Teraz jest 27 mar 2017, o 16:26


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 12:31 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 22:30
Posty: 338
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo : 14 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
Witam!

Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.

Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   74000   Silnik:   1.4 8v + LPG BRC   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 12:59 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3125
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 270 razy
Otrzymał Piw: 214 razy
Ponieważ jest to integralna część łącznika niestety trzeba wymienić cały łącznik stabilizatora.

W sumie jeżeli posiadasz odpowiednie narzędzia tj. klucz maszynowy lub oczkowy 15(z tego co pamiętam) i klucz imbusowy oraz chęci i zdolności do takich robót . Naprawa nie jest skomplikowana

- zdjąć koło
- podłożyć najlepiej drewniany klocek pod tarczę
- powoli opuszczać samochód aby tarcza oparła się o klocek i tym samym zablokowała rozciąganie amortyzatora.
- potem WD40 na śruby lub inny penetrujący - odczekać chwilę i ogień
- imbus do śruby - i 15 odkręcamy nakrętkę...

Jak odkręcisz nowy montujesz i skręcasz tyle..

Cena łącznika zależnie od firmy od 40 zł szt. do 100 i więcej.

Manual --->>> viewtopic.php?f=77&t=3286

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 13:01 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 4966
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 247 razy
Otrzymał Piw: 350 razy
A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   144444   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 13:07 
Offline
Daję radę
Daję radę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2015, o 16:54
Posty: 75
Lokalizacja: Poznań/Naramowice
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 3 razy
na allegro oryginały są już od 69zł + przesyłka

_________________
CINQUECENTO,SEICENTO,PUNTO II,MULTIPLA1.6,UNO,MULTIPLA 1.9JTD,LANCIA PHEDRA2.2JTD,SEICENTO1.1,ALBEA,LINEA 1.3MJ


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   73000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 13:09 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3125
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 270 razy
Otrzymał Piw: 214 razy
mwas napisał(a):
A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink


Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżej :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 13:10 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 4966
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 247 razy
Otrzymał Piw: 350 razy
ślimak napisał(a):
mwas napisał(a):
A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink


Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżej :)


Tak, tak... napisaliśmy to samo w tym samym czasie :lacha No ale... prezes był szybszy :lacha

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   144444   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 13:13 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3125
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 270 razy
Otrzymał Piw: 214 razy
mwas napisał(a):
ślimak napisał(a):
mwas napisał(a):
A to nie jest łącznik stabilizatora :? :pomysli Na łącznikach te gumy są ich zintegrowanym elementem, więc wymiana będzie się wiązała raczej z wymianą całego łącznika :pomysli Na szczęście ich koszt nie jest dramatyczny a po ich wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności :ink


Z taką nieśmiałością - pisałem to wyżej :)


Tak, tak... napisaliśmy to samo w tym samym czasie :lacha No ale... prezes był szybszy :lacha


Prezes najpierw wysyła posta - potem dopiero go pisze :) Taka sytuacja :ryczy

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 13:39 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 22 cze 2010, o 15:30
Posty: 46
Lokalizacja: Bytom
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Wymiana jest faktycznie prosta, ale z wymianą ja bym poczekał aż łącznik zacznie stukać. Swoją droga to wymieniałem je co jakieś 25 000 km raz z lewej raz z prawej. Ale teraz mam spokój (odpukać), pewnie dlatego,że kupiłem zamienniki za 45 zł.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   118000   Silnik:   1,6 M-Jet   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 15:21 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 22:30
Posty: 338
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo : 14 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
A można jakoś przedłużyć żywotność tego pękniętego? Może towotu napchać lub sylikonu?
Tak patrzę na to zdjęcie, gdzie tam imbus wrazić?

Cygan - gdzie kupiłeś te zamienniki i które polecasz?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   74000   Silnik:   1.4 8v + LPG BRC   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 15:47 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 20:46
Posty: 1734
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo : 191 razy
Otrzymał Piw: 115 razy
Imbus trzeba wrazić na końcu śruby z gwintem (na zdjęciu za nakrętką) :), oczywiście najpierw zakładasz klucz oczkowy na nakrętkę, następnie imbus na koniec śruby, żeby zablokować i wykręcasz - czasem niestety trzeba użyć kątówki :( . Ja zawsze po wymianie łącznika od razu nakładam na nakrętkę i gwint duże ilości smaru i wtedy nie mam problemu z wykręceniem.

Pozdrawiam. Adam.

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Ostatnio edytowano 25 kwi 2016, o 16:16 przez adamson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 16:10 
Offline
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 19:34
Posty: 754
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo : 43 razy
Otrzymał Piw: 57 razy
Ja bym poczekał aż zacznie stukać łącznik możesz z takim pojeździć nawet kilka lat, a z tym podstawianiem pod tarcze to raczej zły pomysł klocek podstawić lepiej pod wachacz pod sworzeń zaraz przy zwrotnicy dokładnie zaraz za tarczą

_________________
Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   124000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 19:20 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:20
Posty: 128
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 16 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Generalnie wymiana jest prosta jeżeli wszystko da się odkręcić. Swego czasu przecinałem łącznik na pół żeby mieć lepsze podejście. Bez dobrej "żaby" i klucza nasadowego nie szło tego ruszyć. Gniazdo pod imbus nie wytrzymało pierwszej próby odkręcenia. Przy pierwszej wymianie razem na dwie strony zeszło mi prawie 3h.

Jeżeli będziesz kupować nowe to poszukaj na Alledrogo polskiego producenta, który reklamuje, że instaluje metalowe "główki". Przy pierwszej wymianie wsadziłem "Bilstein-a" z plastikową wkładką w głowicy sworznia- pojeździł ok 20tys. km Teraz mam te polskie i od ok 40 tys spokój.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   155000   Silnik:   1,3 16v MJ 90KM   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 22:46 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 273
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 9 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
A jeśli fantazja Cię poniesie , to jeszcze przed wymianą możesz na nowym laczniku odwinąć gumową uszczelkę ze sworznia i nałożyć tam nieco smaru najlepiej wodoodpornego. :) Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 25 kwi 2016, o 23:43 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 22 cze 2010, o 15:30
Posty: 46
Lokalizacja: Bytom
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Ja kupiłem łącznik stabilizatora z metalową miseczką zdaje się że Max Gear (w sieci można znaleźć, ja kupiłem w Zabrzu w moto er). Potwierdzam to co pisze Messonline, originały z plastikowymi miseczkami miałem wymieniane na gwarancji, pierwszy raz gdy miałem 25000 km przebiegu. Po gwarancji wymieniłem sam na te od max geara i jest spokój. Z czystym sumieniem mogę je polecić


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   118000   Silnik:   1,6 M-Jet   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
PostNapisane: 26 kwi 2016, o 06:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6100
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 227 razy
Mnie padają głównie przez pękniętą osłonę. Smar wypływa i łącznik zaczyna piszczeć, potem się zaciera.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: karol_zydek i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]