[1.3] Redukcja Biegów

pkans
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 lut 2011, 21:30
Przebieg: 87800
Silnik: 1.3 MULTI JET
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: pkans »

Niestety auto już po gwarancji, mam swoją Linijkę od stycznia 2008r.
Samochodzik odebrałem dzisiaj. Całkowity koszt naprawy i przeglądu to 1384 zł :( z tego 384 to przegląd okresowy na 90 tys. przebiegu (z uwzględnieniem rabatu). Reszta to koszty pompy hamulcowej i elementów związanych z wybierakiem biegów i tulejką. Otóż ta tulejka się zapiekła i powodowała problemy z redukcją biegów. A pompa hamulcowa wysiadła z powodu starego płynu hamulcowego ponieważ powinien on być wymieniany co 2 lata gdyż traci właściwości. Niestety jutro muszę podjechać do ASO ponownie bo ....... Blue&Me szwankuje, nie działa przycik menu na kierownicy i nie można odtwarzać muzyki z pendriva :(( mają to naprawić za darmo, ponieważ najprawdopodobniej odłączenie akumulatora mogło spowodować rozregulowanie :( .
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

pkans pisze: Całkowity koszt naprawy i przeglądu to 1384 zł
No to nieźle zabuliłeś :zdiwiony Nie szukałeś jakiegoś tańszego warsztatu?
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r :)
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek pisze:Ale z drugiej strony im słabiej hamuje, tym dalej zajedziesz :zlośnik
miałem tak w cytrynie, ja do hamowania a ten jedzie,w tedy to można gnać i nic ani nikt nas nie zatrzyma :zlośnik rezultat był taki że musiałem robić hamulce w aucie
Sympatyk forum :-)
pkans
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 lut 2011, 21:30
Przebieg: 87800
Silnik: 1.3 MULTI JET
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: pkans »

Nie szukałem, bo nie wiedziałem że pompa mi siadła :( a jak już wstawiłem to niech robią. Ale zrobiłem rozeznanie na rynku i jest problem kupić nową pompę. moją serwis sporowadzał z Bielska . A poza tym, jest teraz nowa z gwarancją :)) ale kasy szkoda :((((
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

miałem tak w cytrynie, ja do hamowania a ten jedzie,w tedy to można gnać i nic ani nikt nas nie zatrzyma :zlośnik rezultat był taki że musiałem robić hamulce w aucie
Dawno dawno temu miałem taki przypadek jak wybrałem się Skodą na przegląd rejestracyjny.
Auto wjechało na rolki, i przeszło badanie wzorowo, lecz już po wyjeździe pedał hamulca wpadł w podłogę... bo pękł przewód hamulcowy :zlośnik
Ale dowód był już podbity.
Samochodzik wiedział kiedy ma dobrze działać :zlośnik
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

pkans pisze:Niestety auto już po gwarancji, mam swoją Linijkę od stycznia 2008r.
Samochodzik odebrałem dzisiaj. Całkowity koszt naprawy i przeglądu to 1384 zł :( z tego 384 to przegląd okresowy na 90 tys. przebiegu (z uwzględnieniem rabatu). Reszta to koszty pompy hamulcowej i elementów związanych z wybierakiem biegów i tulejką. Otóż ta tulejka się zapiekła i powodowała problemy z redukcją biegów. A pompa hamulcowa wysiadła z powodu starego płynu hamulcowego ponieważ powinien on być wymieniany co 2 lata gdyż traci właściwości.
pkans... no to wyrazy współczucia. Pompka nawaliła CI zaledwie miesiąc po gwarancji :zdiwiony
Koszty raczej przygniatające :(
Dzięki za podzielenie się wiadomością o przyczynie usterki pompy. Ja już jeżdżę na swoim płynie 3 lata i 3 miesiące i zamierzałem go zmienić przy przebiegu 60 tysięcy km. To za jakieś 3 miesiące, może wcześniej. Teraz wiem, że to zrobię na pewno.

Nigdy nie słyszałem o usterce pompy z powodu przeterminowanego płynu. Zdarzało się, że pompy umierały z powodu starości (te gumeczki na tłoczkach się rozszczelniały), ale żeby tak od razu z powodu przeterminowanego płynu...?

No ale któż to wie co obecni inżynierowie technolodzy wymyślają, żeby poprawić sprzedaż części zamiennych. Jeśli chodzi o koszt samej pompy, to nie wydaje mi się aby była ona za droga ani za tania. Może komponent jest niepozorny, ale jego cena zwala z nóg :(
pkans
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 lut 2011, 21:30
Przebieg: 87800
Silnik: 1.3 MULTI JET
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: pkans »

Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2 lata (teraz już wiem) ponieważ z czasem traci właściwości i robią się grudki które mogą rozwalić uszczelki w pompie i ją zapchać.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

To ciekawa informacja co do płynu hamulcowego, w poprzednim samochodzie jeździłem 8 lat bez wymiany i nic się nie działo.
Jakieś delikatne to wszystko teraz robią.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

pkans pisze: i robią się grudki które mogą rozwalić uszczelki w pompie i ją zapchać.
To prawda. Na spocie w TG KK25 zasugerował mi żebym zobaczył jak wygląda płyn w zbiorniczku i faktycznie było tam pełno czarnych grudek. Auto miało nieco ponad rok i przebieg niewiele ponad 10tyśkm, a w płynie już były śmieci. Odciągnąłem to strzykawką i uzupełniłem poziom, ale w układzie na pewno jest już trochę brudu.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Dziś po 3 latach wymieniłem płyn cham, na przeglądzie koszt 25pln.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

ja również na przeglądzie wymieniłem płyn, koszt niewielki, a korzyści myślę że spore...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

W sumie po prawie 3 latach miałem jedynie niewielką dolewkę. Ale nie zaglądałem do środka. Hmm zabiliście mi zagwozdkę. Muszę sprawdzić przy okazji czy nie ma grudek itp.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

rozmawiałem z pracownikami carserwisuu odnośnie tej awarii. napewno to nie jest wina płynu hamulcowego - przynajmniej nie pod względem tym że ma np dwa lata. powiedzieli że nie ma takiej możliwości. albo jakaś nieszczelnośc w układzie hamulcowym, albo dolał ktoś jakiego syfu, itp. mój płyn po dwóch latach i dwóch miesiącahc jets jak najbardzie ok. zawartośc wody w płynie poniżej 1.5 %.
ODPOWIEDZ