Teraz jest 25 kwi 2017, o 22:15


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 16:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 225 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Trzeba mieć taki z płynną regulacją.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 21:16 
Offline
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 21:32
Posty: 1730
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Postawił Piwo : 51 razy
Otrzymał Piw: 49 razy
mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce :) )

_________________
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   0   Silnik:   1.4 16V TJet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2012, o 10:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5999
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 200 razy
Otrzymał Piw: 188 razy
mireks napisał(a):
krakus02 napisał(a):
wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm


A co będzie jeśli klucz będzie mieć podziałkę 70-80-90-100 Nm? :)


Wtedy należy zwrócić się do ASO Fiat :zlośnik


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2012, o 12:08 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:04
Posty: 960
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 29 razy
krakus02 napisał(a):
mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce :) )


krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło. Wystarczy je po prostu dokręcić kluczem dodawanym do samochodu. Siła jaką użyjesz przy dokręceniu ręką oraz dźwignia wynikająca z długości klucza jest wystraczająca do tego, aby skutecznie dokręcić szpilki i czegoś nie urwać przy okazji.

Kiedy szpilki mogą się odkręcić? Tylko wtedy gdy zostały dociągnięte palcami lub kluczem do pierwszego wyczuwalnego oporu i później ktoś zapomniał je dokręcić po opuszczeniu samochodu z podnośnika. Jeśli koła były dokręcane kluczem pneuamtycznym, to tylko brak doświadczenia moze być przyczyną niedokręcenia. To już jest niestety zaniedbanie i nawet mając swój własny klucz nie ustrzeżesz się przed tym błędem.

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.kultowemodele.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2012, o 17:24 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2012, o 23:33
Posty: 155
Lokalizacja: mazowieckie
Postawił Piwo : 9 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
Znam jeszcze jeden przypadek kiedy istnieje "szansa" na poluzowanie śrub. Czasami ludzie "adoptują" felgi od innej marki - z takim samym rozstawem śrub, ale nieco większym otworem centrującym. Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Mój kolega metodą kupna wszedł w posiadanie Keskinów w których otwór centrujący był trochę większy (rozstaw śrub taki sam). Kupił sobie zestaw pierścieni centrujących i wybrał się na zlot na tor. Po chyba 2 - 3 godzinach "zabawy" na torze wracał do domu i poczuł drgania na kierownicy. Przyczyną były owe pierścienie centrujące - dokonały one żywota - i felgi ustalały tylko śruby, a te pod wpływem drgań poluzowały się.
Dobrze, że nic mu się nie stało. :oj


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   R6 2,8 184KM   Rocznik:   1985    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2012, o 20:06 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 13:23
Posty: 712
Lokalizacja: Czarna
Postawił Piwo : 24 razy
Otrzymał Piw: 12 razy
Cytuj:
krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło

Zgadzam się w zupełności.
Ostatnio kupiłem sobie taki klucz krzyżak bo jest wygodny w użytkowaniu, a zawsze wymieniam w dwóch samochodach.
Godzinka i koła wymienione a przy okazji sprawdzone hamulce i zawieszenie, bo wtedy lepiej wszystko widać.
Na końcu oczywiście każdą śrubę na krzyż dociągam i jestem pewien że wszystko jest w porządku, żona oczywiście też

_________________
Kazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   20000   Silnik:   1,4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2012, o 23:44 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 23:40
Posty: 1130
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo : 99 razy
Otrzymał Piw: 48 razy
Otomek napisał(a):
Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.

Zgadzam się. Miałem problem z plastikowymi. Zastosowałem toczone na wymiar z teflonu, to bardzo dobry i odporny na temperaturę materiał.

_________________
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.4 8v + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 7 paź 2014, o 20:10 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 15:23
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 3 razy
aJa zobaczyłem dziś że poszła mi manszeta - ta końcowa. Macie może jakieś podpowiedzi na co szczególnie zwracać uwagę podczas wymiany?

_________________
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   127000   Silnik:   1.4 T-Jet+LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 8 paź 2014, o 08:07 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
chyba ta operacja nie jest jeszcze zbyt popularna :) sam będziesz robił?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 8 paź 2014, o 09:49 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 15:23
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 3 razy
Postaram się sam bo poszla tylko gumowa oslona (przy maksymalnym skrecie kol obejma rozciela gume i mam teraz cala felge w zielonym smarze...) Nie zmienia to faktu ze i tak trzeba troche rozebrac.

_________________
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   127000   Silnik:   1.4 T-Jet+LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 8 paź 2014, o 11:28 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3742
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Kupując kompletną osłonę przegubu, dostaniesz osłonę, dwie opaski i tubkę ze smarem grafitowym. Ja spotkałem się z dwoma metodami wymiany /mechanicy/:1. jeżeli nie wyrzuciło wszystkiego smaru dokładał trochę z tubki i 2. mył przegub i wciskał nowy smar. Nie mam pojęcia jak jest prawidłowo. W obu przypadkach auto jeździło i nie było problemów. I jedna i druga metoda ma wady i zalety. Wybór należy do Ciebie.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 8 paź 2014, o 16:17 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2014, o 21:09
Posty: 729
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 35 razy
Druga metoda jest prawidłowa, bo mycie usuwa zanieczyszczenia takie jak piach i drobne kamienie, które już na pewno dostały się przez pękniętą i powoli niszczą przegub, w którym są łożyska igiełkowe.

-- 8 października 2014, o 16:30 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   55555   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 8 paź 2014, o 16:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 225 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Jeśli potargała się guma przegubu przy kole, to i tak trzeba wszystko zdemontować łącznie z przegubem. ....chyba :)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 9 paź 2014, o 07:12 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 15:23
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 3 razy
Chodzi mi o to czy da się bo widzialem w innym aucie zdjac za jednym zamachem tarcze razem z piasta tylko zbijajac wszystko razem z polosi. Sprawdzimy a czszczenie to na pewno swoja drogą. :)

_________________
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   127000   Silnik:   1.4 T-Jet+LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Czy to może być przegub?
PostNapisane: 9 paź 2014, o 08:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 225 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Da się zdjąć zwrotnice z tarczą, piastą itd. Jest manual z wymiany łożyska piasty, może któreś fotki ci się przydadzą.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]