[T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

EGON
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: EGON » 03 sty 2016, 22:07

Odświeżę temat je puki co jeździłem 2 x Linea t-Jet i raz bravo t-Jet ściągania nie zaobserwowałem ale na 2 biegu podczas przyspieszania w Linea w obu egzemplarzach czuć byli wibracje z prawej strony . Czy to winna podpory półosi ?

-- 3 sty 2016, o 22:09 --
EGON pisze:Odświeżę temat je puki co jeździłem 2 x Linea t-Jet i raz bravo t-Jet ściągania nie zaobserwowałem ale na 2 biegu podczas przyspieszania w Linea w obu egzemplarzach czuć było wibracje z prawej strony . Czy to winna podpory półosi ?
Kupię Fiata Linea 1.4 T-JET do 18 tyś tel. 508 261 312
obecnie Lancia Lybra SW 1.8 131KM

Pongo
klubowicze
klubowicze
Posty: 252
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: Pongo » 04 sty 2016, 21:02

Skrzynia jest z lewej więc jeśli to z prawej to nie z niej Na forum chyba nikt jeszcze nie wymieniał łożyska na podporze. Może to krzywa felga tak biła?
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

EGON
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: EGON » 04 sty 2016, 22:27

W obu było podobnie i tylko podczas przyspieszania na 2 biegu. Cóż szukam dalej ale t-jetow jak na lekarstwo
Kupię Fiata Linea 1.4 T-JET do 18 tyś tel. 508 261 312
obecnie Lancia Lybra SW 1.8 131KM

Animal
klubowicze
klubowicze
Posty: 125
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: Animal » 16 mar 2016, 23:45

ktoś wie o co chodzi z tym ściąganiem? Mam wrazenie ze u mnie jest podobnie. Przy mocnym wcisnieciu gazy zwlaszcza na dwojce mam wrazenie ze z prawej strony coś chodzi luzno (z przodu)

duskap
klubowicze
klubowicze
Posty: 1616
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: duskap » 17 mar 2016, 22:18

Chodzi o to, że jest źle zaprojektowana skrzynia biegów z półosiami napędowymi i nic się nie da z tym zrobić. Wada fabryczna 100% egzemplarzy Linei T-Jet.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicze
klubowicze
Posty: 717
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: Fiacik » 18 mar 2016, 19:20

duskap pisze:Chodzi o to, że jest źle zaprojektowana skrzynia biegów z półosiami napędowymi i nic się nie da z tym zrobić. Wada fabryczna 100% egzemplarzy Linei T-Jet.
Zaciekawił mnie ten temat bardzo :pomysli , a dodatkowo dlatego , że auto miałem nowe , a też mnie ściągało . Był to jednak problem ogólnie pojętej geometrii zawieszenia i układu jezdnego . Serwis w końcu sobie na gwarancji z tym poradził , ale musiałem nieco z nimi powalczyć .
Byłem w między czasie u pewnego speca , który mi wytłumaczył i po zbadaniu samochodu pokazał w czym rzecz , ale teraz nie
o tym chciałem .
Nie chce mi się wierzyć w to co piszesz , podejrzewam raczej zespół wielu niekorzystnych czynników , nakładających się wzajemnie w niektórych egzemplarzach tego modelu , których co zrozumiałe ze względu na duże koszty naprawy serwisy nie chciały przyjąć do wiadomości . W moim np. wymieniono na gwarancji kompletny wahacz i po tym pomogło dopiero 2 -gie ponowne badanie i sprawdzanie geometrii , a sam wcześniej żeby wyeliminować inne czynniki wymieniłem po kilku tysiącach km cały komplet opon
( nie one jednak były winne).Teraz mam spoko , ale przy pochyleniu drogi ekspresowej czy też autostrady jednak mnie lekko ściąga
i to zależnie od pochylenia .Jak droga nie jest pochylona problemu nie ma . A np.seicento żony nic sobie nie robi z tego czy droga jest pochylona czy też nie - jedzie jak strzała .Też kilka razy próbowałem ostro przyspieszyć na 2-gim biegu bo daje to niezłą frajdę , ale nic mi się nie działo a moment w Nm mam na pewno większy niż w T jet .Myślę , że jest to problem po części związany z geometrią ale też i ciśnieniem w oponach !!! ( z doświadczenia wiem , że większość kierowców i serwisów pompuje za dużo - na zapas jak mówią) . Dodatkowo istotny i to czasem bardzo przy temacie ściągania bywa temat czy opony są kierunkowe , symetryczne czy też najlepiej asymetryczne . Wydaje mi się ,że też i zawieszenie w Linkach jest za twarde - szczególnie z przodu , a całe auto za lekkie jak na taką moc , zwłaszcza jak jedzie tylko sam kierowca . Czy przy załadowanym aucie np.4 osoby to zjawisko też ma miejsce ???
Tej wielkości samochody i o tej mocy ważą na ogół 1400 - 1500 kg a nie poniżej 1200 jak nasze.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

pogromcaslaskiej
klubowicze
klubowicze
Posty: 230
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: pogromcaslaskiej » 18 mar 2016, 21:25

206Nm-t-jet 200Nm-MultiJet ll 1,3
Więc na pewno nie masz racji w kwestii parametrów
Musisz się kiedyś przejechać t-jet 9,2s -100 a MultiJet 13,5s
MultiJet musi mieć spieprzony wahacz żeby ściągało,a t-jeta ściąga w prawo
z racji że tak już ma,niekiedy można coś poprawić w geometrii,opony też
mają wpływ ale jeżeli ktoś kto na etapie projektu spieprzył sprawę to można
na własną rękę kombinować(np wyciągnąć obciążenie z pralki i podpiąć gdzieś
pod mache,albo sztangę wozić z przodu albo z prawej albo z lewej strony może
coś pomoże.Ja przerabiałem ten temat i nawet przez chwile wydawało mi się że jest ok,
ale to była tylko chwila.

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicze
klubowicze
Posty: 717
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: Fiacik » 18 mar 2016, 22:28

pogromcaslaskiej pisze:206Nm-t-jet 200Nm-MultiJet ll 1,3
Więc na pewno nie masz racji w kwestii parametrów
Musisz się kiedyś przejechać t-jet 9,2s -100 a MultiJet 13,5s
Jak już to ......
- oba auta mają prawie ten sam moment z tym ,że multijet max już od 1500 obr/min , dodatkowo z tego powodu jest zmontowany jakiś
czujnik obrotów , który przy wyciśniętym sprzęgle nie pozwala uzyskać więcej niż 2500 obr/min . Jego zadaniem jest ochrona sprzęgła
przed uszkodzeniem .Moment w dieslu ,, chodzi " inaczej niż w T-jet .
- do setki mam 11,5 s - te 95 kucyków jest naprawdę żwawe
- wydaje mi się , że jak każdy diesel jest cięższy od benzyniaka
- moc w przypadku T -jeta jest istotna , ale te 120KM nie jest przecież od razu do dyspozycji , a z opisów forumowiczów można
wyciągnąć wniosek , że zjawisko ściągania występuje w szerokim zakresie zarówno momentu jak i mocy , ale nie u wszystkich !!!
Stąd moje pytanie czy skrzynie biegów są takie same ???
Być może , że do tego co w poprzednim poście napisałem dochodzi jeszcze styl jazdy , czy mówiąc bardziej precyzyjnie sposób
,, używania " tej mocy .Zakładając ,że skrzynie są takie same i uwzględniając wszystko co w obu postach napisałem nie chce mi się
wierzyć aby to była np. kwestia wadliwego podwieszenia silnika , lub długości półosi .
Poza tym to chętnie bym się przejechał T -jetem , może kiedyś na zlocie się uda . :)
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

duskap
klubowicze
klubowicze
Posty: 1616
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: duskap » 18 mar 2016, 23:08

Fiacik ściąganie występuje we wszystkich egzemplarzach Linei T-Jet bez wyjątku. Po prostu nie wszyscy to dostrzegają. Ściąga zawsze. Czy 1 osoba czy 4 osoby. Jest bardzo proste rozwiązanie aby nie ściągało nigdy. Wystarczy mieć 3 nowe opony a 1 z przodu minimalnie używaną założyć (1mm niższy bieżnik) a samochód może jechać kilometrami prosto jak przy linijce.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Animal
klubowicze
klubowicze
Posty: 125
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: Animal » 19 mar 2016, 11:49

Tzn u mnie akurat nie ściąga przy przyspieszaniu ale dziwnie z przodu z prawej strony jakby takie falowanie było (coś jakby koło nie dokrecone) . Tylko na dwójce przy ostrzejszym wcisnieciu gazu przy niskich obrotach.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1489
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: leszek1234 » 19 mar 2016, 23:34

duskap pisze: Wystarczy mieć 3 nowe opony a 1 z przodu minimalnie używaną założyć (1mm niższy bieżnik) a samochód może jechać kilometrami prosto jak przy linijce.
No dobrze, a ta używana to na którym przednim kole?

duskap
klubowicze
klubowicze
Posty: 1616
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: duskap » 20 mar 2016, 15:42

leszek1234 pisze:
duskap pisze: Wystarczy mieć 3 nowe opony a 1 z przodu minimalnie używaną założyć (1mm niższy bieżnik) a samochód może jechać kilometrami prosto jak przy linijce.
No dobrze, a ta używana to na którym przednim kole?
Lewym.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Awatar użytkownika
Mariss
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 124000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: Mariss » 11 wrz 2017, 18:54

Witam od 14 dni jestem posiadaczem tjeta 2009 rocznik . Zauważyłem u siebie ściaganie w prawo podczas jazdy ,jest to uciażliwe ale do przyzwyczajenia .Przeczytalem mase forum i ponoc kazda linea tjet tak ma . Czasami nawet przy hamowaniu pociagnie lekko kierownica w prawo . Czy rozwiązaliscie ten problem ? był ten pozew zbiorowy ?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5261
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 158888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: mwas » 12 wrz 2017, 9:04

Do pozwu zbiorowego w sumie nie doszło a z tą bolączką każdy sobie radzi na swój sposób, musisz dokładnie przestudiować ten wątek. Natomiast to ściąganie to pikuś w porównaniu do ostatnich przypadłości T-Jet'ów występujących na forum :oj Zainteresuj się wątkiem o zerwanym klinie w rozrządzie.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: emmer » 12 wrz 2017, 11:25

ja albo się przyzwyczaiłem albo ten objaw u mnie nie występuje.
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość