Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o opony Turanza ?flodzik pisze:A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???
Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Krzywe koło kierownicy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
flodzik, jak dla mnie to masz coś pokopane... na letnich kołach kierownica jest krzywo a na zimowych wszystko jest OK ? Co masz tam za felgi na tych zimówkach ? Jeśli chodzi o ściąganie auta w prawo, to T-Jety niestety tak mają. Nie jest to jakoś dobitne, ale da się zauważyć delikatne ciągnięcie w prawo jak się puści kierownicę, i temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Trochę teorii spiskowejflodzik pisze:U mnie również od nowości linka ściąga w prawo (...) Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Czytałem kilka postów i zauważam że wiele osób ma problem ze ściąganiem na prawą stronę.
A czy powodem ściągania nie są przypadkiem same opony ?
Fabrycznie na alufelgach 16" mamy założone Bridgestone Turanza ER300. Są to oponki asymetryczne, rzecz w tym że w tym modelu nie rozróżnia się podziału na lewa/prawa (niech ktoś skoryguje jeśli się mylę), wszystkie sa identyczne. Czyli konstrukcja bieżnika jest taka sama na każdej oponie - trzeba się trzymać jedynie zasady montażu (inside/outside). W efekcie nacięcia klocków kierunkowych na wszystkich kołach będą skierowane w prawą stronę (rysunek).
Zauważyłem też że Linea jest bardzo podatna na przechył jezdni i potrafi sobie delikatnie odjechać w kierunku spadu jezdni, czy to w lewo, czy w prawo. Połączenie tych dwóch cech (opony i podatność) może być odpowiedzią na ściąganie w prawo.
Tym bardziej że kilku użytkownikom po zmianie opon przestało ściągać...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- flodzik
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
- Przebieg: 55500
- Silnik: 1,4 16v T-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Orzesze
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Tak chodzi mi o Turanzamwas pisze:flodzik, jak dla mnie to masz coś pokopane... na letnich kołach kierownica jest krzywo a na zimowych wszystko jest OK ? Co masz tam za felgi na tych zimówkach ? Jeśli chodzi o ściąganie auta w prawo, to T-Jety niestety tak mają. Nie jest to jakoś dobitne, ale da się zauważyć delikatne ciągnięcie w prawo jak się puści kierownicę, i temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o opony Turanza ?flodzik pisze:A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???
Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
A z tą krzywą kierownicą to mi chodzi o to że podczas jazdy czeba cały czas lekko kontrować w lewo, po wyproszczeniu kierownicy odrazu auto leci na prawo.
Czego nie zauważyłem na zimowych oponach, dlatego śmiem twierdzić że to nie wina geometri a zastosowanych fabrycznych opon Turanza.
A jeśli chodzi o felgi to po przyjżeniu się szprychom to z jednej strony auta są "niewiem jak to nazwać" powiedzmy że pod włos a z drugiej z włosem.
[ Dodano: |10 Cze 2012|, o 13:00 ]
sylwku,
Ode Mnie za tak szczegółowe wytłumaczenie tematu a przy najmniej za podjęty trud.
Od razu byłem sprawdzić opony i wszystkie mam skierowane "outside" a i tak ściąga
Zaznaczę że od nowości nie były ściągane bo mam drugi komplet zimówek na felgach stalowych.
Co do wspomnianych felg aluminiowych i innego układu szprych, to nawet myślałem że gdzieś w serwisie pozamieniali przypadkiem koła z innego auta, no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy
- flodzik
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
- Przebieg: 55500
- Silnik: 1,4 16v T-jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Orzesze
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
No tak zgadzam się z tym, tylko że umnie z drugiej strony auta są z włosem i oto mi chodzi że z każdej strony auta patrzą w inną stronę.Tomek pisze:Wszyscy tak mamy. Taki wzór felg i tyle...flodzik pisze: no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy
Ale osobiście podoba mi się że są "pod włos". Chyba lepiej to wygląda, niż gdyby były proste ramiona.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Tego niestety nie przeskoczymy. Normalną rzeczą jest że z jednej strony będą "pod włos", a z drugiej "z włosem", w zależności od tego w którą stronę kręcą się koła.flodzik pisze:No tak zgadzam się z tym, tylko że umnie z drugiej strony auta są z włosem i oto mi chodzi że z każdej strony auta patrzą w inną stronę.
Nie wiem czy jest na świecie producent który w przypadku tego typu asymetrycznych wzorów dawał by do auta felgi z rozróżnieniem która para miała by iść na lewą stronę auta, a która para na prawą.
My lubimy swoje samochody i zwracamy uwagę na tego typu szczegóły, ale jestem przekonany że tysiące innych użytkowników nawet się nie skapnęła że tak jest, a nawet jak im ktoś o tym powiedział, to i tak mają to w nosie.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Absolutnie WSZYSTKIE T-Jety w Linei mają to ściąganie. Na każdych oponach. To jest wada konstrukcyjna auta. Dawno temu przerabiałem ten temat.flodzik pisze:A z tą krzywą kierownicą to mi chodzi o to że podczas jazdy czeba cały czas lekko kontrować w lewo, po wyproszczeniu kierownicy odrazu auto leci na prawo.
Czego nie zauważyłem na zimowych oponach, dlatego śmiem twierdzić że to nie wina geometri a zastosowanych fabrycznych opon Turanza.