[1.3] Niewystarczające ciśnienie oleju silnika

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Podjedź do MIMIAR S.C w Piekarach Śląskich na Bytomskiej może oni znajdą inną przyczynę. Ja do nich jeżdżę i mogę powiedzieć, że dają radę.
88=))
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Ale że jak...?
Nic nie potrafili ustalić?
Tylko nie mów że usłyszałeś że wszystko jest dobrze, albo że Ten Typ Tak Ma :zdiwiony
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja jeżdżę do Ganinexu w Katowicach i też są ok, z tym że na razie sprawy podwoziowo-pierdółkowe i nie wiem jacy są jeśli chodzi o silniki. Ja gdybym miał taki problem jak seba, to bał bym się jeździć. Masz nowy czujnik i pokazuje za niskie ciśnienie, więc może rzeczywiście tak jest. Szkoda było by zatrzeć maszynę.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Jeżeli autko jest na gwarancji to można jeszcze zrobić taki myk. Zjechać na pobocze zadzwonić do Asistance i niech jadą do serwisu. Bo tu kolega Coval ma rację - strach jeździć z takim problemem.
88=))
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

dokładnie tak samo bym zrobił. i nie odbierać jak nie usuną, a jak nie usuna to do FAP.
Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

Wczoraj oddałem ponownie auto do Ganinexu. Powiedziano mi że chcą sprawdzić jeszcze jakieś inne powody usterki. No a dzisiaj w dalszym ciągu nie są w stanie powiedzieć nic konkretnego. Zasugerowano mi, że może to być zawór na chłodnicy oleju, który się nie zawsze domyka i przez to ten komunikat. Niestety ale samochód jest już po gwaracji i wstępnie policzono mi koszt takiej naprawy na ponad 1000 zł. :zły
Wydaje mi się, że przez tak długi okres sprawdzania samochodu fachowi mechanicy powinni już przynajmniej określić o co chodzi??
Doczytałem dziś na forum, że nie powinno się wlewać oleju "niższego" niż był. A u mnie tak postąpiono. Zmiana z 5w40 na 0w40. Może w tym jest problem??
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Seba jak tam rezultaty szukania usterki?

Po moich obserwacjach, to jeszcze raz pojawił się na chwilę komunikat o niskim ciśnieniu.
Gdy odpalałem osiołka po bitych czterech, albo pięciu dniach jego bezczyności.
Było wtedy znów diablo gorąco, a osiołek stoi na betonowym parkingu bez skrawka cienia. W temperaturach jakie ostatnio nas nawiedziły to wtedy tam jest istna patelnia.
Pojechałem potem z nim do serwisu.
Sprawdzili na kompie czy nie nie ma jakiś błedów. Nie było.
Ponieważ poinformowałem, że oliwę w nim wymieniłem na własną rękę, to skasowali mi informację o usłudze, że to niby to mogło powodować takie info.
Na moją sugestię, że fiat wymianę oliwy przewiduje po 30 tkm i co to ma do rzeczy, a ja zmieniłem ją przy 25 tkm po przejechaniu 15 tkm, nic nie powiedzieli.
Pytali siętylko jaki filtr oleju założyłem. Mówię że z Sędziszowa.
Powiedzieli, że oryginalne fiatowskie są lepsze, bo lepiej trzymają ciśnienie.

Potem przez kolejne dwa dni intensywnie eksploatowałem osiołka. Żadnych komunikatów
Następnie przesiadłem się na skuter i osioł stał na parkingu przez pełne 3 dni.
Wczoraj wsiadłem do niego i pojechałem. Ostatnio temperatury wróciły do typowych wielkości statystycznych w naszej szerokości geo.
Żaden komunikat już się nie pojawił.

Zrzucam, to na jakąś wadę niskiej odorności elementów elektroniki auta na wysokie temperatury. Podam do tego jeszcze taki mały OT.
Gdy było gorąco ni z gruszki, ni pietruszki zapaliła mi się lampka awarii żarówki.
Okazało się, że nie świecił mi prawy tylny kierunek, a jego funkcję po włączeniu przejmowały na zmianę tylna pozycja i światło cofania.
Po zdjęciu całej lampy, niech ich krew zaleje z łatwością i sposobem jej odkręcania, a także zgodności opisu książki serwisowej o ilości śrub do jej odkręcenia, okazało się, że włókno kierunku jest OK, a na wszystkich stykach doprowadzających prąd nie ma korozji i zaśniedzeń.
Po ponownym wsadzeniu żarówki do gniazda. wszystko zadziałało.
Złożyłem lampę do kupy i jest OK.
Tomek
Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

Witam ponownie. Linkę, po długim okresie, mam wreszcie naprawioną (po interwencji u kierownika warsztatu w Ganinexie). Okazało się, że przyczyną komunikatu była uszkodzona chłodnica oleju. Usterkę naprawiono gratisowo :lacha pomimo zakończenia okresu gwarancji. Podobno Fiat ma to wśród usterek fabrycznych.
Jeżeli wyświetla Ci się podobny komunikat, to prawdopodobnie masz ten sam problem.
Przykro mi, że tak długi czas zdiagnozowania i naprawy auta pozbawił mnie możliwości zaplanowanego wcześniej urlopu w Chorwacji :przykry
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

seba pisze:Witam ponownie. Linkę, po długim okresie, mam wreszcie naprawioną (po interwencji u kierownika warsztatu w Ganinexie). Okazało się, że przyczyną komunikatu była uszkodzona chłodnica oleju. Usterkę naprawiono gratisowo :lacha pomimo zakończenia okresu gwarancji. Podobno Fiat ma to wśród usterek fabrycznych.
Jeżeli wyświetla Ci się podobny komunikat, to prawdopodobnie masz ten sam problem.
Przykro mi, że tak długi czas zdiagnozowania i naprawy auta pozbawił mnie możliwości zaplanowanego wcześniej urlopu w Chorwacji :przykry
Czy usterka ta nie ma wpływu na żywotność silnika? Tzn czy nie spowodowało to jakiegoś niedostatecznego smarowania i być może szybszego zużycia silnika bądź też przedwczesnych awarii?
Awatar użytkownika
seba
klubowicz
klubowicz
Posty: 35
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:03
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bytom

Post autor: seba »

Poinformowali mnie, że zawór w chłodnicy oleju raz otwierał się i niedomykał, a innym razem działał poprawnie, stąd komputer dostawał sygnał, że jest niewystarczające ciśnienie oleju, a w rzeczywistości silnik był właściwie smarowany.
Takie informacje przekazali mi w serwisie.
Czy ta usterka nie ma wpływu na żywotność silnika, tak naprawdę to nie wiem. Okaże się. Narazie mam przejechane po naprawie tysiąc km i nie odczuwam żadnych zmian w dynamice silnika.
ODPOWIEDZ