Czy to może być przegub?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6169
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 maja 2012, 16:54

Trzeba mieć taki z płynną regulacją.

Awatar użytkownika
krakus02
Posty: 1730
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: krakus02 » 03 maja 2012, 21:16

mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce :) )
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6141
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 04 maja 2012, 10:17

mireks pisze:
krakus02 pisze:wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
A co będzie jeśli klucz będzie mieć podziałkę 70-80-90-100 Nm? :)
Wtedy należy zwrócić się do ASO Fiat :zlośnik

Awatar użytkownika
mireks
klubowicze
klubowicze
Posty: 958
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 04 maja 2012, 12:08

krakus02 pisze:mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce :) )
krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło. Wystarczy je po prostu dokręcić kluczem dodawanym do samochodu. Siła jaką użyjesz przy dokręceniu ręką oraz dźwignia wynikająca z długości klucza jest wystraczająca do tego, aby skutecznie dokręcić szpilki i czegoś nie urwać przy okazji.

Kiedy szpilki mogą się odkręcić? Tylko wtedy gdy zostały dociągnięte palcami lub kluczem do pierwszego wyczuwalnego oporu i później ktoś zapomniał je dokręcić po opuszczeniu samochodu z podnośnika. Jeśli koła były dokręcane kluczem pneuamtycznym, to tylko brak doświadczenia moze być przyczyną niedokręcenia. To już jest niestety zaniedbanie i nawet mając swój własny klucz nie ustrzeżesz się przed tym błędem.

Awatar użytkownika
Otomek
klubowicze
klubowicze
Posty: 155
Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: R6 2,8 184KM
Rocznik: 1985
Lokalizacja: mazowieckie
Postawił Piwo;: razy

Post autor: Otomek » 04 maja 2012, 17:24

Znam jeszcze jeden przypadek kiedy istnieje "szansa" na poluzowanie śrub. Czasami ludzie "adoptują" felgi od innej marki - z takim samym rozstawem śrub, ale nieco większym otworem centrującym. Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Mój kolega metodą kupna wszedł w posiadanie Keskinów w których otwór centrujący był trochę większy (rozstaw śrub taki sam). Kupił sobie zestaw pierścieni centrujących i wybrał się na zlot na tor. Po chyba 2 - 3 godzinach "zabawy" na torze wracał do domu i poczuł drgania na kierownicy. Przyczyną były owe pierścienie centrujące - dokonały one żywota - i felgi ustalały tylko śruby, a te pod wpływem drgań poluzowały się.
Dobrze, że nic mu się nie stało. :oj

Awatar użytkownika
kazgas
klubowicze
klubowicze
Posty: 712
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 20000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kazgas » 04 maja 2012, 20:06

krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło
Zgadzam się w zupełności.
Ostatnio kupiłem sobie taki klucz krzyżak bo jest wygodny w użytkowaniu, a zawsze wymieniam w dwóch samochodach.
Godzinka i koła wymienione a przy okazji sprawdzone hamulce i zawieszenie, bo wtedy lepiej wszystko widać.
Na końcu oczywiście każdą śrubę na krzyż dociągam i jestem pewien że wszystko jest w porządku, żona oczywiście też
Kazek

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicze
klubowicze
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 04 maja 2012, 23:44

Otomek pisze:Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Zgadzam się. Miałem problem z plastikowymi. Zastosowałem toczone na wymiar z teflonu, to bardzo dobry i odporny na temperaturę materiał.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Pongo
klubowicze
klubowicze
Posty: 252
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Pongo » 07 paź 2014, 20:10

aJa zobaczyłem dziś że poszła mi manszeta - ta końcowa. Macie może jakieś podpowiedzi na co szczególnie zwracać uwagę podczas wymiany?
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: emmer » 08 paź 2014, 8:07

chyba ta operacja nie jest jeszcze zbyt popularna :) sam będziesz robił?
Obrazek

Pongo
klubowicze
klubowicze
Posty: 252
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Pongo » 08 paź 2014, 9:49

Postaram się sam bo poszla tylko gumowa oslona (przy maksymalnym skrecie kol obejma rozciela gume i mam teraz cala felge w zielonym smarze...) Nie zmienia to faktu ze i tak trzeba troche rozebrac.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 » 08 paź 2014, 11:28

Kupując kompletną osłonę przegubu, dostaniesz osłonę, dwie opaski i tubkę ze smarem grafitowym. Ja spotkałem się z dwoma metodami wymiany /mechanicy/:1. jeżeli nie wyrzuciło wszystkiego smaru dokładał trochę z tubki i 2. mył przegub i wciskał nowy smar. Nie mam pojęcia jak jest prawidłowo. W obu przypadkach auto jeździło i nie było problemów. I jedna i druga metoda ma wady i zalety. Wybór należy do Ciebie.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicze
klubowicze
Posty: 832
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 65000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Sebek » 08 paź 2014, 16:17

Druga metoda jest prawidłowa, bo mycie usuwa zanieczyszczenia takie jak piach i drobne kamienie, które już na pewno dostały się przez pękniętą i powoli niszczą przegub, w którym są łożyska igiełkowe.

-- 8 października 2014, o 16:30 --

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6169
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 08 paź 2014, 16:49

Jeśli potargała się guma przegubu przy kole, to i tak trzeba wszystko zdemontować łącznie z przegubem. ....chyba :)

Pongo
klubowicze
klubowicze
Posty: 252
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Pongo » 09 paź 2014, 7:12

Chodzi mi o to czy da się bo widzialem w innym aucie zdjac za jednym zamachem tarcze razem z piasta tylko zbijajac wszystko razem z polosi. Sprawdzimy a czszczenie to na pewno swoja drogą. :)
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6169
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 paź 2014, 8:05

Da się zdjąć zwrotnice z tarczą, piastą itd. Jest manual z wymiany łożyska piasty, może któreś fotki ci się przydadzą.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość