[1.4] Lekki zgrzyt przy zmianie biegu 2 na 3

slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

[1.4] Lekki zgrzyt przy zmianie biegu 2 na 3

Post autor: slawek007 »

Witam koledzy,
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Linki i mam mały problem ze zmianą biegów z 2 na 3 jeżeli gwałtowniej przyspieszam i kręcę silnik 2500-4000 to zawsze przy szybkiej zmianie na 3 lekko zgrzytnie mi skrzynia (wciskam sprzęgło do końca). Wystarczy że przy zmianie biegu odczekam sekundę po wysprzęgleniu (bądź też będą niższe obroty <2500) to już nie zgrzytnie. Pozostałe biegi łącznie ze wstecznym wchodzą mi bez zarzutu. Chciałem się Was dopytać czy to normalne czy może męczyć ASO ponieważ mam jeszcze gwarancję, albo może zmienić styl jazdy i odczekiwać chwilkę na kolejny bieg.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jedź do ASO
Awatar użytkownika
Grzesioklb
klubowicz
klubowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
Przebieg: 140200
Silnik: T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: Grzesioklb »

Wygląda na awarię skrzyni lub niski poziom oleju. Proponuję zacząć od sprawdzenia poziomu oleju, a następnie spuszczenia go ze skrzyni. Sprawdź go pod kontem opiłków.
Grzesioklb
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Grzesioklb pisze:Proponuję zacząć od sprawdzenia poziomu oleju, a następnie spuszczenia go ze skrzyni. Sprawdź go pod kontem opiłków.
Biorąc pod uwagę, że auto ma na gwarancji, to nie szczypać się, tylko od razu grzać do ASO. Z tym olejem w naszych skrzyniach nie jest tak łatwo, bo nie ma tam zwykłego dostępu, jak do bagnetu pomiarowego. Mogło się też tak zdarzyć, że synchronizator 3go biegu niedomaga, ale to i tak robota dla ASO.
U mnie również czasem się zdarza, że jest problem z przebiciem biegu z 2 na 3, ale nic nie zgrzyta, tylko jest taki efekt, jakby bieg nie chciał wskoczyć i stawiał opór. Gdzieś już o tym czytałem, że nie jestem jedyny i tragedii z tym nie ma, a winowajcą mogą być linki zmiany biegów, ale myślę, że slawek007 definitywnie powinien zawitać w seriwsie.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: daro70 »

slawek007, To że kręcisz Linke w obroty i jeszcze 8v to zaufaj mi ...nie umrze a co do sprzęgła przy takim przebiegu to znikoma a Ty masz gwarancję więc uderzaj do ASO i nie patyczkuj się za wiele .. :siechu
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 21:51 przez daro70, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

No to sprawa jasna zawitam do ASO, tylko pewnie już po świętach - jak się coś wyjaśni to napiszę.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

mwas pisze:jest problem z przebiciem biegu z 2 na 3, ale nic nie zgrzyta
Mam to samo, a skrzynia inna. Z 2 na 3 wchodzi ciężej niż inne biegi, a redukcja 3 na 2 jest ok. Żadnych zgrzytów nie słychać.
Ale odwrotnie do slawek007, problem znika, gdy silnik wkręci się powyżej 3tyś obr.
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

mwas pisze:U mnie również czasem się zdarza, że jest problem z przebiciem biegu z 2 na 3, ale nic nie zgrzyta, tylko jest taki efekt, jakby bieg nie chciał wskoczyć i stawiał opór.
Też mam to od czasu do czasu, czy diagnozowałeś to w ASO?
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: daro70 »

Lula pisze:Też mam to od czasu do czasu, czy diagnozowałeś to w ASO?
macie inne skrzynie i motory więc ...........
Obrazek
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Coval pisze:Mam to samo, a skrzynia inna. Z 2 na 3 wchodzi ciężej niż inne biegi, a redukcja 3 na 2 jest ok. Żadnych zgrzytów nie słychać.
Ale odwrotnie do slawek007, problem znika, gdy silnik wkręci się powyżej 3tyś obr.
U mnie jest tak, że bieg z 2 na 3 wchodzi lekko, tylko tak jak pisałem to nie jest głośne ale daje się usłyszeć zgrzytnięcie, w druga stronę nie ma problemów
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Lula pisze:
mwas pisze:U mnie również czasem się zdarza, że jest problem z przebiciem biegu z 2 na 3, ale nic nie zgrzyta, tylko jest taki efekt, jakby bieg nie chciał wskoczyć i stawiał opór.
Też mam to od czasu do czasu, czy diagnozowałeś to w ASO?
Próbowałem, ale w ASO nie udało im się odtworzyć tego scenariusza. Niestety u mnie już rok po gwarancji, więc mam nadzieję, że to nic poważnego, a nawet że to TTTM :lacha bo występuje to na prawdę rzadko i już nauczyłem się z tym żyć :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

slawek007 pisze:U mnie jest tak, że bieg z 2 na 3 wchodzi lekko, tylko tak jak pisałem to nie jest głośne ale daje się usłyszeć zgrzytnięcie, w druga stronę nie ma problemów
Naprawdę jestem ciekaw czy ASO usłyszy to co Ty.
Koniecznie daj znać jak się sprawa potoczy.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

oczywiście stań przy nich i patrz im na ręcę. znając fachowośc naszych ASO przy okazji ci coś popsują.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

emmer pisze:znając fachowośc naszych ASO przy okazji ci coś popsują.
Skąd ja to znam :ink Achhh te nasze serwisy :siechu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Tomek pisze:Naprawdę jestem ciekaw czy ASO usłyszy to co Ty.
Koniecznie daj znać jak się sprawa potoczy.
Myślę że z tym będzie najgorzej, zwłaszcza że ten problem występuje często ale nie zawsze, pewnie jak będę woził mechanika to nie zgrzytnie ani razu:) Pozatym nie jest to jedyna rzecz z którą chce jechać, bo jeszcze zawieszenie przednie skrzypi mi jak stary tapczan przy jechaniu przez progi zwalniające.
Pozatym zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz jak jadę ok 80km/h to słyszę takie cykliczne uderzenia powietrza tak jakby sprężarka biła powietrze (oczywiście nie tak głośno), a nie przypominam sobie żeby linea miała funkcję autouzupełniania powietrza w kołach:) W starym samochodzie to występowało mi czasami jak miałem lekko otwartą szybę, dudniło wtedy powietrze. Może któryś z kolegów spotkał się z czymś takim bo tu dam sobie głowę uciąć, że ASO tego nie usłyszy.
ODPOWIEDZ