Wymiana paska rozrządu

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Phenix »

Jak robisz to sam to wymień tylko pasek jak robisz to u mechanika to bym wymienił komplet, bo policzy Cię normalnie jak za wymianę całego rozrządu. A dlaczego całość bo żadne uszczelnienie pompy nie lubi jak "stoi", pompa plus napinacz to koszt ok 200zł. Znam ludzi co wymieniają tylko pasek i napinacz a pompe wtedy jak cieknie, jeden na pompie zrobił 250tyś (mój teść) i jeszcze mu działa a drugi rok po wymianie rozrządu wymienił pompę i pasek bo pompa mu rozszczelniła się a mechanik stwierdził że pasek po takim czasie (rok czasu ) nadaje sie do wymiany i dwa razy płacił za wymiane i kupił 2 paski w sumie to drożej niż jak by to zrobił przy jeden operacji. A mam znajomego co uważa że pasek po 7 latach nadaje się do wymiany a jeśli szczeli pasek i zrobi Ci kuku w silniku to co ?. Wszystko zależy od Ciebie , czy chcesz tanio?, czy dobrze zrobić? Każdy ma swoją teorię, ale jak pompą Ci padnie, lub napinacz czy pasek pęknie czy coś później wyjdzie bo nie wymieniłeś bo ktoś ci doradził źle to Ty będziesz miał problem, to Ty będziesz musiał dwa razy płacić a nie doradca z forum czy mechanik. Dlatego sam zdecyduj. Ps. Zdarza się że nowe pompy się rozszczelniają czy paski pękają... wada fabryczna, zły montaż to też weź pod uwagę.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: mwas »

Moje zdanie jest takie: przy wymianie rozrządu bezwzględnie należy wymienić pasek, rolkę oraz pompę. Pozostałe paski (wspomagania i osprzętu) to inny temat :ink Jeśli te paski są również zużyte (sparciałe itd) to jak najbardziej wypadałoby je wymienić, ale is stan można ocenić bo jakieś dojście tam jest :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Szczypior »

Jaki jest koszt rolek że się zastanawiacie czy wymieniać i nie którzy doradzają aby je zostawić? Chyba szukanie oszczędności nie tam gdzie trzeba
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: skory85 »

Po rabacie w sklepie za wszystko co napisał Maciej zapłaciłem ok 270 zł. Czyli pompa wody rolka pasek oraz oring kompozytowy na rurę płynu wychodząca z silnika. On był w granicy 50 zł. Mechanik mówił, że jest zbędny a jednak się przydał i dał mi rację co do zakupów. 😋🤣😜
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Szczypior »

Więc nad czym się zastanawiać?
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: albert120 »

Dziękuję za wszystkie rady ,prawdopodobnie wymienię komplet .
Ostateczną decyzje podejmę po konsultacji z mechanikiem.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Szczypior »

albert120 pisze:Dziękuję za wszystkie rady ,prawdopodobnie wymienię komplet .
Ostateczną decyzje podejmę po konsultacji z mechanikiem.
Pamiętaj, że nie ważne co Ci mechanik powie nie weźmie odpowiedzialności jak rozrząd strzeli, chyba że da Ci to na piśmie.

Skoro i tak ostateczna decyzje podejmiesz po rozmowie z mechanikiem to po co te wszystkie pytania.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: adamson »

mwas pisze: 04 sie 2018, 14:50 Moje zdanie jest takie: przy wymianie rozrządu bezwzględnie należy wymienić pasek, rolkę oraz pompę. Pozostałe paski (wspomagania i osprzętu) to inny temat :ink Jeśli te paski są również zużyte (sparciałe itd) to jak najbardziej wypadałoby je wymienić, ale is stan można ocenić bo jakieś dojście tam jest :ink
No i przy okazji wymiany pompy można wymienić płyn chłodniczy :ink.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Sebek »

Dzisiaj przy przebiegu 77.400 km, Wymieniłem olej silnika i kompletny rozrząd INA rolka w zestawie firmy LITENS made in Canada. Paski PK 3 i 5 Contitech. Uszczelniacze i napinacz paska alternatora są OK i nie było potrzeby wymiany.
Turki włożyli na pierwszy montaż rolkę prowadzącą DAYCO, reszta gratów pompa i paski to oryginały FPT. Pasek 5 PK po prawie 6 latach niemal jak nowy :zdiwiony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: erbis »

Kolejna wymiana rozrządu, gdyż od ostatniej minęło ponad 5 lat.
Miejsce - znany w okolicy prywatny warsztat (duży) pod patronatem Firmy BOSCH;
Mechanik - ten sam, który wymieniał mi rozrząd 5 lat temu;
Dodatkowo serwis olejowy, klimatyzacji, wymiana pasków alternatora i wspomagania, wymiana płynu chłodniczego (PARAFLU)
a także wymiana wszystkich filtrów;
Czas - około 5 godzin, gdyż serwis klimatyzacji z ozonowaniem zajął najwięcej czasu;
Całkowity koszt to 2126 złotych;
Najdroższe pozycje to:
-zestaw rozrządu - 340 zł
-olej SELENIA K - 5W40 - 245 złotych
-usługa serwisowa - 700 złotych
Pompa woda na uszczelce silikonowej, dlatego musiałem czekać 3 trzy godziny aż odpowiednio stwardnieje.
Wymiana rozrządu (poprzednio identycznie) - bez blokad, gdyż mechanik stwierdził, że taki prosty silnik wymaga tylko zrobienia odpowiednich znaków aby nowy pasek przejął bez problemu funkcję starego;
Auto śmiga nieźle jak na swoje 77 koników i mnie to wystarczy.
Pozdrawiam Kolegów
Ryszard
ps: Dodam, że od czternastu lat zalewam silnik wyłącznie Selenią K.
Wszystkie części zabezpieczył tym razem serwis BOSCH
Autentyczny przebieg autka to 25 742 km
Przepraszam: podałem niewłaściwą cenę oleju i skorygowałem zapis w poście na kwotę z faktury, czyli 245 za 3 litry Seleni K 5W40 😊
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2023, 18:32 przez erbis, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2145
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: leszek1234 »

erbis pisze: 23 wrz 2023, 14:54 -olej SELENIA K - 5W40 - 340 złotych
:zdiwiony wersja GOLD z płatkami złota? :)
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: erbis »

Tak Kolego Leszku, z płatkami złota😁Przy okazji dziękuję pięknie za zwrócenie mojej uwagi na cenę oleju. Przy wpisywaniu kwoty w powyższym poście wpisałem niewłaściwą kwotę, która już skorygowałem (245 złotych)
Źródło: https://wulkanista.pl/5w30-czy-5w40/
Mój komentarz.
Jak na razie stać mnie aby zalewać silnik olejem preferowanym przez Fiata

Olej silnikowy 5W40 tworzy grubszy i trwalszy film olejowy, a co za tym idzie, jest świetnym uszczelniaczem. Selenia K 5W40 świetnie sprawdzi się w kilkuletnich samochodach, które najczęściej użytkowane są podczas miejskiej jazdy, gdzie często stoi się w korkach, hamuje lub rusza.
A ja jeżdżę tylko w mieście na krótkich odcinkach, przez cały rok.
Najbardziej sprzyjającym, tym samym najlepiej dopasowanym olejem silnikowym jest ten, który poleca producent zamieszczając informacje w instrukcji pojazdu. Bardziej uniwersalnym olejem z obu przedstawionych jest 5W30, jednak praca starszego samochodu lepiej przebiegać będzie na bardziej lepkim rodzaju środka smarnego.
Pozdrawiam👍

Ryszard
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: pogromcaslaskiej »

praca na bardziej lepkim rodzaju środka smarnego
będzie lepiej przebiegać w starszym samochodzie-jest to jeden z największych mitów warsztatowych który prowadzi do gromadzenia się nagaru,przyspieszonego zużycia silnika i poważnych usterek
Awatar użytkownika
erbis
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
Przebieg: 25000
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 78 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: erbis »

Źródło: https://intercars.pl/blog/plyny-eksploa ... -poradnik/
0W20, 5W30, 15W40 – co oznaczają te wartości?
Powyższe wartości oznaczają lepkość oleju, czyli wskazują na opory oleju przed płynięciem. W tym miejscu trzeba wspomnieć, że lepkość dość często bywa stosowana zamiennie z gęstością, co jest błędem. Klasyfikacja tego typu (np. 10W40 czy 5W50) stosowana jest wg normy SAE (ang. Society of Automotive Engineers, czyli Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji). Indeks przed literą W wskazuje na lepkość w niskich temperaturach, natomiast po niej w wysokich. Im niższa lepkość oleju, tym środek smarny stawia mniejszy opór – straty mocy i momentu obrotowego są mniejsze. Z kolej wyższa lepkość zabezpiecza przed zużyciem silnika. Stąd wybór oleju jest swoistym kompromisem pomiędzy skrajnymi wymaganiami.
Co oznacza lepkość oleju?
Dobierana wg wytycznych producenta auta lepkość wskazuje na zachowanie środka smarnego w określonym przedziale temperaturowym. Obecnie gros rynkowej oferty stanowią oleje wielosezonowe (multigrade), które zdają egzamin zarówno zimą, jak i latem. Na przykład Olej 5W40 poradzi sobie z rozruchem w temperaturze do -30 st. C (5W) i dobrze będzie znosić temperaturę otoczenia do 35 st. C (40 stojące po literze W). Podana przy zapisie litera W oznacza zimę (winter).
Nie wiem kto ma rację.
Czas pokaże.
Pozdrawiam Kolegę i dziękuję za uwagę
Ryszard
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: smak56 »

erbis pisze: 23 wrz 2023, 18:26 ... aby zalewać silnik olejem preferowanym przez Fiata
Nie jesteś jedynym.
Mój samochód przejechał 270 tys. km i od początku zalewam go preferowanym olejem Selenia WR 5W40 (50 zł/litr). Nie zmienię go na żaden inny.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ