[T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Awatar użytkownika
M
klubowicze
klubowicze
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: M » 20 lip 2010, 9:08

duskap pewnie, że tak co będziecie się szczypać jak można coś ugrać sobie to trzeba walczyć. Na pewno nie jesteście na straconej pozycji bo niby czemu.

Awatar użytkownika
Rafcio
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 3387
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 03 lis 2010, 11:10

Tutaj jest część poniedziałkowego odcinka Turbo kamera dotycząca ściągania w prawo a później w lewo samochodu Volvo. Polecam oglądnięcie, a szczególnie końcókę jak przedstawiciel Volvo twierdzi że jeśli auto ściąga po 30 przejechanych metrach to wszystko jest "OK"
Także myślę że trudno by było z naprawą naszych T-Jetów bo uznaliby że tak ma być
U mnie w autku nie jest to mocno odczuwalne i pogodziłem się z tym
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2JQqe3JqdRA[/youtube]
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 lis 2010, 12:28

Im rzadziej auto widzi mechanika tym dłużej jeździ. Przekonałem się po kilku wizytach w różnych ASO, że są to partacze i nawet gdyby była akcja naprawcza, to miał bym wątpliwości gdzie z tym pojechać. Poza tym ostatnio często w TurboKamerze występuje ściągający samochód. Było Audi VW Volvo i chyba jeszcze jakaś marka.

wojciechowski
klubowicze
klubowicze
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Post autor: wojciechowski » 03 lis 2010, 16:43

Na innym forum Fiata czytałem, że Linea 1,6 też ściągała. Czy jest ktoś na forum z T-jet'em który nie ściąga?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 lis 2010, 17:03

Mam pytanie.
O rozdziale mocy na koła decyduje mechanizm różnicowy(dyferencjał), skrzynia jako taka nie ma nic do rzeczy?

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicze
klubowicze
Posty: 1980
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 03 lis 2010, 18:11

Coval, zgadza się, o rozdziale mocy decyduje wyłącznie dyfer. Sama skrzynia podaje napęd na dyfer.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

duskap
klubowicze
klubowicze
Posty: 1613
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: duskap » 03 lis 2010, 18:18

rafcio082 pisze:szczególnie końcókę jak przedstawiciel Volvo twierdzi że jeśli auto ściąga po 30 przejechanych metrach to wszystko jest "OK"
I ma rację bo taka jest zasada. Niestety w T-Jecie nie ma zastosowania bo dzieje się tak od pierwszego metra. Również miałbym wątpliwości czy jechać do ASO czy nie na ewentualną akcję naprawczą a jak tak to gdzie... jednak warto by powalczyć. CHyba.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicze
klubowicze
Posty: 1980
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 03 lis 2010, 18:41

duskap pisze:Niestety w T-Jecie nie ma zastosowania bo dzieje się tak od pierwszego metra
No nie wiem, raczej bym się z tym nie zgodził... U mnie delikatnie - podkreślam delikatnie - ściąga może po 200 - 300 m jazdy autostradą co jest w tym przypadku normalne bo autostrada jest pochylona w prawo w celu odprowadzenia wody.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 lis 2010, 19:50

Pytałem żeby się upewnić. Kto ma ePer tan może sobie sprawdzić że dyferencjał jest taki sam we wszystkich silnikach w Linei oprócz 1.6 i 1.3dualogic. Sprawa wg mnie nie do wygrania. Lista modelów z identycznym dyfrem poniżej. A gdyby sprawdzić ile silników w danym modelu używa tego samego rozwiązania to by mi dnia brakło. Tak więc dlaczego Fiat nie reaguje na informacje o ściąganiu, bo pewnie sami nie wiedzą. Szkoda czasu, albo to polubimy, albo trza kupić co innego.


(FIAT) - 3R NUOVA 500 ABARTH (2008-....)
(FIAT) - 3P NUOVA 500 (2007-....)
(FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993)
(FIAT) - NW PUNTO GT (1993-1997)
(FIAT) - NX PUNTO D-TD (1993-1997)
(FIAT) - 1A PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
(FIAT) - 1B PUNTO TB.DS. GAMMA'97 (1997-1999)
(FIAT) - 1P PUNTO DS (1999-2003)
(FIAT) - 2U PUNTO FL.'03 (2003....)
(FIAT) - 2Y GRANDE PUNTO (2005-....)
(FIAT) - 2S IDEA (2003-...)
(FIAT) - MF TIPO DIESEL-T.DS. (1987-1993)
(FIAT) - MP TIPO SPORT 16V IE. (1988-1993)
(FIAT) - NG TIPO 1750-2000 (1990-1993)
(FIAT) - NT TIPO MAQ.93 D-TD (1993-1995)
(FIAT) - 3J PUNTO EVO
(FIAT) - NU TIPO MQ.93 1750-2000 (1993-1995)
(FIAT) - 3X GRANDE PUNTO ACTUAL
(FIAT) - MW TEMPRA 1750-2000 (1989-1993)
(FIAT) - MX TEMPRA DIESEL-TURBO D.(1989-1993)
(FIAT) - NZ TEMPRA MAQ.93 1750-2000 ('93-'96)
(FIAT) - NJ TEMPRA MQ.93 D-TD (1993-1996)
(FIAT) - 1U BRAVO BZ/DS (1995-1998)
(FIAT) - 1L BRAVO G.98 BZ/DS (1998-2001)
(FIAT) - 1V BRAVA BZ/DS (1995-1998)
(FIAT) - 1M BRAVA G.98 BZ/DS (1998-2001)
(FIAT) - 2C STILO BZ/DS (2001-2003)
(FIAT) - 2V STILO F.L.L. 2003 (2003-2007)
(FIAT) - PT MAREA BENZINA (1996-1999)
(FIAT) - PU MAREA DIESEL (1996-1999)
(FIAT) - 1Q MAREA BZ GAMMA'99 (1999-2002)
(FIAT) - 1R MAREA DS GAMMA'99 (1999-2002)
(FIAT) - 2H PALIO 2V EXTRA EUROPA REST. 2002
(FIAT) - 3D PALIO 2V REST.2 (2005-....)
(FIAT) - 2G PALIO WE EUROPA REST. (2002-2004)
(FIAT) - 2K PALIO WE. EXTRA EUROPA REST. 2002
(FIAT) - 2L SIENA EXTRA EUROPA REST.(2002-..)
(FIAT) - 3K PERLA CINA (2006-2007)
(FIAT) - 3M LINEA (2007-....)
(FIAT) - PC COUPE' (1994-1996)
(FIAT) - PX COUPE' GAMMA'96 (1996-2000)
(LANCIA) - TE YPSILON (2003-....)
(LANCIA) - TG MUSA (2004-....)
(LANCIA) - SF N.DELTA 1400-1600-1800(1993-1999)
(LANCIA) - SG N.DELTA 2.0 -1750 132CV ('93-'99)
(LANCIA) - SQ N.DELTA TB/DS (1994-1999)
(LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994)
(LANCIA) - SL DEDRA FL.94 1580-1750 8/16V 2000
(LANCIA) - SM DEDRA FL.94 1750-2.0 (1994-1999)
(LANCIA) - SN DEDRA FL.94 T.DS (1994-1999)
(LANCIA) - SX LYBRA BZ (1999-2005)
(ALFAROMEO) - U1 145 BZ/DS (1994-1996)
(ALFAROMEO) - T5 145 GAMMA 97 (1997-1999)
(ALFAROMEO) - W3 145 M.Y. '99 (1999-2000)
(ALFAROMEO) - T6 146 GAMMA 97 (1997-1999)
(ALFAROMEO) - W4 146 M.Y. '99 (1999-2000)
(ALFAROMEO) - W8 147 BZ/DS (2000-....)
(ALFAROMEO) - U5 155 ASPIRATO (1992-1996)
(ALFAROMEO) - U6 155 TURBO BZ-DS (1992-1996)
(ALFAROMEO) - T3 155 GAMMA 96 BZ (1996-1997)
(ALFAROMEO) - T4 155 GAMMA 96 DS (1996-1997)
(ALFAROMEO) - T7 156 BENZINA (1997-2002)
(ALFAROMEO) - X1 156 M.Y.2002 BZ/DS (2001-2005)
(ALFAROMEO) - U7 NUOVO SPIDER (1995-1998)
(ALFAROMEO) - U9 SPIDER '98 (1998-2006)
(ALFAROMEO) - U8 G T V (1995-1998)
(ALFAROMEO) - W0 GTV '98 (1998-2005)
(ALFAROMEO) - X2 GT (2003-....)
(ALFAROMEO) - X6 ALFA MITO (2008-....)
(FIAT) - 1G STRADA (1999-2005)
(FIAT) - 3N N. FIORINO FIAT-QUBO (2007-....)
(FIAT) - 3G STRADA REST. 2 (2005-....)
(FIAT) - 1W DOBLO (2000-2004)
(FIAT) - 2W DOBLO MY. 2004 (2004-2005)
(FIAT) - 3C DOBLO REST. 2005 (2005-....)
(FIAT) - 3V N.DOBLO 2009 (2009-....)

wojciechowski
klubowicze
klubowicze
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Post autor: wojciechowski » 03 lis 2010, 20:02

może chcesz powiedzieć, że wszystkie wyżej wymienione auta ściągały/ją???

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 lis 2010, 21:19

wojciechowski pisze:może chcesz powiedzieć, że wszystkie wyżej wymienione auta ściągały/ją???
No właśnie nie ściągają, na pewno nie wszystkie :) Turcy się chyba na nas mszczą za Wiedeń.
duskap pisze:Niestety w T-Jecie nie ma zastosowania bo dzieje się tak od pierwszego metra.
Ten problem można rozpatrywać w nieskończoność. Jak dasz po garach na niskim biegu to od razu ucieka, a FAP może powiedzieć ze według ich przepisów, procedur itd pojazd ściąga jeśli przy takiej prędkości, na takim biegu, przy takich obrotach, tor jazdy po przejechaniu iluś tam odchyli się od linii prostej o daną wartość. Wynik takich badań jest oczywiście oczywisty.

duskap
klubowicze
klubowicze
Posty: 1613
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: duskap » 03 lis 2010, 21:36

Musi coś innego odpowiadać za ściąganie.

Jeździłem 500 Abarth, Abarth Grande Punto nie ściągają nawet 1cm. Miałem te auta na cały dzień do porównania aby sprawdzić czy też ściągają czy nie. Lancia Delta również nie ściągała. Alfa Romeo MiTo też nie. AR Giulietta też nie. Linea 1,4 77KM, 1,3 oraz 1,6 nie ściągają.

A sprawa jest jak najbardziej do wygrania ale nie w pojedynkę. Minimum 10 osób.
Ściąganie najbardziej jest widoczne na 1 i 2 biegu. Nawet na tych biegach musi jechać prosto a auto od razu w prawo leci.
jay_21 ja bym się cieszył na Twoim miejscu :) Chociaż może właśnie dlatego Ci tnie opony bo coś jest nie tak? Gdy wszystko jest ok to każdy T-Jecik jeździ tak jak mój... Lista "przetestowanych" przeze mnie Linei T-Jet jest bliska 30 sztuk.

Awatar użytkownika
mireks
Kolega
Kolega
Posty: 958
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 04 lis 2010, 19:45

duskap pisze:Musi coś innego odpowiadać za ściąganie.

Linea 1,4 77KM, 1,3 oraz 1,6 nie ściągają.
Mój 1.3 nie ściąga. Najbardziej kopie u mnie w plecy dwójka gdy odpowiednio mocno wkręcę się na pierwszym biegu, ale pomimo tego samochód nigdy nie próbował zmienić toru jazdy. Przy wyprzedzaniu też niczego złego nie zauważyłem :pomysli

Pozdrawiam
mireks

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicze
klubowicze
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 08 lis 2010, 10:51

duskap pisze:Alfa Romeo MiTo też nie. AR Giulietta też nie. Linea 1,4 77KM, 1,3 oraz 1,6 nie ściągają.
To tak troszkę nie do końca prawda. Mój pocisk :luzak 1,4 8v co prawda podczas jazdy na prostej drodze nie ściąga ale już przy ruszaniu dynamicznym spod świateł kierownica wykonuje niewielki ruch w prawo. Już sie przyzwyczaiłem.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6080
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 08 lis 2010, 10:59

mpsfc pisze:przy ruszaniu dynamicznym
:ryczy :ryczy :ryczy
Sorry, nie mogłem się powstrzymać :pivo

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość