałem 25000 km przebiegu. Po gwarancji wymieniłem sam na te od max geara i jest spokój. Z czystym sumieniem mogę je polecić
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mnie padają głównie przez pękniętą osłonę. Smar wypływa i łącznik zaczyna piszczeć, potem się zaciera.
ODPOWIEDZ