Między innymi od tego tu jesteśmyTara78 pisze:Dzięki Chłopaki za wsparcie!!!
Czy to może być przegub?
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
moją przygodę z niedokręconymi śrubami opisywałem w innym temacie... ja zakończyłem jazdę bez 2 śrub, a te które zostały były poluzowane... po takiej akcji postanowiłem koła zmieniać sam, jestem na kupnie klucza dynamometrycznego, dzwoniłem do serwisu, aby sprawdzili mi moment dokręcenia i już nie zaufam żadnemu specjaliscie od zmiany kół!!!
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
To raczej zbędny wydatek.Tara78 pisze:dzięki, porozglądam się za czymś może kochany MAŁŻ zasponsoruje nową zabaweczkę
Śruby trzeba dociągać z czuciem. Najpierw na piaście do oporu na krzyż (tzn. po przekątnej) gdy samochód stoi na podnośniku, ale bez użycia siły, a później już na ziemi o 1/6 lub 1/5 obrotu z wyczuciem i będzie OK
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 15:44 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Ja mam taki http://www.narzedziowy.pl/39556_TENGTOO ... m-368.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i jeszcze jeden do małych momentów... i jeszcze jeden do dużych Do amatorskiej zabawy wystarczy. Do dokręcania kół na pewno.
i jeszcze jeden do małych momentów... i jeszcze jeden do dużych Do amatorskiej zabawy wystarczy. Do dokręcania kół na pewno.
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Tara78, no normalnie w tym sezonie to jakaś zaraza z tymi kołami panuje,hmmm a raczej z usługą wymiany kół,jak widać życie pokazuje że nikt się nie zastanawia nad dokładnością wykonanej usługi a co za tym idzie bezpieczeństwem ważne żeby szybko zrobić i zarobić a reszta jest nie warta uwagi.
Jeżeli chodzi o klucz do kół to może na początek wystarczy klucz teleskopowy taki z wysuwaną rączką jest do kupienia w zasadzie w każdym supermrkecie cena coś koło 20-25zł,używam takiego klucza 2-3 lata i jak do tej pory nie trafiła się śruba która potrafiła się postawić hehehe.
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o klucz do kół to może na początek wystarczy klucz teleskopowy taki z wysuwaną rączką jest do kupienia w zasadzie w każdym supermrkecie cena coś koło 20-25zł,używam takiego klucza 2-3 lata i jak do tej pory nie trafiła się śruba która potrafiła się postawić hehehe.
Pozdrawiam
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
wulkanizator, do którego ja jeździłem miał w okolicy dobrą opinię, ale popełnił jeden błąd - na gorący okres zmiany kapci po zimie zatrudnił pracowników na umowe co spowodowało dyrastycznym spadkiem usług. W moim przypadku dyskwalifikujacym ten zakład...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- wojtekk
- klubowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
- Przebieg: 37200
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
Z ciekawości, jaki moment proponuje FIAT dla naszego samochodu? Ja przykręcam na 120 Nm, chyba że zapomnę o kluczu to wtedy na wyczucie.krakus02 pisze:dzwoniłem do serwisu, aby sprawdzili mi moment dokręcenia i już nie zaufam żadnemu specjaliscie od zmiany kół!!!
W ogóle przykręcanie kół dynamometrem jest trochę na pokaz, zawsze wśród obserwujących budzi uśmiech
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
A co będzie jeśli klucz będzie mieć podziałkę 70-80-90-100 Nm?krakus02 pisze:wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl