Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Witam!
Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.
Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.
Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Ponieważ jest to integralna część łącznika niestety trzeba wymienić cały łącznik stabilizatora.
W sumie jeżeli posiadasz odpowiednie narzędzia tj. klucz maszynowy lub oczkowy 15(z tego co pamiętam) i klucz imbusowy oraz chęci i zdolności do takich robót . Naprawa nie jest skomplikowana
- zdjąć koło
- podłożyć najlepiej drewniany klocek pod tarczę
- powoli opuszczać samochód aby tarcza oparła się o klocek i tym samym zablokowała rozciąganie amortyzatora.
- potem WD40 na śruby lub inny penetrujący - odczekać chwilę i ogień
- imbus do śruby - i 15 odkręcamy nakrętkę...
Jak odkręcisz nowy montujesz i skręcasz tyle..
Cena łącznika zależnie od firmy od 40 zł szt. do 100 i więcej.
Manual --->>> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=77&t=3286
W sumie jeżeli posiadasz odpowiednie narzędzia tj. klucz maszynowy lub oczkowy 15(z tego co pamiętam) i klucz imbusowy oraz chęci i zdolności do takich robót . Naprawa nie jest skomplikowana
- zdjąć koło
- podłożyć najlepiej drewniany klocek pod tarczę
- powoli opuszczać samochód aby tarcza oparła się o klocek i tym samym zablokowała rozciąganie amortyzatora.
- potem WD40 na śruby lub inny penetrujący - odczekać chwilę i ogień
- imbus do śruby - i 15 odkręcamy nakrętkę...
Jak odkręcisz nowy montujesz i skręcasz tyle..
Cena łącznika zależnie od firmy od 40 zł szt. do 100 i więcej.
Manual --->>> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=77&t=3286
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
A to nie jest łącznik stabilizatora Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- radarki
- klubowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 gru 2015, 15:54
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
na allegro oryginały są już od 69zł + przesyłka
CINQUECENTO,SEICENTO,PUNTO II,MULTIPLA1.6,UNO,MULTIPLA 1.9JTD,LANCIA PHEDRA2.2JTD,SEICENTO1.1,ALBEA,BRAVA1.2,LINEA1.3MJ
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżejmwas pisze:A to nie jest łącznik stabilizatora Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Tak, tak... napisaliśmy to samo w tym samym czasie No ale... prezes był szybszyślimak pisze:Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżejmwas pisze:A to nie jest łącznik stabilizatora Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Prezes najpierw wysyła posta - potem dopiero go pisze Taka sytuacjamwas pisze:Tak, tak... napisaliśmy to samo w tym samym czasie No ale... prezes był szybszyślimak pisze:Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżejmwas pisze:A to nie jest łącznik stabilizatora Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności
-
- klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
- Przebieg: 118000
- Silnik: 1,6 M-Jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Bytom
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Wymiana jest faktycznie prosta, ale z wymianą ja bym poczekał aż łącznik zacznie stukać. Swoją droga to wymieniałem je co jakieś 25 000 km raz z lewej raz z prawej. Ale teraz mam spokój (odpukać), pewnie dlatego,że kupiłem zamienniki za 45 zł.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
A można jakoś przedłużyć żywotność tego pękniętego? Może towotu napchać lub sylikonu?
Tak patrzę na to zdjęcie, gdzie tam imbus wrazić?
Cygan - gdzie kupiłeś te zamienniki i które polecasz?
Tak patrzę na to zdjęcie, gdzie tam imbus wrazić?
Cygan - gdzie kupiłeś te zamienniki i które polecasz?
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Imbus trzeba wrazić na końcu śruby z gwintem (na zdjęciu za nakrętką) , oczywiście najpierw zakładasz klucz oczkowy na nakrętkę, następnie imbus na koniec śruby, żeby zablokować i wykręcasz - czasem niestety trzeba użyć kątówki :( . Ja zawsze po wymianie łącznika od razu nakładam na nakrętkę i gwint duże ilości smaru i wtedy nie mam problemu z wykręceniem.
Pozdrawiam. Adam.
Pozdrawiam. Adam.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2016, 16:16 przez adamson, łącznie zmieniany 1 raz.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Ja bym poczekał aż zacznie stukać łącznik możesz z takim pojeździć nawet kilka lat, a z tym podstawianiem pod tarcze to raczej zły pomysł klocek podstawić lepiej pod wachacz pod sworzeń zaraz przy zwrotnicy dokładnie zaraz za tarczą
Pozdrawiam wszystkich
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Generalnie wymiana jest prosta jeżeli wszystko da się odkręcić. Swego czasu przecinałem łącznik na pół żeby mieć lepsze podejście. Bez dobrej "żaby" i klucza nasadowego nie szło tego ruszyć. Gniazdo pod imbus nie wytrzymało pierwszej próby odkręcenia. Przy pierwszej wymianie razem na dwie strony zeszło mi prawie 3h.
Jeżeli będziesz kupować nowe to poszukaj na Alledrogo polskiego producenta, który reklamuje, że instaluje metalowe "główki". Przy pierwszej wymianie wsadziłem "Bilstein-a" z plastikową wkładką w głowicy sworznia- pojeździł ok 20tys. km Teraz mam te polskie i od ok 40 tys spokój.
Jeżeli będziesz kupować nowe to poszukaj na Alledrogo polskiego producenta, który reklamuje, że instaluje metalowe "główki". Przy pierwszej wymianie wsadziłem "Bilstein-a" z plastikową wkładką w głowicy sworznia- pojeździł ok 20tys. km Teraz mam te polskie i od ok 40 tys spokój.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
A jeśli fantazja Cię poniesie , to jeszcze przed wymianą możesz na nowym laczniku odwinąć gumową uszczelkę ze sworznia i nałożyć tam nieco smaru najlepiej wodoodpornego. Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
- Przebieg: 118000
- Silnik: 1,6 M-Jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Bytom
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Ja kupiłem łącznik stabilizatora z metalową miseczką zdaje się że Max Gear (w sieci można znaleźć, ja kupiłem w Zabrzu w moto er). Potwierdzam to co pisze Messonline, originały z plastikowymi miseczkami miałem wymieniane na gwarancji, pierwszy raz gdy miałem 25000 km przebiegu. Po gwarancji wymieniłem sam na te od max geara i jest spokój. Z czystym sumieniem mogę je polecić
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Mnie padają głównie przez pękniętą osłonę. Smar wypływa i łącznik zaczyna piszczeć, potem się zaciera.