[1.3] SPRZĘGŁO

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 837
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: Fiacik » 22 mar 2017, 12:11

smak 56 - powyżej było też pytanie o dwumas ?
Jak kupiłem samochód to się tym bardzo interesowałem i z tego co wiem to na pewno w moim tego dwumasu nie ma , ale we wcześniejszych silnikach był / do tego bardzo awaryjny/ .
Jak to wygląda u Ciebie .
Brak tego dwumasu od początku objawia się /nie za każdym razem/ lekkim stuknięciem przy wysprzęgleniu z biegu wyższego na niższy
np.przy dojeździe do skrzyżowania lub do świateł .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4284
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 216500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: smak56 » 22 mar 2017, 13:24

Fiacik pisze:smak 56 - powyżej było też pytanie o dwumas ?
Jak kupiłem samochód to się tym bardzo interesowałem i z tego co wiem to na pewno w moim tego dwumasu nie ma , ale we wcześniejszych silnikach był / do tego bardzo awaryjny/ .
Jak to wygląda u Ciebie .
Brak tego dwumasu od początku objawia się /nie za każdym razem/ lekkim stuknięciem przy wysprzęgleniu z biegu wyższego na niższy
np.przy dojeździe do skrzyżowania lub do świateł .
Żadna Linea 1.3 multijet (do 2013 r) wg mojej wiedzy nie miała sprzęgła dwumasowego (było chyba w 1.6 mj), jak również filtra cząstek stałych . Masz całkowitą rację z tym puknięciem. Jak kupiłem auto to była jego pierwsza "usterka". Pojechałem z tym na diagnozę. Jeździliśmy, stukało, każdy słyszał i nikt nie wiedział co to jest. Uznałem, że TTTM i dałem sobie spokój. Przy odpowiednim operowaniu sprzęgłem i gazem można to zniwelować do 0 (przejechałem tak ponad 100 tys.km).
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 863
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: marcin24 » 22 mar 2017, 13:34

Żaden 1.3mjet euro4 nie miał dwumasu sam robiłem własnymi rękami i widziałem własnymi rękami. Amen
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 837
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: Fiacik » 22 mar 2017, 17:17

smak56 pisze: Masz całkowitą rację z tym puknięciem. Jak kupiłem auto to była jego pierwsza "usterka". Pojechałem z tym na diagnozę. Jeździliśmy, stukało, każdy słyszał i nikt nie wiedział co to jest. Uznałem, że TTTM i dałem sobie spokój. Przy odpowiednim operowaniu sprzęgłem i gazem można to zniwelować do 0 (przejechałem tak ponad 100 tys.km).
Też staram się tego unikać , ale nie zawsze o tym pamiętam i dlatego mnie to czasem denerwuje.Natomiast mam DPF bo euro 5 tego wymaga , ale się tego nie boję bo :

-po pierwsze 90% mojej jazdy to trasa

-po drugie mamy jeszcze Opla Agilę do jazdy po mieście bo Linkę trudno dzisiaj zaparkować w centrum nawet jak się ma czujniki cofania

-po trzecie auto jest wyposażone w sterowanie komputerowe wypalania się DPF i sygnalizacje tego procesu / nie powinno się wtedy gasić silnika/ bo proces będzie się musiał zaczynać od nowa.

A tak dodatkowo to jak ktoś szuka małego auta o niezwykłej wręcz funkcjonalności to polecam właśnie tą Agilę lub bliźniaka Suzuki Wagon R+ .Krótkie ,zwarte,nieco wyżej się siedzi , mocne 75 KM pali ok.6-7 litrów , bez problemu 5 osobowe !!! , a bagażnik GIGANT po rozłożeniu siedzeń.
Siedzenia rozkłada się jednym ruchem i jest prawie równa podłoga ,dodatkowo klima + 4 x PP i wspomaganie.
Wielu się z tego autka śmieje , że to taki klocek ( ja zresztą też się śmiałem) , ale jak kolega takiego kupił i sobie go pooglądałem to zmieniłem zdanie .Żona przesiadła się z seicenta na Opla i bardzo jej spasował .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 288
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 190000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: martens24 » 22 mar 2017, 20:36

Jak myślicie? 40 tyś km temu(przy 138 tyś przebiegu) wymieniano mi sprzęgło z wysprzęglikiem.Chodziło super. Teraz dalej pracuje cicho, nic nie szumi, nie szarpie ale...sprzęgło rozłącza czy tam puszcza(samochód zaczyna ruszać) dopiero przy bardzo górnym położeniu pedała-może 2 cm i pedał już nie jest wciśnięty. A powinien w miarę stopniowo ruszać wraz z puszczaniem pedału sprzęgła. Czy to koniec już sprzęgła? Dodam że 70% tego przebiegu to trasa.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: Pongo » 28 kwie 2017, 15:05

Sprawdzałes poziom płynu hydraulicznego odpowiedzialnego za sprzęgło?

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] SPRZĘGŁO

Post autor: zibi186 » 28 kwie 2017, 17:30

Wysprzeglik zasilany jest plynem hamulcowym i nie ma osobnego zbiorniczka , tylko ten sam co do hamulców. Poza tym u mnie sprzeglo bierze wysoko niemal od samego początku , więc nie wiem , czy przypadkiem TTTM . Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość