Śruby do kół, ale inaczej
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Śruby do kół, ale inaczej
Zgubiła mi się jedna ze śrub do naszych oryginalnych alusów.
Była i nie ma i nie mam pojęcia gdzie ją mogłem posiać.
Podczas zmiany kół, w miejsce tej zagubionej wkręciłem sobie (w tylne koło) jedną ze śrub od zimowych alusków. Alee.. te śruby od zimowych są dłuższe o jakiś centymetr.
I teraz pytanko do szacownego grona, jak myślicie czy może to jakoś wpłynąć na wyważenie ??
Czy można to tak zostawić, czy lepiej dokupić tę jedną śrubkę do kompletu??
Na tylnych bębnach są takie otworki, które są wykonane chyba w celu wyważenia tego elementu. Więc może te pare gram śruby też ma znaczenie??
A może w to jedno koło wkręcić wszystkie cztery dłuższe śruby??
Czy to co tutaj wypisuję może jakoś źle wpłynąć na auto, czy wypisuję głupoty i sam sobie stwarzam wyimaginowane problemy??
Zapraszam do dyskusji.
Była i nie ma i nie mam pojęcia gdzie ją mogłem posiać.
Podczas zmiany kół, w miejsce tej zagubionej wkręciłem sobie (w tylne koło) jedną ze śrub od zimowych alusków. Alee.. te śruby od zimowych są dłuższe o jakiś centymetr.
I teraz pytanko do szacownego grona, jak myślicie czy może to jakoś wpłynąć na wyważenie ??
Czy można to tak zostawić, czy lepiej dokupić tę jedną śrubkę do kompletu??
Na tylnych bębnach są takie otworki, które są wykonane chyba w celu wyważenia tego elementu. Więc może te pare gram śruby też ma znaczenie??
A może w to jedno koło wkręcić wszystkie cztery dłuższe śruby??
Czy to co tutaj wypisuję może jakoś źle wpłynąć na auto, czy wypisuję głupoty i sam sobie stwarzam wyimaginowane problemy??
Zapraszam do dyskusji.
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Tak mi przyszło do głowy, że może wkręcić sobie w każde kółko po jednej antykradzieżówce, bo mam komplecik, ale wcześniej bez przymierzania żyłem w przeświadczeniu że będą za długie.
A tu okazuje się że dłuższe śruby, przynajmniej z tyłu nie stanowią problemu.
Będę musiał jeszcze przy okazji sprawdzić czy z przodu da się wkręcić ten centymetr więcej.
A tu okazuje się że dłuższe śruby, przynajmniej z tyłu nie stanowią problemu.
Będę musiał jeszcze przy okazji sprawdzić czy z przodu da się wkręcić ten centymetr więcej.
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Niby racja to co piszą koledzy - wpływu mieć nie powinno, ale w moim przypadku chyba spać by mi nie dało, że mam jedną śrubę dłuższą od pozostałych Ale to bardziej z mojego "porządnictwa". Ja osobiście, dla swojego świętego spokoju wydał bym tych kilka PLN (bo ile taka śruba może kosztować ?) i zakupił bym oryginał taki, jak był poprzednio
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Tomek, a z tymi antykradzieżowymi to uważaj. Raz mi tak gościu odkręcał, że cały "wzorek" z klucza do odkręcania został na śrubie - masakra - dobrze, że jest zapasowy to jakoś tę śrubę i pozostałe udało się wykręcić, po wydłubaniu z niej resztek poprzedniego klucza. Inaczej byłaby kaplica:)
[ Dodano: |1 Kwi 2011|, o 13:25 ]
mwas, oj chyba znacznie więcej niż kilka złotych - w sensie oryginał, ale i tak chyba bez przesady. Puki co jeżdżę w lecie i zimie na tych samych i nic się nie dzieje.
[ Dodano: |1 Kwi 2011|, o 13:25 ]
mwas, oj chyba znacznie więcej niż kilka złotych - w sensie oryginał, ale i tak chyba bez przesady. Puki co jeżdżę w lecie i zimie na tych samych i nic się nie dzieje.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Śruby do kół, ale inaczej
Witam.Objechał mi sie klucz do śrub antykradzieżowych z trudem udalo mi się w końcu odkręcić te śruby,chcialbym wymienić je na zwykłe.Zwykłe śruby mają dlugość gwintu 22mm,śryuby antykradzieżowe mają dlugość gwintu 25mm,a na allegro są sruby o dlugości gwintu 28mm i pisze że pasują tak że do linei-skok gwintu 1,25,typ stożek,klucz 17.No i mam wątpliwości czy nie będą za dlugie szukalem krótszych ale nie znalazlem,może ktoś mi coś podpowie,może już ktoś wymieniał ,felgi mam aluminiowe 16