[1.3] SPRZĘGŁO
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
smak 56 - powyżej było też pytanie o dwumas ?
Jak kupiłem samochód to się tym bardzo interesowałem i z tego co wiem to na pewno w moim tego dwumasu nie ma , ale we wcześniejszych silnikach był / do tego bardzo awaryjny/ .
Jak to wygląda u Ciebie .
Brak tego dwumasu od początku objawia się /nie za każdym razem/ lekkim stuknięciem przy wysprzęgleniu z biegu wyższego na niższy
np.przy dojeździe do skrzyżowania lub do świateł .
Jak kupiłem samochód to się tym bardzo interesowałem i z tego co wiem to na pewno w moim tego dwumasu nie ma , ale we wcześniejszych silnikach był / do tego bardzo awaryjny/ .
Jak to wygląda u Ciebie .
Brak tego dwumasu od początku objawia się /nie za każdym razem/ lekkim stuknięciem przy wysprzęgleniu z biegu wyższego na niższy
np.przy dojeździe do skrzyżowania lub do świateł .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
Żadna Linea 1.3 multijet (do 2013 r) wg mojej wiedzy nie miała sprzęgła dwumasowego (było chyba w 1.6 mj), jak również filtra cząstek stałych . Masz całkowitą rację z tym puknięciem. Jak kupiłem auto to była jego pierwsza "usterka". Pojechałem z tym na diagnozę. Jeździliśmy, stukało, każdy słyszał i nikt nie wiedział co to jest. Uznałem, że TTTM i dałem sobie spokój. Przy odpowiednim operowaniu sprzęgłem i gazem można to zniwelować do 0 (przejechałem tak ponad 100 tys.km).Fiacik pisze:smak 56 - powyżej było też pytanie o dwumas ?
Jak kupiłem samochód to się tym bardzo interesowałem i z tego co wiem to na pewno w moim tego dwumasu nie ma , ale we wcześniejszych silnikach był / do tego bardzo awaryjny/ .
Jak to wygląda u Ciebie .
Brak tego dwumasu od początku objawia się /nie za każdym razem/ lekkim stuknięciem przy wysprzęgleniu z biegu wyższego na niższy
np.przy dojeździe do skrzyżowania lub do świateł .
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
Żaden 1.3mjet euro4 nie miał dwumasu sam robiłem własnymi rękami i widziałem własnymi rękami. Amen
Pozdrawiam wszystkich
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
Też staram się tego unikać , ale nie zawsze o tym pamiętam i dlatego mnie to czasem denerwuje.Natomiast mam DPF bo euro 5 tego wymaga , ale się tego nie boję bo :smak56 pisze: Masz całkowitą rację z tym puknięciem. Jak kupiłem auto to była jego pierwsza "usterka". Pojechałem z tym na diagnozę. Jeździliśmy, stukało, każdy słyszał i nikt nie wiedział co to jest. Uznałem, że TTTM i dałem sobie spokój. Przy odpowiednim operowaniu sprzęgłem i gazem można to zniwelować do 0 (przejechałem tak ponad 100 tys.km).
-po pierwsze 90% mojej jazdy to trasa
-po drugie mamy jeszcze Opla Agilę do jazdy po mieście bo Linkę trudno dzisiaj zaparkować w centrum nawet jak się ma czujniki cofania
-po trzecie auto jest wyposażone w sterowanie komputerowe wypalania się DPF i sygnalizacje tego procesu / nie powinno się wtedy gasić silnika/ bo proces będzie się musiał zaczynać od nowa.
A tak dodatkowo to jak ktoś szuka małego auta o niezwykłej wręcz funkcjonalności to polecam właśnie tą Agilę lub bliźniaka Suzuki Wagon R+ .Krótkie ,zwarte,nieco wyżej się siedzi , mocne 75 KM pali ok.6-7 litrów , bez problemu 5 osobowe !!! , a bagażnik GIGANT po rozłożeniu siedzeń.
Siedzenia rozkłada się jednym ruchem i jest prawie równa podłoga ,dodatkowo klima + 4 x PP i wspomaganie.
Wielu się z tego autka śmieje , że to taki klocek ( ja zresztą też się śmiałem) , ale jak kolega takiego kupił i sobie go pooglądałem to zmieniłem zdanie .Żona przesiadła się z seicenta na Opla i bardzo jej spasował .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
Jak myślicie? 40 tyś km temu(przy 138 tyś przebiegu) wymieniano mi sprzęgło z wysprzęglikiem.Chodziło super. Teraz dalej pracuje cicho, nic nie szumi, nie szarpie ale...sprzęgło rozłącza czy tam puszcza(samochód zaczyna ruszać) dopiero przy bardzo górnym położeniu pedała-może 2 cm i pedał już nie jest wciśnięty. A powinien w miarę stopniowo ruszać wraz z puszczaniem pedału sprzęgła. Czy to koniec już sprzęgła? Dodam że 70% tego przebiegu to trasa.
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
Sprawdzałes poziom płynu hydraulicznego odpowiedzialnego za sprzęgło?
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [1.3] SPRZĘGŁO
Wysprzeglik zasilany jest plynem hamulcowym i nie ma osobnego zbiorniczka , tylko ten sam co do hamulców. Poza tym u mnie sprzeglo bierze wysoko niemal od samego początku , więc nie wiem , czy przypadkiem TTTM . Pozdrawiam