Stabilność toru jazdy
- Mario
- klubowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Stabilność toru jazdy
Witam
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.
1.3 Multijet EMOTION
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
a może po prostu musisz się przyzwyczaić do jazdy na letnich po sezonie zimowym. to są bardzo różne opony dlatego takie wrażenia. a jeżeli nie to zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach i od wyważenia. jeżeli nie pomoże to tak jak napisał mpsfc, geometria. jak dalej będzie coś nie tak to do mechanika sprawdzić zawieszenie.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Miałem to samo. Geometria, wyważanie, próby z ciśnieniem (2.3, 2.2, 2.1) na przodzie. Problem zniknął jak poprzekładaliśmy opony na felgach (chyba trzy razy) ciśnienie stanęło na 2.2 z przodu i 2.1 z tyłu. Przy większych koleinach to wg. mnie normalne. Nie zawsze trafisz w jej (koleiny) szerokość i wtedy którymś bokiem opona ją wybiera i "ciągnie".
smak56
* * * *
* * * *
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Stabilność toru jazdy
Mario, Linea ma wredny układ kierowniczy. Jest bardzo czuła na źle ustawioną zbieżność i szczególnie kąty pochylenia kolumn McPhersona. Jeśli ciśnienie w kołach jest OK i masz wrażenie, ze mogłeś przywalić w dziurę albo krawężnik, to jedź do Carserwisu na 1-go sierpnia i odżałuj parę złociszy. Powinni Ci to poprawić. Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.Mario pisze:Witam
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Bo? W Krakowie bezproblemowo ustawiają geometrię w Linei. I robią to bardzo dobrze. Niejednokrotnie lepiej niż niektóre ASO Chociaż tak dobrze Linea mi się nigdy nie prowadziła jak po ustawieniu geometrii przez ASO Inter Auto w Krakowie. Naprawdę dobrze to robią. Jeździła pewnie i stabilnie.mireks pisze:Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Już wyjaśniam. Nawet najlepszy warsztat zajmujący się geometrią przedniego zawieszenia koncentruje się przede wszystkim na zbieżności lub rozbieżności przednich kół. Natomiast nie sprawdzane są kąty odchylenia od pionu kolumny McPhersona, które w mojej ocenie są kluczem do sukcesu. Dlatego warto jest pojechać do ASO lub serwisu, który zna zalecenia producenta odnośnie norm tolerancji geometrii zawieszenia. Bez znajomości tych zaleceń Linea broni się do samego końca przed ustawieniem właściwych nastaw. A każda próba to dodatkowe pieniądze zostawione w warsztacie. Dlatego są dwie opcje do wyboru: albo masz w garści nastawy fabryczne do Linei i jedziesz z nimi do warsztatu, albo ich nie znasz i jedziesz do ASO. Przepłacasz, ale masz święty spokój najdalej po drugiej korekcie nastawów.duskap pisze:Bo? W Krakowie bezproblemowo ustawiają geometrię w Linei. I robią to bardzo dobrze. Niejednokrotnie lepiej niż niektóre ASO Chociaż tak dobrze Linea mi się nigdy nie prowadziła jak po ustawieniu geometrii przez ASO Inter Auto w Krakowie. Naprawdę dobrze to robią. Jeździła pewnie i stabilnie.mireks pisze:Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
Tak właśnie jest. Sposób opisałem w temacie o ścinaniu opon. Niektórzy się wtedy podśmiewali, że druciarstwo a ja mam teraz regulowalne kątyCoval pisze:Z tego co wiem, to kąty w Linie są nieregulowane
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Stabilność toru jazdy
Bylem w dwóch aso na śląsku i poinformowano mnie że konty pochylenia są nie regulowane,borykam sie ze sciąganiem warsztat który mi to robi wziol sobie to do serca i w kółko coś oglądają i regulują ponoć użyli tak że nastawień fabrycznych zdobytych aso -specjalista z aso z małopolski po rozmowie z moim warsztatem stwierdzil że w lineach t-jet chodzi o środek ciężkości -środek masy coś jest zachwiane i oni dobrze o tym wiedzą z tąd są problemy ze sciąganiem.Moja lina jedzie już w miare prosto ale nie spodziewalem sie ze potrwa to tak dlugo ale poprawki robili za darmo i chcieli poznać problem wiec dzieki im za starania.
Dzięki za starania ale kolego.... za ortografię i interpunkcję Popracuj nad tym, bo ciężko rozszyfrować to, co napisałeś
Dzięki za starania ale kolego.... za ortografię i interpunkcję Popracuj nad tym, bo ciężko rozszyfrować to, co napisałeś