Stabilność toru jazdy

Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Stabilność toru jazdy

Post autor: Mario »

Witam
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.
1.3 Multijet EMOTION
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Według mnie spaprała się geometria i auto myszkuje. Złe wyważenie powoduje drgania nadwozia.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

a może po prostu musisz się przyzwyczaić do jazdy na letnich po sezonie zimowym. to są bardzo różne opony dlatego takie wrażenia. a jeżeli nie to zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach i od wyważenia. jeżeli nie pomoże to tak jak napisał mpsfc, geometria. jak dalej będzie coś nie tak to do mechanika sprawdzić zawieszenie.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Miałem to samo. Geometria, wyważanie, próby z ciśnieniem (2.3, 2.2, 2.1) na przodzie. Problem zniknął jak poprzekładaliśmy opony na felgach (chyba trzy razy) ciśnienie stanęło na 2.2 z przodu i 2.1 z tyłu. Przy większych koleinach to wg. mnie normalne. Nie zawsze trafisz w jej (koleiny) szerokość i wtedy którymś bokiem opona ją wybiera i "ciągnie".
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Stabilność toru jazdy

Post autor: mireks »

Mario pisze:Witam
Od pewnego czasu odczuwam że linka stała się mniej stabilna podczas jazdy.
Odczuwalne jest to szczególnie przy zmianie pasa gdy są kolejny,jak również przy chamowaniu czy jeżdzie na wprost. Problem odczuwalny jest powyżej 70km/h.
Tak jak bym samochód sam wybierał tor jazdy.Myśle od czego zacząc.Czy od sparawdzenia zbieżności,drązków kierowniczych czy możliwa jest inna przyczyna.
Czy przykładowo żle wyważone koła mogą też powodować takie zachowanie gdyż wydaje mi się że po wymianie opon wszystko się zaczeło.
Mario, Linea ma wredny układ kierowniczy. Jest bardzo czuła na źle ustawioną zbieżność i szczególnie kąty pochylenia kolumn McPhersona. Jeśli ciśnienie w kołach jest OK i masz wrażenie, ze mogłeś przywalić w dziurę albo krawężnik, to jedź do Carserwisu na 1-go sierpnia i odżałuj parę złociszy. Powinni Ci to poprawić. Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

mireks pisze:Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
Bo? W Krakowie bezproblemowo ustawiają geometrię w Linei. I robią to bardzo dobrze. Niejednokrotnie lepiej niż niektóre ASO :) Chociaż tak dobrze Linea mi się nigdy nie prowadziła jak po ustawieniu geometrii przez ASO Inter Auto w Krakowie. Naprawdę dobrze to robią. Jeździła pewnie i stabilnie.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

duskap pisze:
mireks pisze:Nie zawracaj sobie głowy warsztatami z geometrią. Na 90% nie poradzą sobie z Lineą.
Bo? W Krakowie bezproblemowo ustawiają geometrię w Linei. I robią to bardzo dobrze. Niejednokrotnie lepiej niż niektóre ASO :) Chociaż tak dobrze Linea mi się nigdy nie prowadziła jak po ustawieniu geometrii przez ASO Inter Auto w Krakowie. Naprawdę dobrze to robią. Jeździła pewnie i stabilnie.
Już wyjaśniam. Nawet najlepszy warsztat zajmujący się geometrią przedniego zawieszenia koncentruje się przede wszystkim na zbieżności lub rozbieżności przednich kół. Natomiast nie sprawdzane są kąty odchylenia od pionu kolumny McPhersona, które w mojej ocenie są kluczem do sukcesu. Dlatego warto jest pojechać do ASO lub serwisu, który zna zalecenia producenta odnośnie norm tolerancji geometrii zawieszenia. Bez znajomości tych zaleceń Linea broni się do samego końca przed ustawieniem właściwych nastaw. A każda próba to dodatkowe pieniądze zostawione w warsztacie. Dlatego są dwie opcje do wyboru: albo masz w garści nastawy fabryczne do Linei i jedziesz z nimi do warsztatu, albo ich nie znasz i jedziesz do ASO. Przepłacasz, ale masz święty spokój najdalej po drugiej korekcie nastawów.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Z tego co wiem, to kąty w Linie są nieregulowane. Rozkręcałem przednie zawieszenie i wszystko jest tam na sztywno. Widział ktoś w ogóle jak regulują kąty?
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Coval pisze:Z tego co wiem, to kąty w Linie są nieregulowane
Tak właśnie jest. Sposób opisałem w temacie o ścinaniu opon. Niektórzy się wtedy podśmiewali, że druciarstwo a ja mam teraz regulowalne kąty :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Stabilność toru jazdy

Post autor: pogromcaslaskiej »

Bylem w dwóch aso na śląsku i poinformowano mnie że konty pochylenia są nie regulowane,borykam sie ze sciąganiem warsztat który mi to robi wziol sobie to do serca i w kółko coś oglądają i regulują ponoć użyli tak że nastawień fabrycznych zdobytych aso -specjalista z aso z małopolski po rozmowie z moim warsztatem stwierdzil że w lineach t-jet chodzi o środek ciężkości -środek masy coś jest zachwiane i oni dobrze o tym wiedzą z tąd są problemy ze sciąganiem.Moja lina jedzie już w miare prosto ale nie spodziewalem sie ze potrwa to tak dlugo ale poprawki robili za darmo i chcieli poznać problem wiec dzieki im za starania.

Dzięki za starania ale kolego.... :red za ortografię i interpunkcję :red Popracuj nad tym, bo ciężko rozszyfrować to, co napisałeś :red
ODPOWIEDZ