[T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Ok na szczęście po to jest forum żeby takie tematy poruszać wymieniłem ten olej gl-5 Febi na Tutela 75w85 gl-4 plus
Olej dobrany przez człowieka z ASO z katalogu. Co ciekawe ten pierwszy tez był z katalogu ale sklepowego z częściami...
Olej dobrany przez człowieka z ASO z katalogu. Co ciekawe ten pierwszy tez był z katalogu ale sklepowego z częściami...
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Domysły czy stwierdzenie poparte doświadczeniem?
Którędy miała by dostać się tam woda?
Woda z olejem czy tak by się zmieszała? Taki problem występuje ale w automatycznych skrzyniach gdzie jest chłodnica w skrzyni i się rozszczelni ale tam jest glikol a nie woda.
A teraz rozwiązanie zagadki, przypomniałem sobie, że do silnika i do skrzyni dodałem ceratec od liqui moly a on ma kolor mleczny.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Szczypior , też się zastanawiałem w jaki sposób moglo by do tego dojść . Z doświadczenia znam kolor oleju zmieszanego z wodą , ale nie z tego związanego z samochodami ( na szczęście ) . Dobrze , że rozwiązanie tej zagadki nie stanowi dla Ciebie i Twojego autka problemu Pozdrawiam
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Olej maszynowy zmieszany z wodą daje emulsję w kolorze kawy z mlekiem. Używana jest jako chłodziwo w obrabiarkach.
smak56
* * * *
* * * *
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
U mnie po uszczelnianiu trzy razy wybieraków olej dalej podcieka ... więc olałem temat i co roku przy wymianie silnikowego 150 g do skrzyni strzykawką siknę . A że skończył już mi się Hipol , zapoczątkowałem taki ....
I do przodu .
I do przodu .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Ja wymieniłem olej w mojej lince 1.4 8V i tragedii nie było po 108 kkm (pierwszy raz) a Wy co ile zmieniacie?
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
witam,
Tak sobie czytam od pierwszej strony i mam taki temat może ktoś przerabiał, a może jest szansa namierzyć problem aby np. przed wymianą sprzęgła wiedzieć co jest i działać jak się okazja pojawi do likwidacji wycieku/zapocenia :
Dane:
-wybierak zrobiony suchy
- uszczelniacz lewy półosi zrobiony (2 razy- 2 mechaników)
No i teraz zagadka
- dalej gdzieś cieknie- niby w okolicy lewego uszczelniacza półosi, ale chyba nie bezpośrednio przy samym uszczelniaczu jest najwięcej oleju choć też jest "tłusty" (jeżdżę raczej w trasie, czasem jest deszcz i chyba się wszystko rozmywa przy szybszej jeździe, więc dokładnie nie widać gdzie dokładnie)
-Na najniższym punkcie obudowy zbiera się co jakiś czas kropla ale ciurkiem nie leci.
Okolica uszczelnienia półosi jest też otłuszczona oraz powyżej i tyłu również- może jacie z jakiejś pokrywy.. bo wybierak suchy.
Po jakimś czasie od wytarcia i wymycia, wcale najwięcej oleju nie zbiera się właśnie przy uszczelniaczu i pod nim bezpośrednio tylko tak jakoś dookoła również wyżej.
Ubytek 150ml na rok
Niby nic takiego, ale drażni- kto wie czy na dłuższą metę to skrzyni nie rozwali- jeżdżąc tak z mniejszą ilością- no i co roku trzeba dolać-drobnostka ale jest.
Postaram się zrobić foto.
pozdrawiam,
Tak sobie czytam od pierwszej strony i mam taki temat może ktoś przerabiał, a może jest szansa namierzyć problem aby np. przed wymianą sprzęgła wiedzieć co jest i działać jak się okazja pojawi do likwidacji wycieku/zapocenia :
Dane:
-wybierak zrobiony suchy
- uszczelniacz lewy półosi zrobiony (2 razy- 2 mechaników)
No i teraz zagadka
- dalej gdzieś cieknie- niby w okolicy lewego uszczelniacza półosi, ale chyba nie bezpośrednio przy samym uszczelniaczu jest najwięcej oleju choć też jest "tłusty" (jeżdżę raczej w trasie, czasem jest deszcz i chyba się wszystko rozmywa przy szybszej jeździe, więc dokładnie nie widać gdzie dokładnie)
-Na najniższym punkcie obudowy zbiera się co jakiś czas kropla ale ciurkiem nie leci.
Okolica uszczelnienia półosi jest też otłuszczona oraz powyżej i tyłu również- może jacie z jakiejś pokrywy.. bo wybierak suchy.
Po jakimś czasie od wytarcia i wymycia, wcale najwięcej oleju nie zbiera się właśnie przy uszczelniaczu i pod nim bezpośrednio tylko tak jakoś dookoła również wyżej.
Ubytek 150ml na rok
Niby nic takiego, ale drażni- kto wie czy na dłuższą metę to skrzyni nie rozwali- jeżdżąc tak z mniejszą ilością- no i co roku trzeba dolać-drobnostka ale jest.
Postaram się zrobić foto.
pozdrawiam,
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Mam dokładnie to samo u siebie, uszczelniacz lewej półosi wymieniałem już chyba z 3 razy, w tym raz łącznie z całą flanszą, i co ? I d..., dalej cieknie Jestem na etapie, że mechanik kazał mi jechać na konkretne mycie całego silnika. Po tym zabiegu mam pojeździć kilka dni i przyjechać do niego na poszukiwania wycieków, bo inaczej do tego nie dojdzie ale ma podejrzenie, że leci skądś z góry i że niekoniecznie będzie to olej ze skrzyni Więc zbieram się na to mycie, ale... zebrać się nie mogę Może zaraz przed świętami mi się uda to ogarnąć więc zapewne po nowym roku będę jechał do niego na diagnozę
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Ja wymieniłem uszczelniacz lewej półosi w ASO po kilku miesiącach pojechałem reklamować robotę bo ciekło Pan mówi że nie uwzględnia gwarancji bo ja byłem wymienić uszczelniacz a nie usunąć wyciek ... Szczęka mi opadła mówię co to za serwis który widzi że cieknie z innego miejsca i nie da silikonu pod tą pokrywę a poza tym po co wymieniałem uszczelniacz ? Żeby mieć nowy czy dlatego że cieknie przez niego? Chyba z 15 min się kłuciem w końcu zrobili mi to z tym że nie za darmo w ramach gwarancji tylko dali mi rabat 50% , bo serwis upierał się że nie było zlecenie na usunięcia wycieku tylko na wymianę uszczelniacza.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
A skąd w końcu ciekło ? Dalej z tego uszczelniacza ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Z tąd i z tąd . Teraz widzę znowu się poci z samego uszczelniacza ale już nie mam ochoty rozmawiać z tym gościem a znajomy pracujący w serwisie mówi że to walka z wiatrakami i nie zrobię tego bo powiedzą że półoś jest wyrobiona i walną cenę za wymianę półosi że zrezygnuje.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka