Krzywe koło kierownicy

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

flodzik, jak dla mnie to masz coś pokopane... na letnich kołach kierownica jest krzywo a na zimowych wszystko jest OK ? Co masz tam za felgi na tych zimówkach ? Jeśli chodzi o ściąganie auta w prawo, to T-Jety niestety tak mają. Nie jest to jakoś dobitne, ale da się zauważyć delikatne ciągnięcie w prawo jak się puści kierownicę, i temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
flodzik pisze:A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???

Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o opony Turanza ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To jest ciekawe spostrzeżenie. Trzeba się przyjrzeć ułożeniu szprych w kołach.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

w 8v też ściąga w prawo, szczególnie na 2 biegu i gazie w podłodze. można przywyknąć
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

flodzik pisze:U mnie również od nowości linka ściąga w prawo (...) Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Trochę teorii spiskowej :)

Czytałem kilka postów i zauważam że wiele osób ma problem ze ściąganiem na prawą stronę.
A czy powodem ściągania nie są przypadkiem same opony ?
Fabrycznie na alufelgach 16" mamy założone Bridgestone Turanza ER300. Są to oponki asymetryczne, rzecz w tym że w tym modelu nie rozróżnia się podziału na lewa/prawa (niech ktoś skoryguje jeśli się mylę), wszystkie sa identyczne. Czyli konstrukcja bieżnika jest taka sama na każdej oponie - trzeba się trzymać jedynie zasady montażu (inside/outside). W efekcie nacięcia klocków kierunkowych na wszystkich kołach będą skierowane w prawą stronę (rysunek).

Zauważyłem też że Linea jest bardzo podatna na przechył jezdni i potrafi sobie delikatnie odjechać w kierunku spadu jezdni, czy to w lewo, czy w prawo. Połączenie tych dwóch cech (opony i podatność) może być odpowiedzią na ściąganie w prawo.

Tym bardziej że kilku użytkownikom po zmianie opon przestało ściągać...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Muszę przyznać że ciekawa teoria.
Dość kontrowersyjna, aczkolwiek ciekawa.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

to ja bym poprosił jeszcze o wykład nt opon PIRELLI CINTURATO P4 185/65/15 R15 montowanych na stalówkach :brawo
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

daro189 pisze:to ja bym poprosił jeszcze o wykład nt opon PIRELLI CINTURATO P4 185/65/15 R15 montowanych na stalówkach :brawo
Oj, zaraz tam wykład :)
To na pirelkach też sciąga ? :pomysli
Nie są asymetryczne, tak że moja teoria spiskowa nie ma zastosowania :)
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

ściąga, doskonale czuje się tą "siłę" w momencie startowania spod świateł, gdzie z uporem maniaka chce jechać w prawo :)
Awatar użytkownika
flodzik
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
Przebieg: 55500
Silnik: 1,4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Orzesze
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: flodzik »

mwas pisze:flodzik, jak dla mnie to masz coś pokopane... na letnich kołach kierownica jest krzywo a na zimowych wszystko jest OK ? Co masz tam za felgi na tych zimówkach ? Jeśli chodzi o ściąganie auta w prawo, to T-Jety niestety tak mają. Nie jest to jakoś dobitne, ale da się zauważyć delikatne ciągnięcie w prawo jak się puści kierownicę, i temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
flodzik pisze:A tak poza tym czy ktoś przyglądał się oryginalnym felgom z oponami ???

Bo dla mnie wyglądają jak cztery lewe albo prawe jak kto woli.
Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o opony Turanza ?
Tak chodzi mi o Turanza
A z tą krzywą kierownicą to mi chodzi o to że podczas jazdy czeba cały czas lekko kontrować w lewo, po wyproszczeniu kierownicy odrazu auto leci na prawo.
Czego nie zauważyłem na zimowych oponach, dlatego śmiem twierdzić że to nie wina geometri a zastosowanych fabrycznych opon Turanza. :pomysli
A jeśli chodzi o felgi to po przyjżeniu się szprychom to z jednej strony auta są "niewiem jak to nazwać" powiedzmy że pod włos a z drugiej z włosem. :lacha

[ Dodano: |10 Cze 2012|, o 13:00 ]
sylwku,
Ode Mnie :pivo za tak szczegółowe wytłumaczenie tematu a przy najmniej za podjęty trud.
Od razu byłem sprawdzić opony i wszystkie mam skierowane "outside" a i tak ściąga :smutny
Zaznaczę że od nowości nie były ściągane bo mam drugi komplet zimówek na felgach stalowych.
Co do wspomnianych felg aluminiowych i innego układu szprych, to nawet myślałem że gdzieś w serwisie pozamieniali przypadkiem koła z innego auta, no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy :yellow
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

flodzik pisze: no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy :yellow
Wszyscy tak mamy. Taki wzór felg i tyle...
Ale osobiście podoba mi się że są "pod włos". Chyba lepiej to wygląda, niż gdyby były proste ramiona.
Awatar użytkownika
flodzik
klubowicz
klubowicz
Posty: 50
Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
Przebieg: 55500
Silnik: 1,4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Orzesze
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: flodzik »

Tomek pisze:
flodzik pisze: no chyba że wszyscy w linkach z tymi felgami tak mamy :yellow
Wszyscy tak mamy. Taki wzór felg i tyle...
Ale osobiście podoba mi się że są "pod włos". Chyba lepiej to wygląda, niż gdyby były proste ramiona.
No tak zgadzam się z tym, tylko że umnie z drugiej strony auta są z włosem i oto mi chodzi że z każdej strony auta patrzą w inną stronę.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

flodzik pisze:No tak zgadzam się z tym, tylko że umnie z drugiej strony auta są z włosem i oto mi chodzi że z każdej strony auta patrzą w inną stronę.
Tego niestety nie przeskoczymy. Normalną rzeczą jest że z jednej strony będą "pod włos", a z drugiej "z włosem", w zależności od tego w którą stronę kręcą się koła.
Nie wiem czy jest na świecie producent który w przypadku tego typu asymetrycznych wzorów dawał by do auta felgi z rozróżnieniem która para miała by iść na lewą stronę auta, a która para na prawą.
My lubimy swoje samochody i zwracamy uwagę na tego typu szczegóły, ale jestem przekonany że tysiące innych użytkowników nawet się nie skapnęła że tak jest, a nawet jak im ktoś o tym powiedział, to i tak mają to w nosie.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Tomek pisze:w zależności od tego w którą stronę kręcą się koła.
Tomek, rozumiem o co Tobie chodzi! Ale tak po prawdzie to wszystkie koła kręcą się albo do przodu albo do tyłu :ryczy
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

smak56 pisze:Tomek, rozumiem o co Tobie chodzi! Ale tak po prawdzie to wszystkie koła kręcą się albo do przodu albo do tyłu :ryczy
Po prawdzie to tak :ryczy
Nie wyszło mi to sformułowanie
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

flodzik pisze:A z tą krzywą kierownicą to mi chodzi o to że podczas jazdy czeba cały czas lekko kontrować w lewo, po wyproszczeniu kierownicy odrazu auto leci na prawo.
Czego nie zauważyłem na zimowych oponach, dlatego śmiem twierdzić że to nie wina geometri a zastosowanych fabrycznych opon Turanza.
Absolutnie WSZYSTKIE T-Jety w Linei mają to ściąganie. Na każdych oponach. To jest wada konstrukcyjna auta. Dawno temu przerabiałem ten temat.
ODPOWIEDZ