Zaciśnięte bębny i migające kontrolki

Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Zaciśnięte bębny i migające kontrolki

Post autor: M »

Panowie temat z cyklu ja i moja lina. :) a tak na poważnie idąc za ciosem postanowiłem dzisiaj wyciągnąć linę z garażu. W ziołem akumulator założyłem odpalił się idealnie. Dwa mankamenty jakie się pojawiły po 2 miesiącach zimowania:
- migające jak stroboskop przyciski elektrycznych szyb
- zapieczone bębny z tyłu.
Lewe koło udało mi się rozbujać i odpuściło od razu informuję że nie zostawiłem liny na ręcznym a drugiego nie. Chciałem zdjąć koło i obstukać bęben ale oczywiście okazało się że nie ma w tym super multitulsie przejściówki do śrub od 16 :brawo dla tych którzy pomyśleli o wszystkich.
Też macie takie zawirowania. Ja odpuściłem sobie za tydzień albo dwa wyciągnę linę z garażu.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Zostawiłeś ją na tak długo samą to strzeliła focha jak to kobieta :lacha
A poczochrałeś ją najpierw czule po antence?

Może uda się rozruszać drugi bęben, ale z przyciskami szyb to chyba ASO i podpięcie pod kompa zostaje.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

co do "czochrania" to ja "senymenalny" nie jestem :)
co do aso nie to może wilgoć wiesz
no zostawiłem ją w garażu chyba masz rację z tym fochem ah te kobiety
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Wiedziałem że z tymi przyciskami mi się już na forum temat przewinął:
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... +przyciski" onclick="window.open(this.href);return false;
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Z elektryką we fiacie, zresztą i z innymi współczesnymi autami, po długim rozpięciu, mogą początkowo dziać się jakieś cuda.
Pamiętam z polaja z silnikem rovera, jak napisane w instrukcji było, że w przypadku rozpięcia zasilania i powtórnego połączenia nie odpalać tylko poczekać, aż się wszystko stestuje.
W lanosie też tam coś z tym było.
Teraz wszystko jednak nowocześniejsze, może juz tak nie trzeba robić.
Z tymi hamulcami to mnie zdziwiłeś.
To co płyn samoistnie po rozpieciu acu grawitacyjnie rozparł tłoczki :) , co zwoje sprężyn się wyprostowały :) .
Sprawdziłeś czy przy zaciąganiu ręcznego jest/był opór.
Całe dwa lata linka stała na dworze.
W zeszłym roku zima była niewąska.
Linka tygodniami stała na tegim mrozie nigdy mi nie zblokowało hamulcow.
Mimo iż wyjątkowo we fiacie stosuję się do instrukcyjnego zaciągania hamulców.
Teraz stoję w garażu i robię wciąż tak samo i na razie nic.
Wreszcie wydaliby jakąś sensowną książkę poradnik naprawa linei czy mój samochód, bo ta wydana przez fiata instrukcja z premedytacją jest do niczego.
Tą instrukcją rządzi jedna zasada masz problem jedź do ASO.
A o co chodzi z tymi nie pasującymi kluczami do śrub.
Co w takie nas wyposażono, że można odkręcić, ale nie alusy?
Przyznam się, że nie przymierzałem ich, a cały ten podręczny narzedziowy bajzel w tej niby gustwonej tacce potraktowałem jako gadżet.
Tomek
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

tomku lina stoi bo firmowo mam drugie auto więc niech odpoczywa dziewczyna.
ale lewe tylne koło puściło rozbujałem i poszło ale prawe ;) zapomnij
w wolnej chwili zdejmę koło odkręcę osłonę bębna zobaczymy co tam się dzieje ale komedia po prostu komedia.
co do elektroniki to się zgadzam.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Wiem, że po odłączeniu aku i podłączeniu go z powrotem trzeba od nowa "inicjalizować" elektryczne szyby - opis jest w linku, jaki zamieścił Q. Ale z tymi bębnami to niezła zagwostka... żeby coś się zapiekło od stania w garażu... M, może masz tam tropiki !? :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

haha hałaje :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Q pisze:co do "czochrania" to ja "senymenalny" nie jestem :)
Nie poczochrałeś i teraz masz :zlośnik
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Doradzałbym przynajmniej raz na 2 tygodnie odpalić linkę i przejechać się kawałek, bo 2 miechy dla linki to za dużo :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Jak byłem pół roku "w górach" :zlośnik to moja linka przejeżdżała co tydzień, pod kierownictwem mojego ojca, przynajmniej kilkanaście kilometrów aby uniknąć między innymi takich niespodzianek.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Trzeba puścić dziewczynę raz na jakiś cza w miasto a nie trzymać pod kluczem, teraz to musisz poszukać rycerza w srebrnej zbroi który ją uwolni z zamczyska (czytaj garażu) :ryczy
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

sebastianic78 srebrny rycerz czytaj dobry młotek
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

- ustawiç szybę w pozycji końca skoku
górnego w trybie ręcznym;

ale jak ustawić tą szybę ręcznie ?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

M, zdejmij koło, opukaj młotkiem bębęn i powinno puścic.
ODPOWIEDZ