[1.4] Lekki zgrzyt przy zmianie biegu 2 na 3
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
[1.4] Lekki zgrzyt przy zmianie biegu 2 na 3
Witam koledzy,
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Linki i mam mały problem ze zmianą biegów z 2 na 3 jeżeli gwałtowniej przyspieszam i kręcę silnik 2500-4000 to zawsze przy szybkiej zmianie na 3 lekko zgrzytnie mi skrzynia (wciskam sprzęgło do końca). Wystarczy że przy zmianie biegu odczekam sekundę po wysprzęgleniu (bądź też będą niższe obroty <2500) to już nie zgrzytnie. Pozostałe biegi łącznie ze wstecznym wchodzą mi bez zarzutu. Chciałem się Was dopytać czy to normalne czy może męczyć ASO ponieważ mam jeszcze gwarancję, albo może zmienić styl jazdy i odczekiwać chwilkę na kolejny bieg.
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Linki i mam mały problem ze zmianą biegów z 2 na 3 jeżeli gwałtowniej przyspieszam i kręcę silnik 2500-4000 to zawsze przy szybkiej zmianie na 3 lekko zgrzytnie mi skrzynia (wciskam sprzęgło do końca). Wystarczy że przy zmianie biegu odczekam sekundę po wysprzęgleniu (bądź też będą niższe obroty <2500) to już nie zgrzytnie. Pozostałe biegi łącznie ze wstecznym wchodzą mi bez zarzutu. Chciałem się Was dopytać czy to normalne czy może męczyć ASO ponieważ mam jeszcze gwarancję, albo może zmienić styl jazdy i odczekiwać chwilkę na kolejny bieg.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Grzesioklb
- klubowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
- Przebieg: 140200
- Silnik: T-JET
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kluczbork
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Biorąc pod uwagę, że auto ma na gwarancji, to nie szczypać się, tylko od razu grzać do ASO. Z tym olejem w naszych skrzyniach nie jest tak łatwo, bo nie ma tam zwykłego dostępu, jak do bagnetu pomiarowego. Mogło się też tak zdarzyć, że synchronizator 3go biegu niedomaga, ale to i tak robota dla ASO.Grzesioklb pisze:Proponuję zacząć od sprawdzenia poziomu oleju, a następnie spuszczenia go ze skrzyni. Sprawdź go pod kontem opiłków.
U mnie również czasem się zdarza, że jest problem z przebiciem biegu z 2 na 3, ale nic nie zgrzyta, tylko jest taki efekt, jakby bieg nie chciał wskoczyć i stawiał opór. Gdzieś już o tym czytałem, że nie jestem jedyny i tragedii z tym nie ma, a winowajcą mogą być linki zmiany biegów, ale myślę, że slawek007 definitywnie powinien zawitać w seriwsie.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
slawek007, To że kręcisz Linke w obroty i jeszcze 8v to zaufaj mi ...nie umrze a co do sprzęgła przy takim przebiegu to znikoma a Ty masz gwarancję więc uderzaj do ASO i nie patyczkuj się za wiele ..
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 21:51 przez daro70, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
U mnie jest tak, że bieg z 2 na 3 wchodzi lekko, tylko tak jak pisałem to nie jest głośne ale daje się usłyszeć zgrzytnięcie, w druga stronę nie ma problemówCoval pisze:Mam to samo, a skrzynia inna. Z 2 na 3 wchodzi ciężej niż inne biegi, a redukcja 3 na 2 jest ok. Żadnych zgrzytów nie słychać.
Ale odwrotnie do slawek007, problem znika, gdy silnik wkręci się powyżej 3tyś obr.
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Próbowałem, ale w ASO nie udało im się odtworzyć tego scenariusza. Niestety u mnie już rok po gwarancji, więc mam nadzieję, że to nic poważnego, a nawet że to TTTM bo występuje to na prawdę rzadko i już nauczyłem się z tym żyćLula pisze:Też mam to od czasu do czasu, czy diagnozowałeś to w ASO?mwas pisze:U mnie również czasem się zdarza, że jest problem z przebiciem biegu z 2 na 3, ale nic nie zgrzyta, tylko jest taki efekt, jakby bieg nie chciał wskoczyć i stawiał opór.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Myślę że z tym będzie najgorzej, zwłaszcza że ten problem występuje często ale nie zawsze, pewnie jak będę woził mechanika to nie zgrzytnie ani razu:) Pozatym nie jest to jedyna rzecz z którą chce jechać, bo jeszcze zawieszenie przednie skrzypi mi jak stary tapczan przy jechaniu przez progi zwalniające.Tomek pisze:Naprawdę jestem ciekaw czy ASO usłyszy to co Ty.
Koniecznie daj znać jak się sprawa potoczy.
Pozatym zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz jak jadę ok 80km/h to słyszę takie cykliczne uderzenia powietrza tak jakby sprężarka biła powietrze (oczywiście nie tak głośno), a nie przypominam sobie żeby linea miała funkcję autouzupełniania powietrza w kołach:) W starym samochodzie to występowało mi czasami jak miałem lekko otwartą szybę, dudniło wtedy powietrze. Może któryś z kolegów spotkał się z czymś takim bo tu dam sobie głowę uciąć, że ASO tego nie usłyszy.