Śruby do kół, ale inaczej

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Śruby do kół, ale inaczej

Post autor: Tomek »

Zgubiła mi się jedna ze śrub do naszych oryginalnych alusów.
Była i nie ma i nie mam pojęcia gdzie ją mogłem posiać.
Podczas zmiany kół, w miejsce tej zagubionej wkręciłem sobie (w tylne koło) jedną ze śrub od zimowych alusków. Alee.. te śruby od zimowych są dłuższe o jakiś centymetr.
I teraz pytanko do szacownego grona, jak myślicie czy może to jakoś wpłynąć na wyważenie ??
Czy można to tak zostawić, czy lepiej dokupić tę jedną śrubkę do kompletu??
Na tylnych bębnach są takie otworki, które są wykonane chyba w celu wyważenia tego elementu. Więc może te pare gram śruby też ma znaczenie??
A może w to jedno koło wkręcić wszystkie cztery dłuższe śruby??

Czy to co tutaj wypisuję może jakoś źle wpłynąć na auto, czy wypisuję głupoty i sam sobie stwarzam wyimaginowane problemy??

Zapraszam do dyskusji.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Tomek, trudno powiedzieć ale wymienił bym wszystkie 4 na dłuższe i nie powinno być problemu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Wyważa się koło bez śrub przecież. A tak naprawdę to żadnej różnicy nie będzie. Weź np. śruby antykradzieżowe - też są z lekka inne niż reszta i ważą chyba trochę więcej. Wg mnie nie ma najmniejszego problemu.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Bernardito pisze:Weź np. śruby antykradzieżowe - też są z lekka inne
Bardzo dobry argument.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

eeeeeeeee. ja bym nic nie ruszał. nio chyba że się z tym źle czujesz. w tym miejscu co znajdują się śruby nie ma wpływu na wyważenie albo wpływ ma znikomy. (tak samo można by traktować kołpaki czy dekielki na koła)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Tak mi przyszło do głowy, że może wkręcić sobie w każde kółko po jednej antykradzieżówce, bo mam komplecik, ale wcześniej bez przymierzania żyłem w przeświadczeniu że będą za długie.
A tu okazuje się że dłuższe śruby, przynajmniej z tyłu nie stanowią problemu.
Będę musiał jeszcze przy okazji sprawdzić czy z przodu da się wkręcić ten centymetr więcej.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Niby racja to co piszą koledzy - wpływu mieć nie powinno, ale w moim przypadku chyba spać by mi nie dało, że mam jedną śrubę dłuższą od pozostałych :lacha Ale to bardziej z mojego "porządnictwa". Ja osobiście, dla swojego świętego spokoju wydał bym tych kilka PLN (bo ile taka śruba może kosztować ?) i zakupił bym oryginał taki, jak był poprzednio :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Tomek, a z tymi antykradzieżowymi to uważaj. Raz mi tak gościu odkręcał, że cały "wzorek" z klucza do odkręcania został na śrubie - masakra - dobrze, że jest zapasowy to jakoś tę śrubę i pozostałe udało się wykręcić, po wydłubaniu z niej resztek poprzedniego klucza. Inaczej byłaby kaplica:)

[ Dodano: |1 Kwi 2011|, o 13:25 ]
mwas, oj chyba znacznie więcej niż kilka złotych - w sensie oryginał, ale i tak chyba bez przesady. Puki co jeżdżę w lecie i zimie na tych samych i nic się nie dzieje.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

mwas pisze: ale w moim przypadku chyba spać by mi nie dało, że mam jedną śrubę dłuższą od pozostałych :lacha Ale to bardziej z mojego "porządnictwa"
He He Mnie drażni że ta jedna śruba ma delikatnie inny łepek, i teraz mam niesymetrycznie w kole :zlośnik
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Tomek, im mniejsza odległość od środka tym mniejsze bicie będzie. Nie przejmuj się. W maszynach dla przemysłu wały też są niesymetryczne (wpust) i łożyska to wytrzymują :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Bernardito pisze:oj chyba znacznie więcej niż kilka złotych - w sensie oryginał
oryginał nie znaczy lepszy a może zamiennik (szpilki) tak szybko nie z korodują
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

pawe1_c, być może inne będą lepsze - nie twierdziłem, że oryginał jest lepszy.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: daro70 »

Ja w marcu kupiłem linkę na zimówkach - ostatnio zmieniłem na letnie i sruby poszły te same w punto miałem to samo znaczy problemu nie widzę..... :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Bardzo dziękuję wszystkim Wam za uświadczenie mnie w przekonaniu że jedna inna śrubka nie stanowi problemu :)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Śruby do kół, ale inaczej

Post autor: pogromcaslaskiej »

Witam.Objechał mi sie klucz do śrub antykradzieżowych z trudem udalo mi się w końcu odkręcić te śruby,chcialbym wymienić je na zwykłe.Zwykłe śruby mają dlugość gwintu 22mm,śryuby antykradzieżowe mają dlugość gwintu 25mm,a na allegro są sruby o dlugości gwintu 28mm i pisze że pasują tak że do linei-skok gwintu 1,25,typ stożek,klucz 17.No i mam wątpliwości czy nie będą za dlugie szukalem krótszych ale nie znalazlem,może ktoś mi coś podpowie,może już ktoś wymieniał ,felgi mam aluminiowe 16 :zmieszany
ODPOWIEDZ