Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem Linei 1.3 multijet 90km w wersji Emotion. Pierwsze pytanie czy ten egzemplarz miał koło dwumasowe? Drugie pytanie pojawił się problem ze sprzęgłem. Podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany biegi zaczynają coraz ciężej wchodzić i stawiają większy opór przy zmianie. Tak samo na rozgrzanym silniku jest słyszalny zgrzyt podczas próby wrzucenia biegu wstecznego. Moje pytanie czy ktoś z Was Drodzy forumowicze miał już taki problem i jaka może być jego przyczyna? Czy to zapowietrzenie sprzęgła czy może problem z dociskiem lub wysprzęglikiem? Z góry dziękuję bardzo za pomoc
Biegi ciężko wchodzą na rozgrzanym silniku
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Biegi ciężko wchodzą na rozgrzanym silniku
Witaj nieznajomy... miło, że do nas wpadłeś... odpowiedzi na wszystkie zadane przez Ciebie pytania są zawarte na forum, wystarczy użyć funkcji SZUKAJ lub, kliknąć o poczytać jeden z najświeższych wątków w tym dziale, np TU -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=36&t=4697
W zasadzie w pierwszym swoim zdaniu odpowiedziałeś sobie na wszystko. Ta wersja silnikowa nie ma koła dwumasowego w wszystkie objawy, które opisujesz wskazują na koniec żywota sprzęgła. Fakt - możesz spróbować je poodpowietrzać, ale jeśli nic przy układzie hydraulicznym nie było grzebane a wcześniej z biegami wszystko było OK, to sprzęgło do wymiany - normalna sprawa eksploatacyjna.
W zasadzie w pierwszym swoim zdaniu odpowiedziałeś sobie na wszystko. Ta wersja silnikowa nie ma koła dwumasowego w wszystkie objawy, które opisujesz wskazują na koniec żywota sprzęgła. Fakt - możesz spróbować je poodpowietrzać, ale jeśli nic przy układzie hydraulicznym nie było grzebane a wcześniej z biegami wszystko było OK, to sprzęgło do wymiany - normalna sprawa eksploatacyjna.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM