[1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: marcin24 »

Myślę że to kwestia produkcji przez danego producenta, powiedzmy że np. nominalna średnica jest 217mm +/- 3mm taki przykład i każda będzie dobra to masz różnicę miedzi min a max 5 mm na średnicy koła więc na promieniu 2,5mm żadna różnica nic tam na mikrony nie jest pasowane :)
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 04 kwie 2018, 20:28 A co z tymi wymiarami?
Dla mnie podstawową informacją jest silnik, do którego sprzęgło jest dedykowane. W naszych Lineach jest to 199 A3.000. Podane wcześniej sprzęgło Valeo o numerze 828142 jest do silnika 188 A9.000. Wymiarami pasuje , tylko silnik ma moc 70 KM. Ile wytrzyma przy 90? Oby jak najdłużej. Trzy milimetry jak pisze kolega marcin24 nie robią różnicy, tym bardziej, że zwymiarowałem fabryczne sprzęgło (z pierwszego montażu) i docisk ma ϕ 212 mm a tarcza ϕ 214,5 mm. Valeo fabryka przejechało 88 tys. Valeo o tym samym numerze 71 tys. Teraz mam Sachs, przejechane 54 tys i jest :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

marcin24 pisze: 04 kwie 2018, 20:07 skrzynie wyciągałem razem z podporą prawej półosi która trzeba odkręcić od silnika a ona wchodzi do skrzyni na wielo wpuście i uszczelnia się na simeringu jeżeli wyciągniesz ją ze skrzyni to wyleje ci się olej.
Ja zrobiłem tak, że odkręciłem 4 śruby obudowy podpory i lekko puknąłem w kielich - półoś wychodzi elegancko razem z łożyskiem podpory.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: marcin24 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 04 kwie 2018, 21:21
marcin24 pisze: 04 kwie 2018, 20:07 skrzynie wyciągałem razem z podporą prawej półosi która trzeba odkręcić od silnika a ona wchodzi do skrzyni na wielo wpuście i uszczelnia się na simeringu jeżeli wyciągniesz ją ze skrzyni to wyleje ci się olej.
Ja zrobiłem tak, że odkręciłem 4 śruby obudowy podpory i lekko puknąłem w kielich - półoś wychodzi elegancko razem z łożyskiem podpory.
Chodziło mi właśnie o to i tamtędy olej się wyleje, chyba że go spuscisz wcześniej,
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: marcin24 »



Tak jak pisałem mała analiza 😎😎
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ