[1.3] SPRZĘGŁO
-
- klubowicz
- Posty: 1013
- Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
- Przebieg: 85
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
[1.3] SPRZĘGŁO
czy wy też tak macie ?
na 1-szym 2-gim i 3-ecim biegu jak odejmę szybko noge z gazu to mi kilka razy szarpnie tak jakby nowy uczył sie jeździć samochodem
taki to jest efekt
co wy na to
na 1-szym 2-gim i 3-ecim biegu jak odejmę szybko noge z gazu to mi kilka razy szarpnie tak jakby nowy uczył sie jeździć samochodem
taki to jest efekt
co wy na to
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: SPRZĘGŁO
Może Ci się po prostu sprzęgło kończyć. Jedne sprzęgła się ślizgają, a inne przeskakują, zależy od materiału. Ile masz przejechane?KILLHIM pisze:czy wy też tak macie ?
na 1-szym 2-gim i 3-ecim biegu jak odejmę szybko noge z gazu to mi kilka razy szarpnie tak jakby nowy uczył sie jeździć samochodem
taki to jest efekt
co wy na to
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Miewam tak... czasami, gdy w trakcie "ruszania" autem, muszę "nagle" przerwać ten manewr. Generalnie, raczej nie mam problemów z obsługą sprzęgła... W żadnym z moich aut nie miałem awarii ani skrzyni biegów, ani sprzęgła...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Skąd masz informację o dwumasowym kole zamachowym w T-Jet?jay_21 pisze:KILLHIM, sprawdzałem u siebie jak to jest z tym szarpaniem i nie ma żadnych szarpnięć. Tylko, że w T-Jecie jest dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło może innaczej (czytaj bardziej komfortowo) się zachowywać.
Na forum o Bravo piszą, że T-Jet ma zwykłe koło zamachowe i sprzęgło. Ja niestety nie posiadam wiedzy na ten temat.
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
duskap, jest dwumasowe koło zamachowe tylko, że jest mniejsze i tańsze niż do diesla. Zastosowali pewnie dwumas ze względu na nisko położony maksymalny moment obrotowy w stosunku do zwykłej benzyny.
Poza tym widać na tym foto T-Jet'a, że jest to raczej koło dwumasowe:
Tak to wygląda w przypadku zwykłego 1.4 95 KM (zwykłe kołoi zamachowe):
A tak wygląda w przypadku diesla 1.6 (posiada dwumasowe koło zamachowe):
Diesel 1.3 MJ nie ma dwumasy i wygląda to tak:
ŹRÓDŁO - można sobie pooglądać
[ Dodano: |7 Maj 2010|, o 11:51 ]
duskap, widziałem sprzęgło do T-Jeta i nie ma na nim tłumika drgań skrętnych (sprężynek) więc za tłumienie drgań w T-Jecie jest odpowiedzialny "dwumas"...
Poza tym widać na tym foto T-Jet'a, że jest to raczej koło dwumasowe:
Tak to wygląda w przypadku zwykłego 1.4 95 KM (zwykłe kołoi zamachowe):
A tak wygląda w przypadku diesla 1.6 (posiada dwumasowe koło zamachowe):
Diesel 1.3 MJ nie ma dwumasy i wygląda to tak:
ŹRÓDŁO - można sobie pooglądać
[ Dodano: |7 Maj 2010|, o 11:51 ]
duskap, widziałem sprzęgło do T-Jeta i nie ma na nim tłumika drgań skrętnych (sprężynek) więc za tłumienie drgań w T-Jecie jest odpowiedzialny "dwumas"...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
- Mario
- klubowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Występuje u was coś takiego jak skrzypienie sprzęgła(przy końcu)?
Na końcu przy puszczaniu słychać taki dżwięk przypominający skrzypiącą linke.
Zastanawiam się czy można tak sobie narazie jeżdzić i czy możliwe jest że linka strzeli mi gdzieś na trasie?czytałem na forum Fiata Bravo to pisali że ten ryp tak ma.
Mam przejechane dopiero 40 000tyś więc troche za wcześnie na jakąś robote ze sprzęgłem.
Na końcu przy puszczaniu słychać taki dżwięk przypominający skrzypiącą linke.
Zastanawiam się czy można tak sobie narazie jeżdzić i czy możliwe jest że linka strzeli mi gdzieś na trasie?czytałem na forum Fiata Bravo to pisali że ten ryp tak ma.
Mam przejechane dopiero 40 000tyś więc troche za wcześnie na jakąś robote ze sprzęgłem.
1.3 Multijet EMOTION
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
u mnie sprzęgło chodzi cicho, tj. niesłyszalnie.Mario pisze:Występuje u was coś takiego jak skrzypienie sprzęgła(przy końcu)?
sprzęgło jest hydrauliczne, więc nie ma obawy, że linka strzeli, bo jej po prostu nie ma ;)Mario pisze:i czy możliwe jest że linka strzeli mi gdzieś na trasie?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic