[T-jet] Olej w skrzyni biegów.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1636
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

[T-jet] Olej w skrzyni biegów.

Post autor: duskap » 13 gru 2010, 20:37

Hmm... Ile tego oleju wchodzi do T-Jeta? W instrukcji jest wbite 1,7 litra. W ASO na ścianie z wykazem mają 2,9 litra.
Dzisiaj zmieniałem olej w ASO i weszły pełne 2 litry ale... chyba jeszcze ciut by weszło.

Apropo... Olej po przebiegu 24600km był czarny jak smoła (fakt faktem, że rok temu jak był drobny wyciek to olej zlali do pojemnika i potem wlali ten sam spowrotem->co było wcześniej w pojemniku to nikt nie wie).

A i co do kosztów... We wszystkich ASO w Krakowie zaśpiewali 50-60zł za wymianę oleju w skrzyni biegów. W Chrzanowie zapłaciłem 24zł brutto :) Mało tego! Olej o 10zł taniej na litrze niż w Krakowie. Auto jest cały czas widoczne dla klienta przez szybę. Wejście na halę też raczej nie byłoby problemem. Na koniec dodam, że zamówiłem u nich uszczelkę, którą inne ASO "zapomniało" mi zamontować na podszybie... 16zł taniej niż gdzie indziej i na dodatek wyślą mi to do domu w cenie :) To się nazywa profesjonalizm!

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6407
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 13 gru 2010, 21:36

2 Litry wchodzi na siłę, w instrukcji auta pisze 1,9 i tyle powinno być. 50-60zł to rozumiem że robocizna.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1636
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 13 gru 2010, 21:40

Coval pisze:50-60zł to rozumiem że robocizna
Tak za samą robociznę tyle wołali. Za litr oleju Tutela Car Technyx płaciłem 46zł (w Krakowie 56zł).

W mojej instrukcji obsługi jest jak byk 1,7 litra... :oj Odrobinka się mechanikowi wylała ale prawie 2 litry wlazły i się nie wylewało. Było prawie maks.

PS>Od razu lżej skrzynia biegów chodzi. Nie muszę chyba dodawać, że starego oleju było znacznie za mało...
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:44 przez duskap, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6407
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 13 gru 2010, 21:43

Ja za litr shella dałem 50, ale warto było. Sam z resztą sprawdzałeś jak chodzi.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1636
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 13 gru 2010, 21:44

Coval pisze:Ja za litr shella dałem 50, ale warto było. Sam z resztą sprawdzałeś jak chodzi.
Teraz u mnie chodzi dokładnie tak samo jak u Ciebie :)

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 13 gru 2010, 22:53

duskap pisze:i potem wlali ten sam spowrotem
Ja nie pozwoliłem sobie wlać tego samego, sapali ale wlali nowy. Technologia naprawy nie przewiduje użycia tego samego oleju ale panowie z ASO liczą (i słusznie), że klient o tym nie wie.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1636
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 13 gru 2010, 22:59

mpsfc pisze:
duskap pisze:i potem wlali ten sam spowrotem
Ja nie pozwoliłem sobie wlać tego samego, sapali ale wlali nowy. Technologia naprawy nie przewiduje użycia tego samego oleju ale panowie z ASO liczą (i słusznie), że klient o tym nie wie.
Niestety dzwoniłem do FAP z zapytaniem czy olej nie powinien być nowy i odpowiedzieli, że jeśli nie było uszkodzenia skrzyni biegów to olej wlewają ten sam. Wyciek nie był uszkodzeniem a wadliwą uszczelką. Konsultowałem to w kilku ASO i wszędzie mówili to samo. Odpuściłem lecz jak widać wymieniłem na swój koszt.
Nie mniej powieszam trochę psów na moim dawnym ASO (tym co mam najbliżej z domu), które nie dolało ubytku oleju do skrzyni (a twierdzili, że dolali) bo było go znacznie za mało a skrzynia suchutka (bez wycieków). :red

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 13 gru 2010, 23:08

duskap pisze:jeśli nie było uszkodzenia skrzyni biegów to olej wlewają ten sam
Czyli miałem złe info. Ale jak widać na moim przykładzie można, biorąc serwisantów na krzyk, co nieco wymóc.
Kurde a oni uwierzyli chyba w niesprawdzoną informację :ryczy

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 17 mar 2011, 16:14

[b]duskap[/b], A po ilu km przejechanych wymieniałeś? Ja mam ok 47 500 i na razie nie ruszałem
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1636
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: duskap » 17 mar 2011, 17:04

Bernardito, wymieniłem przy 20 kilku tyś km. Nie pamiętam dokładnie a nie mam przy sobie kwita. Wymieniałem ponieważ wcześniej miałem wyciek i mi zlali stary olej do jakiegoś pojemnika i wlali spowrotem stary. Nie wiem co było w pojemniku, czy był czysty itd. Napewno nie uzupełnili poziomu oleju przy tamtej naprawie (a powinni) bo oleju było ZNACZNIE za mało. I po zlaniu był zupełnie czarny. Teraz mam wlane na full i skrzynia chodzi zupełnie inaczej. Masełeczko dosłownie.

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Bernardito » 17 mar 2011, 23:09

To co radzisz się zastanowić nad wymianą? W sumie nie narzekam na razie na pracę skrzyni, ale żeby masełeczko to nie mogę powiedzieć:)
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: markus2021 » 06 kwie 2011, 21:11

Koledzy odbiegając od głównego wątku mam pytanie czy Wam też "poci się" (opinia od ASO) od skrzyni biegów nad korkiem i pod korkiem spustowym do skrzyni biegów. Zauważyłem to dopiero przy wymianie opon na letnie z lewej strony. Panowie z ASO powiedzieli że to nic strasznego i dopiero po mojej interwencji łaskawie dokręcili śruby od dekla który jest z w tej skrzyni ,tak jakby koło uszczelki albo od korka ciekło? . Martwi mnie także że od góry też jakby pochlapane na tej skrzyni i co gorszego. :zmieszany Nic nie ubyło z żadnych płynów eksploatacyjnych.
Mechanicy podokręcali śruby i narazie ponoć ma być spokój ale zobaczymy :smutny

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5581
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 166666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 06 kwie 2011, 22:27

markus2021, u mnie ciekła skrzynia, zarówno u góry jak i na dole. U góry okazało się, że jakaś uszczelka przy wybieraku biegów, od spodu z kolei było coś na łączeniu skrzyni z silnikiem. Po interwencji serwisu, w chwili obecnej jest suchutko i w okolicach, które opisujesz nic ostatnio nie zauważyłem niepokojącego.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 204
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: markus2021 » 07 kwie 2011, 8:12

mwas Dzieki ale uszczelka przy "docieraniu " silnika to się w głowie nie mieści :zły myślę że to może korek do niezapełniania oleju do skrzyni i on tak jak był nie dokręcony .Wynika z tego że nasze autka mają uszczelki z papieru samo biodegradującego :-<<
Będę monitorował co i jak.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5995
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 07 kwie 2011, 8:15

u mnie na początku była dwa razy uszczelniana: cokolwiek u nich to znaczyło. teraz minął juz rok i na razie spokój.
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość