[T-jet] Stuki skrzyni biegów
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Tak jest u mnie i jest to normalne. Nie jest to taki typowy stuk. Tak pracują linki. Jedni to słyszą a inni nie. Każdy ma inny słuch i inne częstotliwości ucho wyłapuje. Nie przejmuj się tymFASLER pisze:Mam pytanie, czy w waszych samochodach również tak się dzieje, podczas zmiany biegów z 1 na 2 prędkość około 20km/h oraz z 2 na 3 prędkość około 30km/h słychać pojedyncze stuknięcie. Podczas redukcji biegów jest ok, mam tak od nowości ale zastanawiam się czy to reklamować w ASO czy ten samochód po prostu "tak ma".
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Bo Twoje ucho jej nie słyszy Badałem temat z ciekawości i linka przy w/w przełączaniu biegów z wodzikiem daje taki dźwięk oraz zęby biegów przy tej prędkości tak wchodzą. Przy wyższych prędkościach też ale inne dźwięki to zagłuszają i nie słychać. W zależności też od temperatury raz słychać raz mniej. Jak już mówiłem jeden słyszy inny nie. Mało tego... postój sobie na zewnątrz jakiegokolwiek innego auta przełączającego biegi przy tych prędkościach a też to usłyszysz o ile inne dźwięki tego nie zagłuszą. Tak działają skrzynie biegów i wodziki... jedni lepiej wygłuszą, inni gorzej, jedni słyszą a inni nie.Buba pisze:U mnie co prawda nie jest ok,ale ta dolegliwosc nie wystepuje.Problemy mam tak jak w opisie.Ale nie martwie sie ,to jeszcze sie u mnie nie popsulo wiec wszystko na szczescie przede mna.
-
- klubowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 gru 2009, 16:29
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Katowice
Kod: Zaznacz cały
FASLER podczas redukcji czy puszczania sprzęgła?
Sądząc z postów to chyba nie ma się czym martwić i to chyba normalne.
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Podłącz się pod temat bo dzisiaj coś mnie zaciekawiło otóż:
Wrzucam "1" bieg i ruszam (wszystko dobrze tak jak powinno być) potem wciskam sprzęgło wrzucam "2"
i coś mi się "tłucze" - dziwny dźwięk bardziej jakby nie wiem porównać do przejechania przez nierówności poprzeczne.
Zmiana biegu bez żadnych problemów, płynnie wchodzi z "1" na "2" tak jak powinno być ale
coś się tłucze...pytanie co(?)
Taki objaw mam tylko przy zmianie z "1" na "2" bieg - przy innych cisza
Tak mnie to dzisiaj zaciekawiło i dziele się opinią i czekam na podpowiedzi czy "ten typ tak ma" czy jak heh
Wrzucam "1" bieg i ruszam (wszystko dobrze tak jak powinno być) potem wciskam sprzęgło wrzucam "2"
i coś mi się "tłucze" - dziwny dźwięk bardziej jakby nie wiem porównać do przejechania przez nierówności poprzeczne.
Zmiana biegu bez żadnych problemów, płynnie wchodzi z "1" na "2" tak jak powinno być ale
coś się tłucze...pytanie co(?)
Taki objaw mam tylko przy zmianie z "1" na "2" bieg - przy innych cisza
Tak mnie to dzisiaj zaciekawiło i dziele się opinią i czekam na podpowiedzi czy "ten typ tak ma" czy jak heh
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy