Szczypior pisze: ↑03 paź 2018, 13:26
Smak56 jakieś zakładał teraz ( jak dobrze zrozumiałem) i jest lepiej niż na tych od skody.
Tak jak piszesz. Założyłem sprężyny KYB RH 6406, które miały wymiary identyczne jak fabryczne (opis str. 20). Wygląd samochodu (wysokość) były dobre. Niestety, okazało się, że po obciążeniu auta, jest ono za miękkie. Po prostu zaczęło bujać tyłem (góra- dół), a na progach spowalniających - lekko dobijać. Inna charakterystyka (twardość) tej sprężyny. Po kilku dniach auto usiadło i zrobił się kozioł odwrotny, a światła trzeba było ustawić na 1.
Tak więc wróciłem do sprężyn KYB 5543 (Skoda) i po małej modyfikacji jest trochę lepiej (wygląd). Tłumienie jest bardzo porównywalne z przodem. Przejechałem 1000 km (S3 i 6) z pełnym obciążeniem i było dobrze. Tak zostanie.
EGON pisze: ↑28 wrz 2018, 14:54
Potrzebuje oryginalna sprężynę tylną z Linei by dobrać coś innego do niej bardziej pasującego niż od octavii. Może gdzieś ktoś ma starą nie pęknięta.
A jakich danych jeszcze potrzebujesz? Na stronie 19 masz wszystko czego możesz dowiedzieć się o sprężynie fabrycznej.
EGON pisze: ↑14 paź 2018, 8:10Głównie chodzi o kształt zakończeń.
Takie jak na . Średnica 56,5 mm z obu stron i wchodzi w gumy (lewa dół, prawa góra). Koncentruj uwagę na dolnej części sprężyny, u góry brakuje około 4 cm (pękła)
Inne dane i str. 19.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Twardość bardziej nadają amortyzatory. Sprężyny owszem także, ale w nieznacznym stopniu - bardziej ustalają prześwit auta. Na pewno wygląd by się poprawił i właściwości jezdne w zakrętach. Linea fabrycznie jest sztywna, w porównaniu z innymi autami. Każdy, kto ze mną jedzie, zwraca uwagę, że jest strasznie "wrażliwa" na nierówności. Jak zaznacza producent Eibach'a, warto mieć fabryczne amortyzatory w przynajmniej dobrym stanie. Pewnie się boi, że mogą kit'owe sprężyny wyjechać podczas dużego skoku amortyzatora. Co właściwie jest nie możliwe, jeżeli sprężyny obniżają auto tylko o 30 mm. Gdy miałem w swojej Linie gwint AP, to tam przy podniesionym aucie, tylne sprężyny mogłem bezproblemowo zdjąć z wahacza. Tam musiały być dedykowane amortyzatory.
Przymierzam się do remontu przedniego zawieszenia - nowe amortyzatory (fabryczne KYB), łożyska kolumn, gumy na wahaczach, bo zaczynają siadać, no i sprężyny. Tu pójdę w Eibach'a. Po pierwsze: zdecydowanie ładniej wygląda, gdy leży niżej. Po drugie, komfort jazdy zostanie zachowany. Po trzecie, nie wybulę za głupie sprężyny w ASO (4 sztuki) więcej, niż zarabiam, czy inaczej - ponad 1/3 wartości auta.
Jest jeszcze jedna alternatywa, którą może uda mi się zbadać w poniedziałek. Otóż w pobliskich mi miejscowościach znalazłem 2 punkty, które zajmują się tylko sprężynami do aut. Jeszcze tam nie byłem. Obadam temat i być może na zasadzie wydechu, znajdzie się fajny zamiennik za rozsądne pieniądze.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end... Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Doczekałem się w końcu sprężyn do Lineii na tył, chodź Lineii już nie mam ale jakiś czas temu ruszyłem temat i pewien znany producent postanowił wprowadzić do oferty. Jutro wstawię foto sprężyn
daro70 pisze: ↑15 lut 2019, 13:23
A ten znany producent ....albo jakiś link
Jest to firma europejska zajmująca się produkcja sprężyn (produkcja w EU nie chiny) której produkty sprzedaje od wielu lat. Nie będę podawał jaka konkretnie to firma z względu na konkurencje. Jednak jakiś wysiłek włożyłem by wprowadzono sprężyny do Linei i dostałem pierwszą partie. Sprężyny są wykonane tak samo jak oryginalne. Kto zainteresowany kupnem zapraszam do kontaktu wtedy udzielę informacji na temat producenta.