UKŁAD NAPĘDOWYDziwny dźwięk przy redukcji biegu

Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicze
klubowicze
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: gregmotoe398 » 24 sty 2014, 17:53

Narazie nie, brak kasy, wczoraj na przegląd w stacji diagnostycznej się wykosztowałem plus inne wydatki doszły więc muszę poczekać.
A kto nie ma"miedzi" ten na du...e siedzi ;)
A tak szczerze, to muszę podjechac do swojego mechanika magika niech on to jeszcze oceni ale u niego będę dopiero za dwa/trzy tygodnie.
Poczekam jeszcze i nadal będę słuchał i się zastanawiał jak to zrobic żeby bylo dobrze. Nie zajeżdzam sprzęgła więc wytrzyma.
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 153000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: helletic » 24 sty 2014, 18:23

Mechanik wyjął skrzynię, a następnie sprzęgło i pokazał mi łożysko oporowe. Było luźne, rzężało i nie miało grama smaru na sobie psssss...było zardzewiałe i w agonii. Nigdy nie wymienia się przy tak grubej robocie tylko jednej z trzech części. Jak już, to po całości: kompletne sprzęgło, a co przez to rozumiemy: tarcz, docisk, łożysko. Nie ma się więc co dziwić, że tak szybko padają nam łożyska na sprzęgle. Smak czy aby u Ciebie mechanik użył smaru, gdy zakładał nowe łożysko? Bo aż dziwne, by się już sypało :pomysli

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3773
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: smak56 » 24 sty 2014, 18:30

Masz rację Jarek jeżeli chodzi o wymianę kompletu. Ale co byś zrobił, gdyby po ok. 10 tys, km rozleciało sie nowe łożysko z kompletu? Tak miałem i tylko je wymieniłem. Reszta była :ok) (znzna niemiecka marka samochodu). Łożysko mogło zardzewieć z innego powodu. Pragnę zaznaczyć, że sprzęgło nie pracuje w szczelnej przestrzeni.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 153000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: helletic » 24 sty 2014, 18:34

Wiem, ze nie pracuje w szczelnej przestrzeni i wilgoć to stałe warunki pracy takiego sprzęgła :ink. Jednakże tutaj było sucho jak na pustyni a choćby śladowe ilości smaru zostawiły by swój ślad. Hmmm...ciężko reklamować walnięte łożysko po 10 kkm...no cóż...wtedy szukał bym samego łożyska, ale to już by musiała być wyj#@^a na maxa :red a dawać kolejne 300 pln za wymianę - chyba bym zrobił coś głupiego Linie panic

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 24 sty 2014, 19:29

Emmer zrobił T-Jetem na ori sprzęgle chyba ponad 130tyś i nadal jeździ, a Wy chcecie wymieniać kpl po 50tyś?

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5078
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 148888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: mwas » 24 sty 2014, 20:13

Tak, tylko że emmer trzaska chyba dość spore odcinki poza tym wszystko też zależy od stylu jazdy i sposobu posługiwania się sprzęgłem. Wydaje mi się, że zużycie może być inne w przypadku różnych użytkowników. Mam na to żywy przykład: z helleticiem mamy prawie taki sam przebieg, takie same auta z tego samego rocznika. U mnie sprzęgło działa i ma się całkiem dobrze a on u siebie już musiał wymieniać :pomysli I absolutnie nie twierdzę tutaj, że on jeździ gorzej (wręcz daleki jestem od tego typu stwierdzeń), tylko widocznie jeździ... inaczej :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1444
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: leszek1234 » 24 sty 2014, 23:41

Chłopaki, łożysko oporowe , to słychać tylko przy wciśniętym sprzęgle - inne objawy, to inna przyczyna.

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 153000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: helletic » 25 sty 2014, 11:38

Ja zniszczyłem sprzęgło na własne życzenie :ink także mój przebieg/zużycie nie wliczamy w normalne zużycie :zlośnik

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5972
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: emmer » 27 sty 2014, 10:28

jako wywołany do tablicy - jeżeli przy moim stylu jazdy i moich odcinkach (obecnie codziennie 15 km w jedną postój 8 h i 15 km w drugą, sporadycznie jakaś trasa) i przy moim spalaniu :ryczy - łożyska i sprzęgła nie słychać to u Ciebie to napewno nie to. No chyba że trafiłeś na bardzo wadliwy element.
Obrazek

peku
klubowicze
klubowicze
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2013, 6:37
Przebieg: 54000
Silnik: 1.4 16V Turbo PB+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Tychy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: peku » 29 paź 2014, 22:46

Panowie bo widzę że temat nie dokończony a u mnie identyczne objawy (przy przejechanych 54 000 km), jak tam temat się zakończył , jaka była ostatecznie przyczyna tego pisku i ewentualny koszt naprawy.

Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicze
klubowicze
Posty: 495
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: sebastianc78 » 27 maja 2015, 10:28

Witam,
chciałbym odnowi temat, czy ktoś usunął tą usterkę i ma jednoznaczną diagnozę co to było, ile kosztowało i czemu tak drogo: :)

Od jakiegoś czasu zauważam u siebie dokładnie to samo.

Awatar użytkownika
Bartin23
klubowicze
klubowicze
Posty: 89
Rejestracja: 16 lis 2010, 0:29
Przebieg: 56500
Silnik: 1.4 Odlot
Rocznik: 2010
Lokalizacja: wa-wa
Postawił Piwo;: razy
Kontakt:

Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: Bartin23 » 22 maja 2016, 22:35

Licho nie śpi;=)
Realista:)

Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicze
klubowicze
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: gregmotoe398 » 19 paź 2016, 12:58

Ze względu na długą moja nieobecność teraz przeglądam tak sobie forum i mam czas żeby napisać. Miałem takie objawy przy redukcji biegów. Ale nic z tym nie robiłem bo nie wiedziałem za bardzo co robić. Przy przebiegu około 165000 km wpadł mi podał w podłogę. Diagnoza - wysprzęglik (jeśli dobrze pamietam). Zdecydowałem się na wymianę sprzęgła i od tamtej pory cisza. Oczywiście ten dziwny dźwięk dochodził wtedy z łożyska oporowego. Mechanik powiedział ze było w złym stanie. Ceny nie pamiętam ile mnie to wszystko wyniosło.
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6126
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Dziwny dźwięk przy redukcji biegu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 19 paź 2016, 13:19

Chyba mam taki sam problem. Gdy redukuję na niski bieg i silnik musi wskoczyć na wyższe obroty, przez mniej niż sekundę słychać ze skrzyni głośne wycie, póki nie wyrównają się obroty wałków. Ratuję się tak, że przed puszczeniem sprzęgła podbijam nieco obroty silnika.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość