długość śrub - szpilek do fabrycznych alufelg

tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

długość śrub - szpilek do fabrycznych alufelg

Post autor: tomektt »

Może ktoś z przypadkiem zmierzył długość tej uniwersalnej szpilki do stalówek i alusów. Całej śruby od główki do końca gwintu i samej długości roboczej do początku stożka.
U mnie przykręcenie alufelgi kończy się na 5 - 6 gwintach, przy stalówce wchodzi conajmniej dwa razy głębiej.
Wciąż nie wiem czy nie są one zakrótkie. Tak sugerował mi już kiedyś gumiarz.
Idzie wiosna i zbliża się kolejna przekładka i znowu mam dylemat.
Tomek
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

W sumie nigdy nie zwróciłem na to uwagi.. Mam te które dostałem z alusami - nie wiem czy to te uniwersalne o których piszesz..
Jak będę zmieniał kółka (pewnie za jakiś miesiąc) to zmierzę jakie są u mnie.
Wymieniałeś oryginalne czy coś?
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Nic nie wymieniałem, dostałem je z samochodem tzn były na kołach.
Tomek
Awatar użytkownika
darektiger
klubowicz
klubowicz
Posty: 109
Rejestracja: 21 maja 2010, 7:22
Przebieg: 50000
Silnik: 1,3 16V 90 KM MJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: darektiger »

Wiesz to dziwne że Ci nie pasują, masz tą samą wersję Linki co ja. U mnie oryginalnymi śrubami przykręcam aluski na lato jak i stalówki na sezon zimowy. Przecież rezerwa w bagażniku też jest stalowa a dodatkowych śrub nie ma.
darektiger Linea Emotion 1,3 Multijet 16v 90KM
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Nie napisałem że mi nie pasują.
Napisałem, że niepokoi mnie, to, że "płytko" wkręcają się w alusy.
Dlatego chcę dowiedzieć się jaką mają długość u innych.
Tomek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

tomektt, mam więc tą uniwersalną śrubę do alusów i stalówek przed sobą.
Długość całej śruby to jak przykładam do miarki 49mm.
Sam gwint ma 20mm.
Długość od początku do miejsca w którym zaczyna się stożek to 22mm.
Jak tak patrzę na tą śrubę, to po śladach na niej widzę że wkręca mi się ona na długość 8 gwintów.
Używałem tej śruby tylko do oryginalnych alusów.
Obecnie do zimowych alusów mam dłuższe śruby (zostały mi na szczęście po Pandzie), bo te były za krótkie, i po przymierzeniu do zimowego aluska wystawało ze dwa zwoje gwintu.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Dzięki, o to mi chodziło.
8 mm...
Porównam,
Odkręcę jedną, porównam i napiszę
Tomek
fujijama
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2010, 19:59
Przebieg: 40000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: fujijama »

Napisałem maila do Fiat Auto Poland i otrzymałem odpowiedż że śruby fabryczne do alusów są stosowane do felg stalowych wymiennie .Poprostu jest tylko jeden rodzaj śrub do Linei.
fujijama
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Też miałem ten dylemat. W Bravo mam dwa komplety śrub, a tu o dziwo jeden i też mi się wydaje, że przy alusach dość płytko wchodzą. Do tej pory się jednak trzyma, a i w ASO kiedyś potwierdzałem, że nie ma innych.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Dokładnie. Te same śruby są stosowane do obydwu rodzajów felg.
88=))
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: bodzioc »

Co do śrub to też rozmawiałem w serwisie potwierdzili że pasują do obu rodzai felg, natomiast przeraża mnie jak szybko zadrzewiały, a w serwisie nie chcieli mi wymienić bo stwierdzili że wszyscy tak mają i jest to normalne
bodzioc
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Śruby są ocynkowane, ale podczas odkręcania ocynk się zdziera i na krawędziach rdzewieje.
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: bodzioc »

Coval pisze:Śruby są ocynkowane, ale podczas odkręcania ocynk się zdziera i na krawędziach rdzewieje.
One są całe zardzewiałe nie tylko na krawędziach, i to jest przerażające.
bodzioc
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

bodzioc pisze:
Coval pisze:Śruby są ocynkowane, ale podczas odkręcania ocynk się zdziera i na krawędziach rdzewieje.
One są całe zardzewiałe nie tylko na krawędziach, i to jest przerażające.
Turecka jakość :lacha
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Wczoraj zmieniałem kólka.
Przy okazji zmierzyłem długość śruby.
Niestety kolega nie miał suwmiarki i zmierzyłem całą od sczytu główki do końca gwintu.
Jej długość to 47 mm, a więc jest krótsza od podanej przez kolegę o 2 milimetry.
Niestety wolę kupić dłuższe śruby.
Nie będę dłużej kusił losu.
Tomek
ODPOWIEDZ