[T-jet] Stuki skrzyni biegów

Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

[T-jet] Stuki skrzyni biegów

Post autor: Buba »

Stuki skrzyni biegów przy przejsciu z 3 na 4 czasem blokada,blokowalo mi sie tak kilka razy-ale jak zablokowala mi sie skrzynia podczas wyprzedazania gdzie tira mialem naprzeciw siebie postanowilem autko wstawic do ASO,czy ktos z Was ma podobne problemy??Autko mam obecnie w serwisie czeka na naprawe kanapy i sprawdzenie tej przypadlosci zwiazanej ze skrzynia.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Buba, u mnie skrzynia chodzi gładko i nic się nie dzieje.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Slyszalem tez ze czasami sa problemy z biegiem wstecznym,u mnie z 3/4 sie blokuje.
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: mikus »

ja slyszalem w serwisie ze bieg wsteczny trza najpierw wcisnac sprzeglo odchylic lewarek w bok poczekac 2-3 sekundy i wtedy wbic w tyl , pomaga to i nie trzeszczy, co do innych biegow tez tak stosuje tak aby bylo plynnie i spokojnie a jak chce szybko i gwaltownie to tez czasami mi nie wchodza
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Te skrzynie sa jakies felerne w kazdym razie nie sa dopracowane.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wsteczny zawsze będzie wchodził ze zgrzytem jak będziesz chciał szybko wrzucić bo jest niezsynchronizowany. Pisze nawet o tym w instrukcji. Trzeba się zatrzymać, wcisnąć na 1-2sek sprzęgło i dopiero wrzucać. Reszta biegów wchodzi u mnie gładziutko.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Coval pisze:wcisnąć na 1-2sek sprzęgło i dopiero wrzucać. Reszta biegów wchodzi u mnie gładziutko.
Lub stojąc wrzucić 1 i od razu wsteczny jak na razie działa bez problemów.
Zawsze tak robię jak wyjeżdżam np. z garażu.
FASLER
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FASLER »

Zgadzam się z kolegą sebastianc78 wrzucenie jedynki a następnie wstecznego pomaga, wcześniej jeździłem Sieną miała tą samą przypadłość i jestem do tego przyzwyczajony, to chyba taki urok Fiata :)
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Ta skrzynia jest jakas inna ,nawet w Bravo wchodza inaczej biegi,wsteczny w Linei wchodzi bulwersujaco.
Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mario »

Buba jeśli chodzi om skrzynie to miałem już doświadczenie.3 na 4 było ok ale wstek i 5 tragedia.Okazało się że zablokowały się linki i padł wybierak.Wydaje mi się że jeśli ni e ma jeszcze tragedii to może podjedz i przesmaruj linki nie koniecznie w ASO.J a zrobiłem wszystko koszt 700 zł poza ASO i mechanik powiedział żeby przyjechać nasmarować linki bo może być powtórka.
1.3 Multijet EMOTION
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja nie wiedząc czemu, ale pewnie pod wpływem namów garażowych mechaników wymieniłem olej w silniku i skrzyni po dotarciu silnika, czyli po 3 tyś km. Na magnesie korka skrzyni już brakowało miejsca na opiłki, a olej miał kolor zielony metalic. Od opiłków rzecz jasna. Nie wiem czy to pozostałości po obróbce, czy efekt docierania się zębów. Przy następnej wymianie oleju w silniku ponownie sprawdzę olej w skrzyni. Dla porównania olej w FSO ojca po 70tyś był oczywiście mocno przepracowany, ale w miarę czysty i opiłków miał mniej. Gadanie że oleju w skrzyni się nie wymienia, mojego auta nie dotyczy. Póki co skrzynia chodzi miodzio. Polecam sprawdzić olej, jeśli skrzynia zaczyna chodzić z oporami.
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Dzieki chlopaki za wskazowki,przekazalem autko do naprawy.Podejrzewaja linki,czasem jest tak ze moga sie krzyzowac takie info uzyskalem ,bez przesmarowania sie nie obejdzie.
FASLER
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FASLER »

Mam pytanie, czy w waszych samochodach również tak się dzieje, podczas zmiany biegów z 1 na 2 prędkość około 20km/h oraz z 2 na 3 prędkość około 30km/h słychać pojedyncze stuknięcie. Podczas redukcji biegów jest ok, mam tak od nowości ale zastanawiam się czy to reklamować w ASO czy ten samochód po prostu "tak ma".
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

FASLER pisze:Mam pytanie, czy w waszych samochodach również tak się dzieje,...
Ja nic takiego nie zauważyłem, u mnie skrzynia chodzi OK tylko tak jak Coval pisał trzeba na wsteczny uważać bo nie jest synchronizowany.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

FASLER, u mnie też jest ok.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
ODPOWIEDZ