To chyba pozostaje Ci guma zawiesia - jak pisał Kuzyn . . . Ale śruby jarzma też sprawdź , na wszelki wypadek
Czy to może być przegub?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Czy to może być przegub?
Przeczytałem temat jeszcze raz i praktycznie prawie wszystko z tego co widać zostało sprawdzone. A jednak .... ? Co powiecie na temat poduszki łożyska Mcphersona? Może ona jest wyrobiona?
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Osobiście wydaje mi się , że prędzej wykończony amortyzator mógłby dawać takie odczucie - podskakujące na nierównościach kolo . Ale amory byly sprawdzane . . .
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Czy to może być przegub?
Na ścieżce amorki zawsze są ~70-80%. Póki nie zdemontujesz i sam nie sprawdzisz to nie ma pewności.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Kuzyn , mówisz że badania na ścieżce amorków nie są wiarygodne ? Tzn.rozumiem , że po Twoim ostatnim wpisie moje pytanie jest conajmniej zbędne , ale chciałbym żebyś może rozwinął swoją myśl .Kuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑10 mar 2018, 22:50 Na ścieżce amorki zawsze są ~70-80%. Póki nie zdemontujesz i sam nie sprawdzisz to nie ma pewności.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Czy to może być przegub?
Na przykładzie moich amortyzatorów z przodu. Lewy 77%, prawy 73%.
Po zdemontowaniu:
Lewy żeby ścisnąć potrzeba dużo siły, potem sam wychodzi płynnie do końca.
Prawy ściska się bez oporu, wychodzi sam tylko do połowy, bardzo powoli. Stukał na nierównościach.
Większość odczytu na ścieżce robią opony. Jedź z 1.6 bar, będziesz miał dużo %, potem napompuj 2,5 lub więcej, wynik będzie dużo gorszy.
Na uczelni jeden chłopak przygotowywał Civic do KJSów. Całe zawieszenie nowe, wszystko markowe, bardzo sztywne - ścieżka wykazała amortyzatory poniżej 50%.
Po zdemontowaniu:
Lewy żeby ścisnąć potrzeba dużo siły, potem sam wychodzi płynnie do końca.
Prawy ściska się bez oporu, wychodzi sam tylko do połowy, bardzo powoli. Stukał na nierównościach.
Większość odczytu na ścieżce robią opony. Jedź z 1.6 bar, będziesz miał dużo %, potem napompuj 2,5 lub więcej, wynik będzie dużo gorszy.
Na uczelni jeden chłopak przygotowywał Civic do KJSów. Całe zawieszenie nowe, wszystko markowe, bardzo sztywne - ścieżka wykazała amortyzatory poniżej 50%.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
To co Strzelba , jeśli tak się sprawy mają to chyba można jeszcze i amory podejrzewać . . . Chociaż takie podskakujące na drodze kolo z niesprawnym amorkiem widać bardzo - miałem okazję jechać za kimś , kto wlaśnie miał taką przypadłość . Więc może obylo by się bez rozbierania kolumny , gdyby ktoś mógł obserwować Twoje osie podczas jazdy ? Albo inaczej - sugerując się tym co powiedział Kuzyn , gdybyś upuścił równo na osi powietrza z kół tak powiedzmy o 0.2 i zrobił jazdę próbną , potem dobił o 0, 4 i porównał wynik ? Kuzyn , jak myślisz , taki test ujawni niesprawne amorki Strzelby ? Bo jeśli to guma zawieszenia silnika , to różnicy chyba nie powinno być żadnej ? Zakladam , że sprawny amor powinien wybierać tak samo i w pierwszym , i w drugim przypadku
- Strzelba
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
- Przebieg: 84000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Czy to może być przegub?
Podniosłem dzisiaj auto na lewarku, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wbiłem czwórkę, potem piątkę i przygazowałem do 90-tki.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
W/g mnie gumy są w dobrej kondycji . Oberwanie bardzo wyraźnie widać , a u Ciebie go nie ma . Jeśli kolo podczas jazdy w miejscu nie drży , to chyba Kuzyn niestety miał rację i problem może leżeć w amorkach . . .Strzelba pisze: ↑12 mar 2018, 19:02 Podniosłem dzisiaj auto na lewarku, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wbiłem czwórkę, potem piątkę i przygazowałem do 90-tki.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Czy to może być przegub?
U mnie wyzszej granicy czuje jak by drgalo od 80 do 100. Łożyska amorkow pewnie mam do wymiany... Ale czekam, aż się ocieplenie.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Czy to może być przegub?
Bo przed zimą zaczęły trzaskac i jak były mrozy też się odzywały, ale narazie spokój jest. Całe zawieszenie sprawdzane na bieżąco, obok mam stacje diagnostyczna lub jadę do znajomego i jak coś mi nie pasuje to sprawdzam. Mówi, że mam już przewidzenia he he
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Czy to może być przegub?
Bardziej chodzi o same poduszki niż łożyska. Jest kilka wątków na ten temat np;
post gucio1960 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... %C5%BCyska
post ślimaka http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... ortyzatora
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Smak 56 , sorry ale nie widzę związku postów z podanych linków z tym tematem . Nie chodzi tu o skrzypienie przy zakrętach, tylko o drgania przy prędkościach 80 - 100 podczas jazdy na wprost . Chyba , że czegoś nie doczytałem . . .smak56 pisze: ↑12 mar 2018, 21:02Bardziej chodzi o same poduszki niż łożyska. Jest kilka wątków na ten temat np;
post gucio1960 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... %C5%BCyska
post ślimaka http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... ortyzatora
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Czy to może być przegub?
Albo poprostu mam do wymiany już poduszki pod silnikiem... Przy wymianie sprzęgła, gdzie wszystko opisałem i dalem foto relacje zauważyłem, że poduszki są już trochę stare. Nie robiłem tego od razu ponieważ wyszło w praniu...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw