Czy to może być przegub?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 12 mar 2018, 21:31

Już rozumiem : pomieszaly się dwie sprawy - Strzelby i Skorego 85
:ryczy :ryczy

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 766
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 » 12 mar 2018, 21:46

No myślę, że masz rację bo temat trochę był zawily :lacha
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 » 12 mar 2018, 22:15

zibi186 pisze:
12 mar 2018, 21:24
smak 56 , sorry ale nie widzę związku postów z podanych linków z tym tematem . Nie chodzi tu o skrzypienie przy zakrętach, tylko o drgania przy prędkościach 80 - 100 podczas jazdy na wprost . Chyba , że czegoś nie doczytałem . . . :pomysli
Sławek napisał, że:
Tuleja do której przykręcony jest amor jakby odkleiła się od gumy i pracowała jak amor chodził. Wymiana poduch i po sprawie
.
Jeżeli poduszka mocowania amortyzatora do nadwozia jest "odklejona", wyrobiona (miękka) to niestety amortyzator przy górnym mocowaniu lata jak ....... po pustym sklepie. Ja nie twierdzę, że u Strzelby tak jest, ale ta poduszka poddawana jest dosyć dużym przeciążeniom i przy jednym z tematów pokazałem na przykładzie swojej, jak "usiadła" w stosunku do nowej. Tak więc nie można wykluczyć tego, że przy jakiejś określonej prędkości nie wpada w wibracje. Skoro nie wykluczamy samego amortyzatora, to dlaczego nie wziąć pod uwagę tej poduszki? :pomysli
Tym bardziej, że pomysły się kończą a problem pozostał.
smak56
****
Obrazek

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 766
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 » 12 mar 2018, 22:27

Będę powoli dochodził do tego co jest, eliminacja każdej rzeczy.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 12 mar 2018, 22:39

Smak , masz rację 🤣 Zatem podpowiedz Strzelbie jeszcze , czy wizualnie ( bez rozbierania ) da się ocenić stan poduszki gdy jest w ten sposób wyrobiona , odklejona . Jak to wyglądało u Ciebie ? Jeśli dobrze rozumiem , to chyba nakrętka górnego mocowania amorka dość mocno wystawała ponad otwór w podszybiu ?
Dobrze stwierdziłeś , że pomysły się kończą 😄 , zatem i rozwiązanie problemu musi być gdzieś blisko ! :banan Strzelba , masz jeszcze dwa typy . Bardzo jestem ciekaw , który okaże się trafiony 😉

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: mwas » 13 mar 2018, 8:57

Niestety, te dwa ostatnie etapy łączą się z kosztami :oj Zastanawiam się tylko, czy diagnosta na stacji nie zbada przypadkiem tej poduszki :pomysli U mnie kiedyś bez większego problemu wyłapał, że coś się dzieje z górnymi mocowaniami amortyzatorów - wciągnął auto na szarpaki i kontrolował siedząc pod autem, co się dzieje. Przy ruchach szarpaków było ewidentnie widać, że cały amortyzator lata w mocowaniu dokładnie tak, jak to określi smak56 :lacha
smak56 pisze:
12 mar 2018, 22:15
amortyzator przy górnym mocowaniu lata jak ....... po pustym sklepie
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 13 mar 2018, 9:23

Koszta można znacznie ograniczyć - oczywiście , jeśli Strzelba ma warunki , możliwości i chęć aby samemu się za to zabrać :)

Awatar użytkownika
Strzelba
Posty: 32
Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Strzelba » 14 mar 2018, 9:43

Mocowanie amortyzatorów to jest dobry trop. Od jakiegoś czasu, przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający słyszę lekki zgrzyt (szczególnie w zimne dni).
A można to jakoś sprawdzić w warunkach garażowych?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 14 mar 2018, 10:25

Strzelba pisze:
14 mar 2018, 9:43
Mocowanie amortyzatorów to jest dobry trop. Od jakiegoś czasu, przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający słyszę lekki zgrzyt (szczególnie w zimne dni).
A można to jakoś sprawdzić w warunkach garażowych?
Cóż , najprościej chyba byloby podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o analizę tego konkretnego elementu . :) Strzelba , a masz chlapacze założone ? Może ten zgrzyt to odgłos sztywnego od mrozu chlapacza zjeżdżającego z progu ? 🤔

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: mwas » 14 mar 2018, 12:28

A może ten "zgrzyt" to klasyczne "skrzypienie" zimnego zawieszenia w naszych bolidach ? A konkretnie co za to odpowiada opisał ostatnio Kuzyn aka Coval :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 14 mar 2018, 12:50

mwas pisze:
14 mar 2018, 12:28
A może ten "zgrzyt" to klasyczne "skrzypienie" zimnego zawieszenia w naszych bolidach ? A konkretnie co za to odpowiada opisał ostatnio Kuzyn aka Coval :ink
Sugerujesz gumy stabilizatora - jak rozumiem ? 😄

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: mwas » 14 mar 2018, 13:09

zibi186 pisze:
14 mar 2018, 12:50
Sugerujesz gumy stabilizatora - jak rozumiem ? 😄
Na skrzypienie - TAK, na rozwiązanie problemu - niekoniecznie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: pogromcaslaskiej » 21 kwie 2018, 17:22

dzisiaj wymieniłem tarcze przód,podczas jazdy testowej po wyżej 100km/h kierownica zaczyna drgać,myślałem że to krzywe tarcze ale podobno to przegub wewnętrzny,przed wymianą tarcz przy mocnym skręcie w lewo i dodaniu mocniej gazu był taki objaw jak by koło ocierało o nadkole,szukałem trochę w necie ale chyba przeguby wewnętrzne tylko w oryginale,może ktoś już miał podobny przypadek,w ASO cena za lewą stronę 700zł,ponoć wymienia się parami,może ktoś może pomóc i da się znaleźć jakiś zamiennik,do t-jet

Morfus
Posty: 77
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 62000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Morfus » 21 kwie 2018, 18:33

pogromcaslaskiej pisze:
21 kwie 2018, 17:22
dzisiaj wymieniłem tarcze przód,podczas jazdy testowej po wyżej 100km/h kierownica zaczyna drgać,myślałem że to krzywe tarcze ale podobno to przegub wewnętrzny,przed wymianą tarcz przy mocnym skręcie w lewo i dodaniu mocniej gazu był taki objaw jak by koło ocierało o nadkole,szukałem trochę w necie ale chyba przeguby wewnętrzne tylko w oryginale,może ktoś już miał podobny przypadek,w ASO cena za lewą stronę 700zł,ponoć wymienia się parami,może ktoś może pomóc i da się znaleźć jakiś zamiennik,do t-jet
Przegub wewnętrzny objawy: podczas jazdy ściągnij nogę z gazu(hamowanie silnikiem) następnie dodaj gazu powinieneś poczuć lub usłyszeć puknięcie (zabierak w przegubie ma luz) lub podnieś auto i złap jedna ręka przegub wew. a drugą z ośkę przy kole i tutaj też przy ruszaniu można poczuć luz. Poszukaj na szrotach całych półosi, wyjdzie taniej a widać po testach ręcznych na 90% czy są sprawne

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 21 kwie 2018, 20:30

pogromcaslaskiej pisze:
21 kwie 2018, 17:22
dzisiaj wymieniłem tarcze przód,podczas jazdy testowej po wyżej 100km/h kierownica zaczyna drgać,myślałem że to krzywe tarcze ale podobno to przegub wewnętrzny,przed wymianą tarcz przy mocnym skręcie w lewo i dodaniu mocniej gazu był taki objaw jak by koło ocierało o nadkole,szukałem trochę w necie ale chyba przeguby wewnętrzne tylko w oryginale,może ktoś już miał podobny przypadek,w ASO cena za lewą stronę 700zł,ponoć wymienia się parami,może ktoś może pomóc i da się znaleźć jakiś zamiennik,do t-jet
Ja gdzieś wyczytałem kiedyś , źe uszkodzenie przegubu wewnętrznego objawia się także drganiem lewarka zmiany biegów . Nie wiem , czy to ma odniesienie w przypadku Linki , ale zanim cokolwiek wymienisz sugeruję sprawdzić organoleptycznie tak , jak kolega wcześniej napisał - czy masz luzy na tym przegubie . Myślę , że sprawdził bym na Twoim miejscu :
- ciśnienie w kołach ,
- wyważenie kół :)
A drganie kierownicy raczej sugeruje przegub zewnętrzny niż wewnętrzny - tak myślę . . . Gdybyś potrzebował zewnętrzny , to pisz :)

ODPOWIEDZ